جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

حمایت ویژه دولت از کودکان کار و خیابان

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 435647
رئیس گروه خانواده وزارت رفاه، از حمایت های اولیه مانند سرپناه ، غذا و پوشاک و درمان از کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: در مرحله ثانویه نیز از بروز مجدد آسیب جلوگیری می شود.
حمایت ویژه دولت از کودکان کار و خیابان
به گزارش جهان، شهناز عباس نیا در گفتگو با مهر، اعلام کرد: روند بازنگری آیین نامه شورای ساماندهی کودکان خیابانی در حال اجرا است پاسخ های دریافتی از برخی دستگاه ها طبقه بندی شده است.

وی گفت: پس از روی کار آمدن دولت جدید و توجه ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر فعال سازی شورای ساماندهی کودکان خیابانی دو جلسه این شورا با حضور وزیر و نمایندگان دستگاه های تعیین شده در آیین نامه ساماندهی تشکیل و پیگیری مصوبات مربوطه آغاز شد.

وی به مصوبه دومین جلسه شورای ملی ساماندهی کودکان خیابانی اشاره کرد و گفت:در این جلسه که وزیر رفاه نیز حضور داشت مقرر شد کمیته ای با حضور نمایندگان سازمان های غیر دولتی مرتبط با کودکان کار و خیابان و کارشناسان متخصص این حوزه تشکیل شود و با توجه به این مصوبه کمیته بازنگری با حضور دو نفر از نمایندگان منتخب سازمان های غیر دولتی مرتبط و دستگاه های مسئول تشکیل شد.

دبیر کمیته بازنگری آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی تاکید کرد: مرحله نخست بازنگری آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب سال ۸۴ با تشکیل ۱۵ جلسه و ۲۸۷ نفر ساعت کار انجام و در نهایت متن نهایی پیش نویس جهت ارسال به دستگاه ها و سازمان ها انجام شد.

وی اظهار داشت: البته پس از گذشت حدود ۴ ماه از انجام این مکاتبات و پیگیری های متعدد هنوز پاسخ برخی دستگاه ها در خصوص شرح وظایف آنها دریافت نشده است که امیدواریم با همکاری و همراهی بیشتر این دستگاه ها بتوانیم بزودی متن نهایی شده اصلاحیه آیین نامه را برای تصویب نهایی به شورای ساماندهی کودکان خیابانی ارائه دهیم .

عباس نیا به اصلاح آیین نامه اشاره کرد و گفت: در روند اصلاح آیین نامه، ساختار اجرایی از فرایند شناسایی تا نگهداری در مراکزبصورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدتبه فرایندی که اقدامات را در دو سطح مداخلات اولیه و پیگیری های ثانویه تعریف کرده،تغییر یافت.

به گفته وی، با این تغییر تمامی کودکان نیازمند حمایت های ضروری جهت ادامه بقاء و رشد سالم، حمایت ها و مداخلات اولیه از قبیل سرپناه فوری، غذا، پوشاک و درمان را دریافت می کنند و همچنین تمامی کودکان مشمول آیین نامه، در مرحله پیگیری ثانویه از خدماتی به منظور پیشگیری از بروز مجدد آسیب بهره مندخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
پول نفت خدادادی مسلمانان کجا خرج می شود !?
در راه حمایت از تروریسم
در راه خوشگذرانی آل سقوط
در راه حمایت از صهیونیسم
۰۰۰
سید
اگر کسی نفهمیده باشد آل سعود بدتراز یهود و صهیونیست است .
وهمه ی اینها از سوی استکبار جهانی و انگلیس تغذیه میشوند باید در فهم دانش و بصیرت او شک کرد . اللهم العن هم جمیعا.