جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مسی به رکورد رونالدو رسید

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 407648
فوق‌ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا در تعداد هت‌تریک‌هایش در لالیگا با همتای پرتغالی‌اش برابر شد و علاوه بر آن رکورد ارسال پاس گل در لالیگا را شکست.
به گزارش تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا هجدهمین پیروزی این فصلش در لالیگا را شب گذشته به شیوه‌ای قاطعانه کسب کرد زمانی که لوانته را در ورزشگاه نیوکمپ با نتیجه ۵ بر صفر در هم کوبید.

مردان لوئیس انریکه با کسب این پیروزی دوباره به فاصله یک امتیازی رئال مادرید صدرنشین برگشتند اما دیگر اتفاق مهمی که در این بازی رخ داد هت‌تریک لیونل مسی در سیصدمین بازی‌اش برای بارسلونا بود که شمار هت‌تریک‌های او در بارسا را به عدد ۳۱ و تعداد هت‌تریک‌های لالیگایی او را به عدد ۲۳ رساند.

مسی با سه گلی که به لوانته زد، مجموع گل‌هایش در فصل ۱۵-۲۰۱۴ را به ۳۷ گل افزایش داد و از این حیث از کریستیانو رونالدو سبقت گرفت. هت‌تریک جدید مسی او را با رکورد هت‌تریک‌های تلمو زارا، مهاجم اسبق اتلتیک بیلبائو به عنوان دارنده بیشترین تعداد هت‌تریک در فوتبال اسپانیا (۳۱ هت‌تریک) برابر کرد. حالا مسی در تعداد هت‌تریک‌های لالیگایی هم با کریستانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید برابر است.

مسی پیش از گلزنی در بازی برابر لوانته، پاس گل اول بارسا را به نیمار داد که این یکصدوپنجمین پاس گل او در بارسا بود و به این ترتیب مسی توانست رکورد پاس گل لوئیز فیگو، ستاره پرتغالی پیشین کاتالان‌ها در لالیگا را بشکند و حالا رکورددار پاس گل در تاریخ لالیگاست.

حالا دو گل دیگر کافی است که مسی ۲۸ گله شود و در کورس کسب پی‌چی‌چی، جایزه آقای گلی در لالیگای اسپانیا به کریستیانو رونالدو برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *