شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واکنش افخم به وزیر خارجه عربستان

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 421543
سخنگوی وزارت خارجه اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی در باره ایران طی کنفرانس مطبوعاتی با همتای آمریکاییش در ریاض را مردود دانست و گفت : این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی فایده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی در باره ایران طی کنفرانس مطبوعاتی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ریاض را مردود دانست و گفت : این اظهارات فرافکنی و مبتنی بر یک رشته تحلیل‌های تکراری و بی فایده است.

وی افزود: مقام سعودی در حالی مدعی دخالت ایران در یمن می‌باشد که بیش از چهل روز است کشور یمن برای تامین منافع ریاض و هم‌پیمانانش بی وقفه هدف حملات نظامی قرار دارد و با محاصره کامل زمینی؛ دریایی و هوایی به گروگان گرفته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد:‌ مردم یمن همانند همه ملتهای مستقل اجازه دخالت در امورشان را تحت هیچ عنوانی به هیچ کشوری نخواهند داد.

افخم گفت: ایران در چارچوب اصول اسلامی و انسانی پایان محاصره یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه برای جلوگیری از فاجعه انسانی در کشور مسلمان یمن را بسیارضروری میداند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه گفتگو بهترین راه برای پایان بحران و رسیدن به یک راه حل منطقی و پایداراست؛ اضافه کرد: ‌توقف عملیات نظامی علیه یمن و از سرگیری گفتگوهای یمنی برای تشکیل دولت فراگیر گامهای فوری واساسی برای حرکت در مسیر راهکار سیاسی می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *