جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۷

طرف مذاکره ظریف بزودی تغییر می‌کند/ فدریکا جانشین کاترین

پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 377444
محافل اتحادیه اروپا اعلام کردند که " فدریکا موگرینی" وزیر امور خارجه ایتالیا به احتمال زیاد جانشین "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.
طرف مذاکره ظریف بزودی تغییر می‌کند/ فدریکا جانشین کاترین
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به نقل از نشریه "دی سایت"، بر اساس اعلام محافل اتحادیه اروپا "فدریکا موگرینی" وزیر امور خارجه فعلی ایتالیا جانشین "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد شد.

یک مسئول اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که دیگر هیچ شکی به انتصاب "موگرینی" برای این سمت اروپایی وجود ندارد.

یک نماینده دیگر اتحادیه اروپا در بروکسل هم اظهار داشت که هیچ جایگزینی برای وزیر امور خارجه ایتالیا به عنوان جانشین کاترین اشتون وجود ندارد.

سران کشورهای اروپایی بعد از نشستی در ماه جولای روز شنبه مجددا گرد هم می آیند تا اختلافات بر سر اشغال مسئولیت های مهم اروپایی را برطرف کنند. در ماه گذشته هنوز هیچ توافقی در اتحادیه اروپا برای اینکه وزیر امور خارجه ایتالیا جانشین اشتون شود وجود نداشت.

منتقدان به انتخاب موگرینی برای این سمت مهم اروپایی بر این عقیده اند که او که تازه در فوریه به عنوان وزیر امور خارجه ایتالیا منصوب شده است فردی بی تجربه است و در شرق اروپا هم این انتقاد به موگرینی وارد است که این سیاستمدار چپ گرا دوست روسیه است.

از جمله نامزدهای دیگر برای سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، "رادوسلاو سیکورسکی" وزیر امور خارجه لهستان و "بولگار کریستالینا"، کمیسر امور بشر دوستانه اتحادیه اروپا هستند.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال جانشینی برای "هرمان وان رامپوی"، رئیس شورای اروپایی هم می گردد. اگر وزیرامور خارجه ایتالیا به جانشینی اشتون نائل آید این شانس افزایش می یابد که رئیس جدید شورای اروپایی از اروپای شرقی انتخاب شود. "دونالد توسک"، نخست وزیر لهستان و "والدیس دمبرووسکیس" نخست وزیر سابق لتونی از جمله نامزدهای جانشینی رامپوی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mohamad
حالا چي اصراري دارن زن باشه
تارینه
ببین چیه که اون اجنبی ها هم فهمیدن خانوما
درهمه امور با مدیریت تر ودرایت تر از اقایون هستند ولی ایرانیها با این همه روایت وداستانی که دور و برشونه هنوز نفهمیدن .
اگه رییس جمهور خانم بود....چی مییییشد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اصراری ندارند.قبل از اشتون یک مرد به نام خاویر سولانا بود که با لاریجانی و جلیلی مذاکره می کرد
United States
اروپا قحط الرجال...!!!
اللهم ارزقنا
تارینه
برای اینکه خانمها همیشه ایده هایی نو در سردارن........مثلا تا الان اقای ظریف چه گلی به سر ملت زده؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قرار شد در مورد موضوع هسته ای ایران، همچنان مسولییت با اشتون باشد.