مجموعه عروسکهای کلاه قرمزی و همچنین سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، پرطرفدارترین طرحهای نقش بسته بر جلد دفترها در نمایشگاه«ایران نوشت» بودند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی - اسلامی، با حضور ۲۰ برند مختلف از پنجم تا دهم شهریور ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری در حال برگزاری است و خانوادهها تنها امروز، فرصت دارند برای خرید آنچه لازم دارند از دفتر و کوله و کیف و مداد و تراش، به این نمایشگاه مراجعه کنند.
نمایشگاهی که کوشیده تا نوشتافزاری را در اختیار دانشآموزان و دانشجویان قرار دهد که هماهنگ با فرهنگ و تاریخ سرزمینشان است. برگزارکنندگان این نمایشگاه بر این باورند کودک ایرانی باید با اسطورههای خود آشنا باشد و رستم و سهراب و آرش کمانگیر را بشناسد از سوی دیگر لازم است با مفاخر ملی و مذهبی خود چون مختار و شهید بابایی و قیصر امینپور و شهید باکری و ... آشنا باشد.
اما در این میان استقبال با دفترهایی است که شخصیتهای شناخته شده کودکان بر جلدشان نقش بستهاند از کلاه قرمزی و پسرخاله و ببعی و سنجد گرفته تا سعید معروف و بازیگران مجموعه تلویزیونی پایتخت و اینجاست که به نقش مهم تبلیغات و رسانه ملی پی میبریم و باز به این نکته میرسیم که فرهنگسازی و سرمایهگذاری در این زمینه تا چه اندازه ضروری است.
بیشترین میزان فروش را«آزاده» به خود اختصاص داده چون از طرح عروسکها و شخصیتهای کارتنی شناخته شده در نظر بچهها بهره برده است. مجموعه«کلاه قرمزی»،«شکرستان» و«سنجد» بر نوشتافزارهایی نقش بسته که«آزاده» تولید کرده است.
از سوی دیگر«هدهد» و « دفترتحریر ایام» به انتشار دفترهایی پرداختهاند که نقش تیم ملی والیبال ایران و به ویژه سعید معروف بر آن نقش بسته؛ به گفته محمدجواد حقیقی، مسئول غرفه«هدهد» و حسین مقدم، مسئول غرفه« دفترتحریر ایام» از زمانی که تیم والیبال کشورمان موفق به کسب افتخارات پی در پی شده و بچهها با چهره اعضا آشنا شدهاند تاکنون بیش از هر طرح دیگری از این طرحها استقبال کردهاند.
در«روشنا» نیز پرطرفدارترین دفترها به طرح بازیگران مجموعه تلویزیونی«پایتخت» ساخته سیروس مقدم و «مختار» تعلق دارد . یعنی تصویر کسانی که بچهها از طریق تلویزیون دیدهاند و صاحبان ان طرحها و چهرهها را میشناسند و اینجاست که اهمیت فرهنگسازی آشکار میشود. اگر بچهها بِنتِن و باب اسفنجی را میشناسند به خاطر این است که انیمیشن و فیلمش را دیدهاند ما چه اندازه مفاخر ملی و مذهبیمان را معرفی کردهایم؟