جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لزوم تاسیس هرچه بیشتر دانشگاه دخترانه

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 175042
نماينده مجلس شوراي اسلامي، خواستار افزايش بيمارستان‌هاي مخصوص زنان در سراسر كشور شد و گفت: با توجه به تعداد بيشتر دانشجويان دختر نسبت به پسر، لزوم تأسيس دانشگاه‌هاي دخترانه در راستاي تحقق عدالت در كشور احساس مي‌شود.

«زهره الهيان» نماينده مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌و‌گو با فارس با بيان اينكه مقوله عدالت از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي است، ابراز داشت: يكي از موضوعاتي كه طي ۳۳ سال از انقلاب اسلامي ايران كانون توجه بوده، بحث عدالت جنسيتي است؛ در حالي‌ كه در سال‌هاي متمادي رژيم طاغوت تبعيض‌هاي زيادي عليه زنان صورت گرفته بود.

وي افزود: اين بدان معنا نيست كه در حال حاضر در بحث عدالت جنسيتي در شرايط ايده‌آل هستيم، لذا مقام معظم رهبري تاكيد داشتند كه در راه احقاق حقوق زنان در عرصه قانون‌گذاري و فرهنگ‌سازي در جامعه تلاش بيشتري صورت گيرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينكه عدالت به معناي برابري كامل زن و مرد نيست، تصريح كرد: بايد بر اساس مقتضيات تفاوت‌هاي زن و مرد، برنامه‌ريزي ويژه‌اي صورت گيرد تا نيازهاي زن در جامعه پاسخ داده شود.

وي، توجه به مشاركت اجتماعي، تأمين معيشت و اشتغال زنان در راستاي تحقق عدالت جنسيتي را خواستار شد و ادامه داد: از آنجايي كه محور جامعه ديني را خانواده تشكيل مي‌دهد و زن پايه و اساس خانواده است؛ لذا بايد با تصويب قوانين در احقاق حقوق بانوان تلاش بيشتري انجام شود.

الهيان با اشاره به تأكيدات رهبري در خصوص جايگاه خانواده بيان داشت: تعداد كم نمايندگان زن در مجلس شوراي اسلامي باعث شده كه در حوزه زنان نتوانيم، قوانين لازم و خلأ‌هاي قانوني را در قالب طرح‌هاي پيشنهادي ارائه دهيم.

وي با بيان اينكه در مجلس شوراي اسلامي در راستاي حقوق زنان مباحثي نظير ارث، ديه و لايحه حمايت خانواده مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنين از طرح‌هاي پيشنهادي مي‌توان به موضوع تابعيت، امنيت و سلامت زنان اشاره كرد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به حضور وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي براي ارائه گزارش در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه يكي از اولويت‌هاي مطروحه وزارت بهداشت، زن و سلامت خانواده است، لذا انتظار مي‌رود با حضور وزير زن توجه بيشتري به اين امر صورت پذيرد.

وي در پايان اين گفت‌وگو خواستار افزايش بيمارستان‌هاي مخصوص زنان در سراسر كشور شد و ادامه داد: درباره دانشگاه نيز با توجه به تعداد زنان و دختران دانشجو بايد دانشگاه‌هايي تأسيس شود كه صرفاً پذيرش دانشجو دختر را انجام دهند. ‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *