جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۵

نجفی: من بودم از کوره درمی‌رفتم/ علت غیبت روحانی

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 376742
مراسم معارفه نجفی و تودیع فرجی‌دانا امروز در وزارت علوم برگزار شد.
نجفی: من بودم از کوره درمی‌رفتم/ علت غیبت روحانی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کارکنان وزارت علوم امروز برای سومین بار طی یک سال و اندی گذشته در مراسم تودیع عالی‌ترین مقام این وزارتخانه شرکت کردند و پس از جعفر توفیقی که زمانی سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشت با رضا فرجی‌دانا خداحافظی کردند.

پس از پایان مراسم رسمی تودیع و معارفه که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و برخی از مسئولان دولتی برگزار شد، با هماهنگی مدیران وزارت علوم کارکنان در کنار جعفر توفیقی، رضا فرجی‌دانا را به نمازخانه این وزارتخانه که در طبقه دوم ساختمان وزارت علوم قرار دارد هدایت کردند و دقایقی به گفت‌وگو با وی پرداختند.

برخی کارکنان وزارت علوم با هماهنگی که از قبل از سوی مدیران این وزارتخانه صورت گرفته بود، در این نشست کوتاه به بیان احساسات خود پرداختند و لوح تقدیری که توسط معاون مالی و اداری این وزارتخانه تهیه شده بود به فرجی‌دانا اهدا کردند و در نهایت با انداختن عکسی یادگاری در مقابل سردر وزارت علوم با وی خداحافظی کردند.

ایسنا که از معدود رسانه‌های حاضر در این مراسم بود، نوشته است که محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم در این مراسم، اظهار داشته است که برنامه‌های خود را با شفافیت دنبال می‌کند و با شفافیت به پرونده بورسیه‌ها رسیدگی می‌کند و همه را در جریان نتایج بررسی‌های خود قرار می‌دهد.

نجفی: اگر من در جلسه استیضاح فرجی‌دانا بودم از کوره در می‌رفتم

نجفی با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی فرجی‌دانا، گفته است که اگر من در جلسه استیضاح بودم از کوره در می‌رفتم، اما فرجی‌دانا کاملا به اصول اخلاقی توجه کرد.

سرپرست وزارت علوم اعلام کرده است که برنامه‌های دولت با تغییر وزیرعلوم عوض نشده است. فرجی‌دانا سیاست‌های دولت و رئیس جمهور را دنبال می‌کرد و تا زمانی که روحانی رئیس‌جمهور باشد هر وزیری برنامه‌های دولت را ادامه می‌دهد.

فرجی‌دانا: عده‌ای می‌خواهند امید به دولت را از بین ببرند

به گزارش ایسنا، رضا فرجی‌دانا وزیر معزول علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع خود، با بیان اینکه ناامید کردن مردم از نتیجه رأی ۲۴ خرداد ۹۲ یکی از سناریوهایی است که بر روی آن کار می‌شود، گفته است که دولت دستاوردهای بزرگی داشته، اما عده‌ای می‌خواهند امید به دولت را از بین ببرند و در این راستا در حوزه دانشگاه‌ها فعال شده‌اند.

دلیل عدم حضور روحانی در جلسه استیضاح فرجی‌دانا از زبان جهانگیری

ایسنا همچنین نوشته است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح وزیر علوم گفته است که هرچند در ابتدای آغاز به کار دولت قرار بود رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد. در این بین تنها راه حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح بر هم زدن سفر اردبیل بود، زیرا رئیس‌جمهور نمی‌توانست فقط چند دقیقه در مجلس حضور یابد. با این حال تصمیم بر این گرفته شد که رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح حضور نیابد.

جهانگیری با بیان این‌که دولت در مبارزه با فساد جدی است، خاطرنشان کرده است که ای کاش فقط بابک زنجانی وجود داشت، اما فساد به سطوح مدیریت عالی کشیده شده است. اکنون نباید از بورسیه‌های وزارت علوم در گذشته به راحتی گذشت، زیرا عده‌ای بدون داشتن حداقل‌ها بورسیه شده اند. نجابت فرجی‌دانا بود که اطلاعات درباره این افراد بیان نشد،اما دولت این موضوع را پیگیری می‌کند، حتی اگر ۱۰ وزیر علوم هم عوض شود.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور ابتدا قصد داشت فرجی‌دانا را به عنوان وزیر علوم معرفی کند، گفته است: وی در آن زمان خارج از کشور بود و پس از آنکه میلی منفرد از مجلس رای نیاورد با اصرار زیاد رئیس‌جمهور و من وی برای پذیرفتن این وزارتخانه اعلام آمادگی کرد. وی در این مدت خود را وقف آموزش عالی کشور کرد.

در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی یونسی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها، سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی، حسین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، جعفر توفیقی و چند تن از روسای دانشگاه‌ها و مدیران وزارت علوم و اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، به تعدادی از رسانه‌ها از جمله تسنیم، فارس، مهر و باشگاه خبرنگاران اجازه حضور در این مراسم توسط وزارت علوم داده نشد؛ با این حال برخی رسانه‌های دولتی مانند برنا، ایرنا و ایسنا در این مراسم حضور یافتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام

آقای نجفی !

نه نه خواهش میکنم یک وقت از کوره در نری ها

برای قلبتان ضرر داره

تازه نیست که این دولت به سعه ی صدر و تحمّل بالا و تحمّل مخالف شهرت داره (!!!!!!!!) با این کار آبروی دولت رو میبری !!!.....
از کوره در رفتن؟؟؟چرا همه شون مدام برای مردم در حال تهدید وارعاب هستند؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر فرجی دانا دانشمند خوش اخلاق و ضد رانت 3000 تایی
جواد
سلام میشه سوابق تحصیلی این سرپرست جدید رو بصورت دقیق باذکر محل تحصیل وتاریخ اخذ مدرک بررسی وبه مردم ارایه کنین. متشکرم
انتظار ما دانشجویان هم این است که موضوع بورسیه ها به جدیت دنبال شود تا اجحاف صورت گرفته رفع شود
دولت بجای بگم بگم کردن،لیست را منتشر کنه.طوری از ادامه راه فرجی دانا حرف میزنن اگار نعوذبالله از ادامه راه امام زمان حرف میزنن!!!!
شما فعلا آتیش قلیونت رو بچسب
اصغر
از مدارک هاوایی چه خبر ؟
به حساب فتنه گران لانه کرده در این وزرات خانه هم رسیدگی کنید .
محسن
این آقا که فوق لیسانس ریاضی داره و به خاطر ناراحتی قلبی نتونست مسئولیت بگیره چطور شده سرپرست وزارت علوم! تدبیره داریم ما!
mahya@32212yahoo.com
بله همه مواردباید پیگیری کردهیچ مشکلی وجودنداردباید پی گیر فساددرقضیه کرسنت هم بودزیرا قریب 18میلیادردلار به کشور خسارت واردکردولی دولت محترم اصراردارد دوستانش حضور داشته باشند.
زیاد عجله نکن بزودی نوبت خودت هم میرسه ببینیم میخواهی از کوزه در بری کجابری چه بکنی ؟؟؟؟؟؟؟
کسی که غلیان بکشد زود از کوره در می‌رود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در این یک سال در حق برخی بورسیه ها اجحاف شده! همان روز اول آمدند و همه ی پرونده های بورسیه ها را به حالت تعلیق در آوردند و کلا برنامه دانشجویان دکترا را به هم ریختند.
و دوباره شروع کردن به بورس کردن و بنده خودم شاهد بودم برخی از کسانی که از دانشگاه پیام نور و آزاد با وضعیت نه چندان خوب که برای مصاحبه در وزارت علوم انتخاب شده بودند. یعنی ما دانشجوی خوب روزانه کم داریم که نوبت به اینها رسیده و یا قضیه چیز دیگری است؟
United States
بابا دمت گرم شکسته نفسی میکنی یعنی شما به اصول اخلاقی پایبند نیستید