جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱۷

چند نکته درباره انتشار عکس کودک سارق با چشمان بسته

يکشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 174142
برای او حتما در زندان کودکان توضیح می دهند که در حکومت اسلامی تبعیض نداریم و برخورد با فساد دانه درشت های کابینه، خط قرمز نیست و نه تها فرقی میان "مجرم کودک" با "فاسد بزرگ" نیست بلکه مجازات مسوول خائن چند برابر کودک خام و جاهل است.
به گزارش جهان محسن مقدسی در الف نوشت:

یکی از خبرگزاری ها هفته گذشته با انتشار عکس هائی از دستگیری باند سرقت و زور گیری در مشهد خبر داد. عکس ذیل نیز در این گزارش تصویری منتشر شده است. در این رابطه ۳ نکته به نظر می رسد.

۱-نقش این کودک در ماجرای زور گیری چیست؟ احتمالا در زورگیری مشارکت داشته است . مثلا طعمه سرقت و سارقین بوده است. با توجه به سن و سال وی و اینکه به طور قطع اجیر شده است انتشار عکس وی آنهم با این وضعیت چه توجیهی دارد؟ آیا انتشار عکس وی و زدن نام و نشانش بر سینه و چرخاندن نام و شهرتش در شهر واقعی و مجازی بی آبرو کردن این کودک نیست؟ آیا وی جزء کسانی نیست که رهبر انقلاب در تذکری اخلاقی و انسانی فرمودند نباید آبرویشان را ریخت؟ به نظر شما اگر این کودک دادگاهی شود چه جرمی برایش اثبات می شود؟

۲- اخبار پنهان و آشکار نشان می دهد که غرب و شرق و عمال داخلی و خارجی آنها روی بحث های حقوق بشری در ایران متمرکز شده اند. کمترین کارشان، جعل خبر برای سیاه نمائی از وضعیت حقوق بشر در ایران است. رسانه اجیر می کنند و دلار و ریال خرج می کنند تا بگویند در ایران چنین و چنان است. در شرایطی که در ایران اسلامی مترقی ترین احکام و قوانین را در برخورد با مجرمین کم سن و سال داریم ، این نحوه برخورد و مجوز دادن برای عکس گرفتن و انتشار آن چه مفهومی دارد؟ آب به آسیاب دشمن نیست پس چیست؟

۳- این کودک که انشا الله در کانون اصلاح و تربیت تادیب می شود و به جامعه باز می گردد. حتما چهره اش نیز تغییر می کند و دوستانش به خاطر این عکس از او دوری نمی کنند. برای او حتما در زندان کودکان توضیح می دهند که در حکومت اسلامی تبعیض نداریم و برخورد با فساد دانه درشت های کابینه، خط قرمز نیست و نه تها فرقی میان "مجرم کودک" با "فاسد بزرگ" نیست بلکه مجازات مسوول خائن چند برابر کودک خام و جاهل است.

او نیز در انتظار می نشیند تا روزی عدلیه اسلامی مسئول فاسدی را همینطور چشم بسته و شناسنامه بر گردن در خیابان بچرخاند و رسانه ها از او عکس بگیرند و منتشر سازند تا درس عبرت کوچک و بزرگ شود.

عدلیه نام کسانی که شرع مقدس مجوز آنها را داده افشا کند. نکند به نام مصلحت، تبعیض را جای عدالت بنشانیم و کودک اجیر شده را بجای مقام ارشد دولتی هو کنیم و در شهر بچرخاینم.

امیرالمونین در مورادی با حاکم مجرم و اخلال گر اقتصادی چنان برخورد می کرد که نه در آن روزگار بلکه در طول تاریخ نامش را با بی آبرویی بخوانند.

بخوانید:

از : امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام)

به : رفاعه والی اهواز

موضوع: ابلاغ حکم ابن هرمه در باره اخلال در امور اقتصادی مسلمین

شرح:
ای رفاعه بنا بر مستندات و شواهد بر من یقینی شده است که ابن هرمه در امور اقتصادی بازار مسلمین در اهواز خیانت نموده است زمانی که این نوشته به دست تو رسید او را از امور اقتصادی بازار برکنار نموده دستگیر نما وبه زندان بیفکن وسپس این امر را به مردم اعلام کن در این کار هرگونه تسامح و کوتاهی و ملاحظه گری را کنار بگذار و به مامورانت بگو رای مرا اینچنین بر مردم اعلام نمایند:

ابن هرمه که مسئول بازار اهواز بوده به دلیل اخلال در نظام اقتصادی بازار مسلمین از طرف امیر المومنین علی محکوم گردیده است به :

۱- ۳۵ ضربه شلاق در روز جمعه در ملا عام.

۲- گرداندن در بازار و معرفی به نام مفسد اقتصادی

۳- مصادره اموال و بر گرداندن آنها به صاحبان اصلی.

۴- ابن هرمه در زندان میماند و امر بر او مشکل گرفته میشود .

۵- پای اورا در زندان ببندتا نتواند راه برود وفقط در لحظات نماز او را باز نما .

۶- نگذار کسی با او ملاقات کند و براي او غذا و لباس و نوشيدني و فرش براي او ببرد.

۷- هر کس به ابن هرمه راه فراری یاد داد او را نیز در بند کن تا توبه کند.

۸- ابن هرمه حق داشتن وکیل ندارد.

۹- ابن هرمه تا جایی که با خطر مرگ مواجه نشود حق هوا خوری در حیاط زندان را ندارد.

۱۰- بعد از گذشت یک ماه اگر دیدی طاقت دارد ۳۵ ضربه شلاق دیگر به او بزن .

در پایان نتیجه کارت را برای من بنویس وچگونگی اجرای حکم و همچنین نحوه اداره بازار مسلمین اهواز را در آن شرح ده.

مستدرك الوسائل ج ۱۷ ص ۴۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
1- عکاسان محترم با دقت نظر بیشتری به تهیه عکس بپردازند.
2- تنظیم کنندگان خبر با دقت نظر بیشتری عکسها را بر اخبار قرار دهند.
3-عزیزان نیروی انتظامی! به فرض مشکل دار بودن این کودک آیا جای او در بین این افراد است ؟!!!!!!!!
4- دولتمردان برای اشتغال پایدار چه کرده اند؟
برای ایجاد قوانینی که کارگر را از حالت دستمال کاغذی مدیران کارخانجات خارج کند چه تدبیری اندیشیده اند؟
آیا می دانید بسیاری از کارگران کارخانجات صبح که جهت کار به سوی کارخانه می روند اطمینان ندارند که تا عصر سرکار خواهند بود.
اشتغال اشتغال اشتغال پایدار ایجاد کنید
Iran, Islamic Republic of
بستن چشم کودک (هر چند که سارق باشد) هیج توجیهی ندارد . آقای مقدسی ،ما نیز همان برداشتی که حضرتعالی از نقش این کودک عنوان نمودی، داریم و تقریبا همه ی مردم متوجه ی طعمه بودن این قبیل کودکان هستند.
با اذعان بر متین بودن تمام موارد مطروحه در مقاله ،شما فکر نمی کنید رسانه ها که در خبررسانی(البته فقط خبررسانی) از یکدیگر سبقت می گیرند ،یکی از عمده ترین دلایل ریختن آبروی دیگران هستند؟
Bulgaria
عجب عدالتی؟این عدالت نیست عین ظلم است.
Iran, Islamic Republic of
با فساد دانه درشت های کابینه،..... مثل اینکه رهبری معظم فرمودند تا جرمی اثبات نشده حتی اسم افراد آورده نشود دیگر چه برسد به اینکه بخواهیم با ایهام یک جمعیت بیست و چند نفری را متهم کنیم واقعا مردیم از این همه ولایتمداری و تدین و اخلااق اسلامی
Iran, Islamic Republic of
بله درست است!
ولی آیا کابینه احمدی نژاد و خاندان هاشمی رفسنجانی و سایر مردم از جمله همین کودک در برابر قانون یکی هستند؟؟؟
با کدام مفسد اقتصادی که جرم و خیانتش اثبات شده است چنین برخوردی را که امیرالمومنین (ع) فرمودند انجام داده اید؟؟
لابد شما (قوه قضاییه) از علی مومن تر و متقی تر هستید؟!!!
به چهره اين كودك نگاه كنيد خداييش چه دركي از زندگي داره؟ بعضي از دستگير شده هاي اين عكس با تمسخر و نيشخندهايي با دستان دستبند خورده شان چشمبند ها را كنار زده اند اما اين طفلك نه تنها اين كار را نكرده بلكه ترسيده آخه اين چه وضع برخورد با انسانيه كه خوب و بد رو نمي فهمه و اساسا قرباني ظلم ديگرانه؟ ولله در حكومت هاي غير ديني كه صبح تا شب داريم بهشون بد مي گيم حداقل در ملا عام چنين چيزي اتفاق نمي افته. از فرمانده دلسوز نيروي انتظامي ملتمسانه خواهش مي كنيم با كادر مسوول اين واقعه ناراحت كننده برخورد قاطع كنند و به اطلاع مردم برسانند.
اگر عدالتی هست
این رفتار باید با مهدی هاشمی بشه یعنی برن لندن چشم بسته و زنجیر به پا بیارنش که به اتهاماتش جواب بده بعد برن سراغ ملک زاده ها
Iran, Islamic Republic of
باز که قبل از قاضی به قضا رفته ای
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ضمن تشکر از سایت جهان
1- فرمانده ناجا با مسببین این رفتار برخورد محکمی انجام دهد تا فرزندان این کشور در کودکی مورد تمسخر قرار نگیرند و با احساسات پاک آنها بازی نشود
2- قوه قضاییه و قضات محترم خدای ناکرده اگر این طفل معصوم خطاکار شد و قصد بریدن مجازات داشتند این روز و رفتار را به یاد داشته باشند که خود کرده را تدبیر نیست آیا مدیریت این است
3- از کلیه جراید و مطبوعات عاجزانه می خواهم به عنوان یک برادر کوچک جدا در گرفتن این عکسها حساسیت بیشتری نشان دهند حالا 2 نفر نمی فهمند چند تا سرباز جرات ندارند اعتراض بکنند ما اگر نمی توانیم کاری بکنیم حداقل باری به دوش این افراد نگذاریم
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
دوستی که نوشته ای:"آیا کابینه احمدی نژاد و خاندان هاشمی رفسنجانی و سایر مردم از جمله همین کودک در برابر قانون یکی هستند؟؟؟"
خیال کردی! فکر کردی اگر بین دعوا نرخ تعیین کنی و در لابلای حرفات و در پوشش دفاع از کودک، خاندان معلوم الحال هاشمی را با احمدی نژاد یکی کنی کسی نمی فهمد؟
با عنایت به اینکه سن مسئولیت کیفری برای پسران 15 سال قمری است، برخورد با این کودک نقض فاحش قوانین داخلی و بین المللی است:
1. استفاده از دستبند
2. استفاده از چشم بند
3. قرار دادن کودک در میان مجرمان بزرگسالان حرفه ای
4. فاش کردن هویت کودک
این نحوه برخورد حتی با کودک واجد سن مسئولیت کیفری هم صحیح نیست.
درباره کودکان معارض قانون باید از شیوه های قضازدایی و جایگزین های مجازات و حبس استفاده کرد تا امکان بازگشت دوباره کودک به جامعه فراهم گردد. نه اینکه با وی همچون مجرمان حرفه ای برخورد کرد.
كساني كه به رسانه ها و عكاس اين عكس و اين سايت كه عكس رو گذاشته اشكال مي گيرند يادشون نره كه كاركرد واقعي رسانه همينه . اگر اين عكس چاپ نشده بود مردم از اين برخورد كه با خبر نمي شدند و براي برخورد با متخلفين فشار نمي آوردند . بگذاريد رسانه ها آزاد باشند تا جرات خطاكاران در هر موقعيتي كم بشه. از جهان ممنونيم و از نيروي انتظامي كه خدمات خوبي به مردم داره تقاضاي رسيدگي داريم.
United States
حضرت علی علیه السلام:
حکومت با کفر باقی میماند ولی با ظلم نه
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون که در عمل نیز همین گونه است کودکان مجرم باید به مراکز تادیب برده شوند. البته این جا معلوم نیست کجاست. شاید روز اول دستگیری است و هنوز به مراکز کودکان فرستاده نشده است.
Iran, Islamic Republic of
آنهايي كه ميلياردي بيت المال را به نام وام غارت كرده اند احتمالا دستشان با مدعيان مبارزه با فساد در يك كاسه است كه هيچكس جرات طرح اسم آنها را ندارد . چه برسد به چاپ عكسشان و انتساباتشان اگر شما هم ذكر كنيد دادستان كل كشور بعنوان مدعي العموم پدرتان را در مي آورد.
Iran, Islamic Republic of
بله قوه قضائيه بايد اين كودك خردسال را به اشد مجازات محكوم كند حتي اگر دارش هم بزنيد بد نيست تا حواس ها به اين جنايت كار ذاتي و حرفه اي معطوف شود و خط قرمز كابينه خداي نكرده آماج تهمت قرار نگيرد آري كودك معصوم را بايد دار بزنيد تا عدالت را نشان دهيم
Iran, Islamic Republic of
همه اين فسادهابه علت وجودظلم وستم درايران است .كشوري كه روي گنج خوابيده است نبايدحتي يك فقيرداشته باشد .