جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۲
۹

واکنش رسایی به اصلاحیه وزیر اطلاعات

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 441541
نماینده مردم تهران در مجلس در پی توضیحات روز گذشته وزیر اطلاعات و عذرخواهی وی از نقل قول اشتباه از مقام معظم رهبری این سوال را مطرح کرد که چه کسی متن غلط را در اختیار وزیر قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته گذشته سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه زنده نگاه یک در خصوص مذاکرات هسته‌ای به بیان روایتی مبنی بر عدم عبور مذاکره کنندگان از خطوط قرمز کشور پرداخت که روز گذشته به صورت رسمی در رسانه‌ها درباره این سخنان و نقل قول اشتباه از مردم و مقام معظم رهبری عذرخواهی کرد.

در پی آن حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سایت شخصی خود نسبت به این امر واکنش نشان داد و نوشت:

هفته گذشته وزیر اطلاعات با حضور در برنامه زنده سیما، از روی برگه، جملاتی را به نقل از رهبر انقلاب مبنی بر عدم عبور مذاکره کنندگان از خطوط قرمز خواند و گفت: «رهبر انقلاب فرموده اند، این خط تبلیغی دروغ که گفته می شود از خطوط قرمز عبور شده است، صحت ندارد!»

خوشبختانه امروز ایشان این خطای فاحش را با صدور اطلاعیه ای این چنین اصلاح کرد: «در برنامه تلویزیونی نگاه یک از قول مقام معظم رهبری نقل شد که (این خط تبلیغی دروغ که از خطوط قرمز عبور شده است صحت ندارد) پس از مراجعه به متن سخنرانی معظم له ملاحظه شد که عبارت صحیح این است (این خط تبلیغی غیر صحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوص صرف نظر شده است خلاف واقع و دروغ است) ضمن پوزش از معظم له و مردم شهید پرور در نقل خطای بیان معظم له از منتقدین محترمی که ما را به این خطای در نقل توجه دادند صمیمانه سپاسگزاری می شود.»

ضمن تشکر از ایشان که این خطا فاحش را اصلاح کردند، اما چند سئوال مطرح است:

اولا: ایشان نوشته اند که بعد از مراجعه به متن سخنرانی رهبری، متن صحیح را دیده اند و این در حالی است که در برنامه زنده، وی از روی متنی که در دست داشت، آن جملات را به نقل از رهبری خواندند. پس قبلا کسی به بیانات رهبری مراجعه و متنی را برای وزیر تهیه کرده است.

ثانیا: تفاوت متن صحیح و متن غلط آنقدر زیاد است که احتمال خطای غیر عمد در آن بعید و حتی غیر ممکن به نظر می رسد!

ثالثا: با توجه به مشغله کاری، بعید به نظر می رسد که وزیر محترم به صورت طبیعی خودش این متن را تهیه کرده باشد بلکه قاعدتا اطرافیانی این کار را برای وی انجام داده اند.

رابعا: وظیفه وزارت اطلاعات این است که سرخط جریانی که خط تبلیغی دروغی که رهبرى اشاره کرده اند را مشخص کند نه اینکه خودش در پازل همان خط تبلیغی قرار بگیرد.

حال سؤال این است که چه کسی آن متن غلط را در اختیار وی قرار داده است تا در برنامه زنده به نقل از رهبر انقلاب قرائت کند؟ آیا وزیر محترم نباید در حلقه اطرافیان و مشاورین خود تٱمل بیشتری کند؟

در دوره پسا توافق که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مهمترین برنامه دشمن، نفوذ است و این وزارتخانه نیز مهمترین رکن مقابله با نفوذ، با توجه به خطاهای فاحش از این دست، چه تضمینی برای مقابله با نفوذ دشمن وجود دارد؟! نکته مهم این است که سابقه مواردی از این دست در عملکرد ایشان وجود دارد.

در زمان رای اعتماد، از طرف وزارت اطلاعات جزوه ای به عنوان برنامه وزیر در بین نمایندگان توزیع شد که بعد از یک روز به دلیل برخی مسائل سؤال برانگیز در آن، جمع آوری و برنامه دیگری توزیع شد. سال گذشته نیز موضوع حضور یک خبرنگار روزنامه های اصلاح طلب به عنوان همراه وزیر در جلسه بررسی مسائل امنیتی با تعدادی از نمایندگان که وزیر خودش، این خبرنگار اصلاح طلب را فرزند معنوی اش معرفی کرده بود، مساله ای برای وزیر شد که هنوز پایان نیافته.

در ماه رمضان، رهبر انقلاب در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر نقل مطالب غیر واقعی برخی مسئولان از طرف رهبری فرمودند: «اگر از قول حقیر، کسی چیزی بگوید و به گوش من برسد و خلاف باشد، ما به خود او بلافاصله تذکر می دهیم... می گوییم آقا! شنیدیم این را شما از قول ما گفتید و باید خودتان اصلاح کنید.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
خداوند به کسانی که از ابروی خود می گذرند تا ابروی نظام مقدس اسلامی حفظ شود کمک و توفیق عنایت فر ماید .
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که تشت رسایی هم همچون اربابانش از بام بیوفتد
دبیراموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
خداوند بر عمر مجاهد عزیز اقای رسایی ودیگر مجاهدین با خط نفاق داخلی واستکبار خارجی بیفزاید ودر این راه از عمر من وفرزندانم کم شود هیچ باکم نیست زیرا اامثال ایشان تاثیر گذاری بیشتری دارند در این مجاهده وچشم دشمنانشان کور وخود دشمنانشان رسوا گردند انشا الله
Iran, Islamic Republic of
آدم نادان
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی سوتی به این بزرگی داده و اونوقت تو میگی تشت؟
باید هم عده ای بر مرکب جهل امثال تو سوار شوند
Iran, Islamic Republic of
رسایی چه اربابی دارد برو آنها که ارباب و کدخدا دارند را اشتباه گرفتی
نیروهای صدیق وزارت اطلاعات دارای مظلومیت مضاعف هستند .
اطلاعاتی که قبل از تشکیل وزارت سازمان جهنمی پیکار را کاملا متلاشی کرد و باعث شد تا حسین روحانی مسئول سازمان تمام اسرار پنهان چندین لایه را افشاء نماید و برای همیشه سازمان پیکار پایگاه خود را از دست بدهد و به زباله دان تاریخ برود .
گروهک جنایتکار کومله وسهند که بنا داشتند اعلام حزب کمونیست را نمایند در پائیز 1361 در غالب 50 خانه تیمی دستگیر شدند که طی مصاحبه تلویزیونی ارتباطات وپژه سازمانشان را با رژیم منفور عراق بگونه ای افشاء نمودند که دیگر پس از آن کومله کمر راست نکرد و منفور همیشگی مردم کردستان شد .
حزب توده ایران که معروف بود بزرگترین حزب کمونیست منطقه است و سران کمونیست حاکم بر افغانستان مانند " ببرک کارمل " خود را شاگردان احسان طبری میدانستند و... همین حزب توده در 17 بهمن 1361 ضربه خورد و سازمان مخفی و سازمان نظامی اش (ازجمله بهرام افضلی فرمانده نیروی دریائی ) صد در صد ضربه خوردند و دیدیم که مصاحبه تلویزیونی نورالدین کیانوری و ... در اردیبهشت 1362 بگونه ای بود که روسها نتوانستند با حربه همیشگی "شکنجه" اظهارات وی را تکذیب کنند بلکه با مطرح کردن تزریق "آمپول" اعتراف ضمنی بر صحت اظهارات کیانوری نمودند .
پیام حضرت امام و سربازان گمنام امام زمان خطاب کردن نیروهای اطلاعاتی متعاقب همین مصاحبه تاریخی بود و...
بدبختی از زمانی آغاز شد که تیم حجاریان به بهانه تشکیل وزارت اطلاعات سرنوشت اطلاعات کشور را از سال 1363 به عهده گرفتند .
کیسهای قلابی مانند شناسائی و دستگیری مهدی نحوی عامل انفجار حرم امام رضا (ع) در سال 1373 و قبل از آن فتنه میکونوس و بعدا فتنه اتوبوس نویسندگان عازم ارمنستان و بالاخره قتلهای زنجیر ه ای که موضع صریح مقام معظم رهبری نسبت به این جریان فاسد در خطبه نماز جمعه 1377/10/18 ونهایتا در جمع دانشجویان امیرکبیر در 1379/12/22 گویای بسیاری از مطالب است.
در اوج فتنه 88 ترور دانشمند هسته ایتوسط مزدوران موساد آغاز گردید و این چهار ترور نقطه ضعفی برای وزارت اطلاعات محسوب می شد که با پخش مستند "کلوپ ترور " در 1391/5/15 تاحد زیادی این زخم التیام یافت اما با سکوت دوساله سخنگوی قوه قضائیه در باره پرونده عاملان ترور دانشمندان هسته ای و عدم مجازات آنان، این نظریه نیروهای قدیمی اطلاعات قوت گرفته است که سناریوی "مستند کلوپ ترور " و ادعای دستگیری عاملان ترور اساسا یک کیس قلابی و ساختگی بوده است . همان جریاناتی که این دروغ بزرگ را به مردم و مسئولین دلسوز گفتند این حرف دروغ را هم برای مقام معظم رهبری جملات ساختگی آنهم در مهمترین پیچ تاریخی جعل می کنند.
مردم هنوز داستان تابوت قلابی باصطلاح "شهید" کشمیری را فراموش نکرده اند.
آیا وقت آن نرسیده است که حساب نیروهای صدیق وزارت از بعضی عناصر مشکل ساز برای نظام تفکیک و جدا شود ؟!
Iran, Islamic Republic of
خود اين نظر از متن بالا مهمتره و جا براي كار و پرداختن بهش هست.... چرا همه وزارت خانه ها بررسي ميشن و نقاط قوت و ضعفشان تحليل ميشه ولي اينجا نه!!
رامین
سوال بجا و قابل تاملی است
تظمینی

.
.
.
.
تضمینی (صحیح است)
ضاد
ض