جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
نتایج جالب 2 نظرسنجی‌ در جهان؛

چقدرپای سایت خبری می‌نشینید؟؛ چقدر کتاب می خوانید؟

دوشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 175349
سایت خبری جهان طی هفته های اخیر، دو نظر سنجی را با دو سوال جداگانه "چقدر از وقت خود را روزانه در سایت های خبری می گذرانید؟" و "چقدر در روز برای خواندن کتاب وقت می گذارید؟"، منتشر کرد.
اما پاسخ هایی که کاربران سایت به این دو نظرسنجی و سوالات مطرح شده در آن دادند بسیار جالب توجه و حائز یک نکته بسیار مهم است.

در واقع در نظر سنجی اول، کاربران سایت ما با اکثریت بیش از ۳۱ درصد اعلام کرده اند که روزانه بیش از دو ساعت از وقت خود را به خواندن و مطالعه سایت های خبری می گذرانند، اما همین مخاطبان در نظر سنجی دوم که با موضوع میزان مطالعه کتاب در روز منتشر شد با اکثریتی بیش از ۴۳ درصد اعلام کرده اند که کمتر از ۵ دقیقه در روز را به خواندن کتاب اختصاص می دهند.

نتایج دقیق دو نظر سنجی یاد شده به شرح زیر است.

نظر سنجی اول:

چقدر از وقت خود را روزانه در سایت های خبری می گذرانید؟

_بالای ۲ ساعت، ۳۱ درصد (اکثریت)

_بین یک ساعت تا دو ساعت، ۲۸ درصد

_بین نیم ساعت تا یک ساعت، ۲۹ درصد

_کمتر از نیم ساعت، ۱۰ درصد


نظرسنجی دوم:

چقدر در روز برای خواندن کتاب وقت می گذارید؟

_بیش از نیم ساعت، ۳۵ درصد

_بین ۵ تا ۱۵ دقیقه، ۱۰ درصد

_بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت، ۱۰ درصد

_کمتر از ۵ دقیقه، ۴۳ درصد (اکثریت)

*(از ذکر ارقام اعشاری برای راحت خوانده شدن درصدها پرهیز شد)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرين ، آفرين
خوشحالم كه در دو مورد جز ء اكثريتم
با اين وضعيت بايد اقرار كنم:
افتضاحه
Iran, Islamic Republic of
خيره كننده يا افتضاح؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی اطلاعات مختلف سیاسی، اجتماعی،حادثه ای،داستانی، فناوری،اقتصادی و....رو ازطریق اینترنت کسب میکنم نیازی به کتاب ندارم واصلانبایدمثل 30سال پیش معیارفرهنگ جوامع راباکتابخوانی اندازه گرفت.آیا اصل بر افزایش اطلاعات است یااینکه خودکتاب اصل است؟به زودی بایدکتابهارا فقط در موزه ها(کتابخانه های فعلی)یافت.
Latvia
كتاب سند و حافظه تاريخي هر ملت است. بنابراين مطالعه روزانه سايتها و به روز بودن با مطالعه كتب كه مطالب متمركز و مستندي را در موضوعات خاص در خود جمع كرده است منافاتي با هم نداشته و نمي توانند جايگزين يكديگر شوند. بنابراين ميزان كتابخواني در كنار مطالعه اخبار سايتها و رسانه ها بيانگر رشد آگاهي افراد جامعه است.
بنام خدا
رقم 31 درصدي بالاي 2 ساعت در سايتهاي خبري و نيز مطالعه 35 درصدي بيش از نيم ساعت انرا ميبرساند جمعيت كثيري از مردم كشور عزيزمان خود را موظف به فرمايش حضرت خاتم (ص) (كلكم راع و كلكم مسئول) دانسته و نيز با مطالعه بالائي اينكار را انجام ميدهند(مطالعه خارجيها اكثرا داستان و رمانهاي بي ارزش است در حاليكه مردم ما بيشتر كتابهاي سياسي و تاريخي و ادبي سطح متوسط و بالا را مطالعه ميكنند)