پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۱
گزارشی از جدیدترین تحولات میدانی حلب؛

«حلب» در محاصره کامل ارتش سوریه/ آزادی مناطق جدید در ریف‌ +نقشه و عکس

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 387948
یگان‌های ارتش سوریه در جریان عملیات گسترده روز گذشته در شهر حلب و ریف آن، ضمن آزادسازی تعدادی دیگر از روستاها و شهرک‌های ریف حلب، موفق شدند، محاصره شهر حلب را تکمیل کنند.
«حلب» در محاصره کامل ارتش سوریه/ آزادی مناطق جدید در ریف‌ +نقشه و عکس
به گزارش جهان، یگان‌های ارتش سوریه روز گذشته شنبه، روز پرباری را در مناطق مختلف شهر و استان حلب پشت سر گذاشتند و بسیاری از مناطق و شهرک‌های ریف شرقی و ریف شمالی حلب شاهد پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه بود.



تصویر اول موقعیت استان حلب در کشور سوریه
و تصویر دوم تقسمیات اداری استان حلب است

براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از شهر و استان حلب یگان‌های ارتش سوریه طی عملیات‌های گسترده روز گذشته خود موفق شدند، مواضع و استحکامات گروه‌های تروریستی مسلح از جمله «داعش» را در بسیاری از شهرک‌ها و روستاهای ریف شرقی و شمالی حلب هدف قرار دهند و با منهدم کردن آنها و به هلاکت رساندن ده‌ها تروریست تکفیری و انهدام خودروهای حامل تجهیزات نظامی و سلاح آنها، ضربات مهلکی را به این گروه‌ها وارد کنند.




تصویر اول گروه‌های تروریستی در ریف جنوبی حلب
و تصویر دوم نیروهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریست‌ها

این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، پس از تسلط ارتش سوریه بر شهر استراتژیک «مورک» در ریف شمالی حماه، راه‌های امدادی و کمک رسانی گروه‌های مسلح در ریف شمالی حلب را به طور کامل قطع کنند.

این در حالی است که یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مراکز تجمع گروه‌های مسلح در نقاط مختلف شهر حلب از جمله کوی‌های بستان القصر، الشیخ خضر، الشیخ مقصود غربی و شرقی، سیف الدولة، الشیخ سعید، اطراف زندان مرکزی حلب، شرق حریتان، عندان، کفر حمرة، بزرگراه کاستلو، تل مصیبین، میدان الجندول، الشیخ لطفی، اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات، کروم عزیزة، الراموسة و العامریة را هدف قرار دهند و به همراه چندین دستگاه خودرو وابسته به این گروه‌ها منهدم کنند.



تصویر اول موقعیت شهر حلب به مناطق و شهرهای پیرامون آن؛
تصویر دوم کوی‌های شهر حلب؛
مناطق قرمز در تصرف گروه‌های مسلح و مناطق خاکی در کنترل ارتش سوریه

در همین راستا نیروی‌های ارتش سوریه موفق شدند، اطراف زندان مرکزی حلب ضمن دفع حمله گروه‌های مسلح تروریستی به این زندان، در مناطق اطراف آن پیشروی کرده و بر روستاها و شهرک‌های اطراف آن سیطره شبه کاملی را محقق کنند، در حالی که پیشتر این نیروها موفق شده بودند، بر منطقه «المسلمیه» و تپه استراتژیک «الجبیله» و کارخانه‌های شیشه سازی و تولید سیمان و تپه «المضافه» نیز تسلط پیدا کنند.

همچنین یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، بخش‌هایی از مناطق اطراف اردوگاه «حندرات» را از عناصر مسلح پاکسازی کرده و بر تپه «حندرات» سیطره یابند که مشرف به بزرگراه «کاستلو» است که گروه‌های مسلح تروریستی از آن به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین راه امداد و کمک رسانی خود استفاده می‌کنند.

نقشه تقریبی نشان دهنده تاکتیک ارتش سوریه در محاصره مناطق شرقی شهر حلب

اما بدون تردید مهمترین و بزرگ‌ترین موفقیت ارتش سوریه در عملیات‌های روز گذشته در حلب و ریف آن تکمیل محاصره شهر حلب به طور کامل است. البته آنچه در این محاصره مورد نظر است، بخش‌های شرقی این شهر است که در تصرف گروه‌های تروریستی مسلح است.

یک منبع میدانی سوری در این ارتباط توضیح داد که هدف عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در روز گذشته جدا سازی ریف حلب از شهر حلب و قطع راه‌های اصلی ارتباطی و امداد و کمک‌رسانی گروه‌های مسلح تروریستی مستقر داخل شهر با گروه‌های مسلح مستقر در ریف حلب بود که به طور کامل محقق گردید.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به امید پیروزی ارتش سوریه بر تکفیری های سعودی و ترکیه
انشاالله
United States
حلب آزاد بشه دیگه داعشی در سوریه باقی نخواهد ماند
دست داعشی ها به این مطلب برای منفی زدن نرسیده الحمدالله
بساط داعش چه در سوریه و چه در عراق به زودی برچیده خواهد شد انشاءالله
آره خیلی عجیبه ،این منفی زنهای صهیونیست مردن انشالله که خبری ازشون نیست
شایان
احتمالاسرشون به ساختن اسیدگرمه وقت ندارن بیان منفی بزارن
United States
با رشادت ها و ایسادگی ارتش سوریه و عراق شدنی است
به نظرم این منفی و مثبت زدن ها ارزش مبارزه را دارد لذا بسیجی ها باید در عرصه فضای مجازی نیز پوز منفی زنها را نیز بزنند
ارتش یارملت ملت یار ارتش
سوریه
پیروزی در دستان اسد