شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تظاهرات مخالفان دولت پاکستان در ۴ شهر

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 377642
یکی از رهبران مخالفان دولت پاکستان از هوادارانش خواست در چهار شهر بزرگ این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر،‌ به رغم میانجیگری ارتش پاکستان برای حل بن بست سیاسی در این کشور،عمران خان از هواداران خود که مقابل ساختمان پارلمان در اسلام آباد تجمع کرده اند خواست روزشنبه تظاهرات اعتراض آمیز گسترده ای را در شهرهای لاهور، کراچی، فیصل آباد و مولتان برگزار کنند.

این درخواست به دنبال آن مطرح شد که چهارمین دور گفتگوهای دولت پاکستان با حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان و حزب تحریک عوامی وابسته به طاهر القادری جمعه شب به شکست انجامید.

درپی آنکه دولت و مخالفان با میانجیگری ارتش برای پایان دادن به بن بستی که از۱۴ اوت پایتخت را فلج کرده است موافقت کردند عمران خان و طاهر القادری به طور جداگانه با راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کردند.

رهبران مخالفان اعلام کردند در این دیدار به فرمانده ارتش خاطرنشان شد تا زمانی که نواز شریف نخست وزیر از سمت خود کناره گیری نکند به اعتراضات ادامه خواهند داد.

بسیاری از احزاب مخالف دولت پاکستان با میانجیگری ارتش مخالف بودند و نواز شریف در بیانیه ای اعلام کرد از ارتش برای میانجیگری دعوتی به عمل نیامده است ؛ بیانیه ای که با ادعاهای ارتش درخصوص اینکه شریف خواستار ایفای نقش ارتش شده است مغایرت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *