پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۹
۲۲

اولین دور زدن قانون در دولت حسن روحانی

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 306749
سخنگوی اتاق بازرگانی ایران از فعالیت همزمان نهاوندیان در اتاق بازرگانی و دفتر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: ادامه کار نهاوندیان در اتاق بازرگانی ایراد قانونی ندارد و مخالفان این مسئله مستندات خود را ارائه کنند.
اولین دور زدن قانون در دولت حسن روحانی
به گزارش جهان، علی درستکار در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که تکلیف آقای نهاوندیان چه شد و آیا در هر دو جا یعنی ریاست اتاق ایران و رئیس دفتری رئیس جمهور به طور همزمان خواهد بود، گفت: آقای نهاوندیان در هر دو جا هستند و حضورشان ایراد قانونی ندارد.

وی در واکنش به این سوال که اسداله عسگر‌اولادی و علی‌نقی خاموشی از بزرگان اتاق بازرگانی معتقدند که حضور نهاوندیان در هر دو منصب، ایراد قانونی دارد، اظهارداشت: شغل دوم مربوط به کسانی می‌شود که شغل اول آنها هم دولتی باشد یعنی به طور همزمان دو شغل دولتی داشته باشند و موضوع دوم این است که از دو جا حقوق بگیرند درحالی که رؤسای اتاق‌های بازرگانی حقوق بگیر نیستند.

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران گفت: تنها کشش و توان فردی می‌تواند باعث شود تا آقای نهاوندیان یکی از دو منصب را انتخاب کند اما وی به هیئت‌رئیسه اعلام کرده است که همچنان رئیس اتاق ایران هم هست و می‌تواند به وظایفش عمل کند.

وی افزود: اگر اراده هیئت نمایندگان این باشد که آقای نهاوندیان رئیس نباشند، آنها در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

درستکار گفت: مستندات قانونی را امور حقوقی اتاق استخراج کرده است و اگر لازم باشد می‌تواند آنها را منتشر کند، لذا منتقدان آقای نهاوندیان و افرادی که معتقدند حضور وی غیرقانونی است هم می‌توانند مستندات خود را ارائه کنند.

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کارت بازرگانی آقای نهاوندیان باطل است، گفت: کسانی که چنین اخباری را گفته‌اند از یک فرض غلط یک نتیجه‌گیری غلط کرده‌اند، آنها فرض گرفته‌اند که کارت بازرگانی آقای نهاوندیان به واسطه رئیس بودنشان است پس چون رئیس نیستند پس کارتشان هم باطل است یعنی از یک فرض غلط یک نتیجه‌گیری غلط کرده‌اند در حالیکه کارت بازرگانی آقای نهاوندیان باطل نشده است و او از ریاست استعفاء نداده است و با موافقت هیئت رئیسه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آقای نهاوندیان از زمانی که رئیس دفتر رئیس جمهور شده اند چه مقدار حضور فیزیکی در اتاق داشته‌اند، گفت: رئیس اتاق‌ها موظف به حضور و غیاب ساعتی نیستند بلکه موظف به انجام وظایفشان هستند، پیش از این هم آقای نهاوندیان همه وقت خود را در اتاق نبودند و به عنوان مشاور سه قوه و یا عضو شورای پول و اعتبار در جلسات مختلف تصمیم‌گیری حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من به قانون احترام میذارم!!!!!!!
فقط انتصاب های احمدی نژاد غیر قانونی بود آقای روحانی خدای قانون مداری اون از جهانگیری لغو مصوبه،اینم از دوشغله بودن نهاوندیان.... وزیراشم که بماند!!!!!!!!!!!!!
تز بعدیتون چی لطفا زودتر اطلاع رسانی کنید لذت ببریم از قانون مداریتون!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
راستی آرشیو سایت ریاست جمهوری چی شد؟
صد رحمت به داس!
این کلید آقای روحانی روی داس رو هم سفید کرده
راست گفتی ....دلم برای احمدی نزاد تنگ شده خیلی مورد ظلم از طرف مجلس و... قرار گرفت
بازرگان
مگر کارمندان دولت می توانند کارت بازرگانی داشته باشند ؟ وا عجبا
صادق
دوست عزیزم ، من هم کارمند دولت هستم و حقوق بگیر و رفتم کارت بازرگانی بگیرم گفتن چون حقوق بگیر هستی پس کارت بازرگانی بهت تعلق نمی گیره . من یک سوال داشتم : مگه آقای نهاوندیان هم حقوق بگیر دولت نیستند ؟ مگه همه در برابر قانون یکسان نیستیم ؟
Iran, Islamic Republic of
حالا كجاشا ديده ايد!
عباس
Iran, Islamic Republic of
برادران جهان نیوز ممکنه دیگه از این افاضات دست بردارید
علی
مطالبه گری و انتقاد را میشود جلویش را گرفت؟!!!

ای وکیل الدوله بدان که اگر اینطور شود دیکتاتوری شکل میگیرد
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید دیگه کسی به کارهای غیر قانونی دولت روحانی گیر نمیده. گیر دادن های الکی فقط برای دولت احمدی نژاد بود.
آقای نهاوندیان هنوز از راه نرسیده کل کارمندای قراردادی نهاد ریاست جمهوری رو در اختیار کارگزینی گذاشته تا باهاشون تسویه حساب کنن. اینکه دیگه چیزی نیست
اقا اجازه ببخشيد گرين كارت چيه ؟
این دولت چهار ساله است و دوباره محمود برمی گردد.
ان‌شاءالله که محمود با توان و تجربه و در افق بالاتری برگرده
Iran, Islamic Republic of
ورود میلیاردرها را به دولت مقدس!!! تبریک میگوییم
علی
Iran, Islamic Republic of
این خزان رود و بهار اید. ان‌شاءا...
Iran, Islamic Republic of
خوبه هم قدرت هم ثروت (دو پست کلیدی )
تازه از نظام طلبکارم هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای نهاوندی باید مراقب درز اطلاعات اقتصصادی دولت در اتاق بازرگانی باشد .
این همون آقای درستکار برنامه این شبهاست؟!!
Iran, Islamic Republic of
اینکه دولت احمدی نژاد نیست تا مجلس سریعا قانون دوفوریتی تصویب کند
حسين
سالي كه نكوست ازبهارش پيداست.
دولت قانون مدار ازمسئول دفتر شيفته قدرتش.
اقاي نهاونديان شماهنر داشته باش دفتر را اداره كن.اداره اتاق بازرگاني پيش كش.اگردر دولت قبل اين اتفاق مي افتاد.صداي اقايان تاعرش ميرفت.
دیگه ازین به بعد باید چشممونو روی خیلی چیزا ببندیم