جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

بارش برف و تعطیلی مدارس برخی استانها

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 269219
مدارس چهار محال و بختیاری و برخی مناطق استان های اصفهان و اردبیل درپی بارش برف در روزهای گذشته تعطیل است.
به گزارش ججهان به نقل از واحد مرکزی خبر، کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدارس این استان در همه مقاطع تحصیلی امروز به علت یخ زدگی معابر و گذرگاه ها در نوبت صبح و عصر تعطیل است.
 
بنابراعلام اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان  نیز  همه مقاطع تحصیلی شهرستان فریدونشهر به علت بارش برف و لغزندگی معابر  امروز  تعطیل شد و بارش برف و سردی هوا  امروز دانش آموزان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی نوبت صبح مناطق اردبیل ، نیر، نمین، سرعین و هیر را نیز خانه نشین کرد.
 
گزارش خبرنگاران ما حاکیست  برف و کولاک شدید در روزهای گذشته موجب بسته شدن گردنه چری و شاه منصوری  در چهارمحال و بختیاری و کندی تردد در برخی محورهای مواصلاتی استان اصفهان از جمله محورهای دامنه - خوانسار،  شهرضا - سمیرم ، سمیرم - یاسوج وداران - الیگودرز شده است.
 
اداره کل هواشناسی استان اصفهان  اعلام کرد: سامانه بارشی دیگری از فردا شب و اوایل جمعه این استان  را فراخواهد گرفت .
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم گفت: با تلاش راهداران محورهای ارتباطی چشمه دیمه و شیخ علیخان در شهرستان کوهرنگ بازگشایی شد . اما  جاده دهستان موگویی و روستای سرآقاسید در این شهرستان به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید بسته است.
 
ظاهری مدیرعامل جمعیت  هلال  احمر خوزستان  گفت : گروه های امدادی عصر دیروز 25خودرو با 145سرنشین را که در منطقه تاراز در محور اندیکا  به  شهرکرد و11 خودرو که  درشهرستان کوهرنگ گرفتار کولاک و برف  شده بودند نجات و درپایگاههای امدادی اسکان دادند.
 
اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد:  با وجود برف در ارتفاعات امین الله ، اصغرآباد حدفاصل چمن بید به جاجرم، گردنه بیو حدفاصل حصار  به شوقان  رفت و آمد  بدون مشکل برقرار است.
 
مدیریت راههای این  استانها  به رانندگان توصیه کرد برای تردد درمحورهای کوهستانی و گردنه ها تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
 
رئیس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش های رگباری، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها خصوصاً در نواحی غرب و شمال غربی استان  هشدار داد.
 
سامانه  بارش زایی که از اواخر وقت  دیشب وارد استان خراسان  رضوی شده است ، پیامد آن  افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید ، کاهش نسبی دما ، رعد و برق و بارشهای رگباری تا پیش از ظهر پنج شنبه است .
 
آقای قاینی پورپیش بینی کرد  : بیشترین میزان بارش ها به ویژه در نواحی غربی و شمال غرب استان  رخ می دهد وبا فعالیت این سامانه ، وزش باد در سطح استان نسبتاً شدید است .
 
معاون اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت : بر اساس اطلاعات دریافتی از 12  ایستگاه سنجش سلامت در مشهد شاخص کلی کیفیت هوا امروز این شهر به 126 پی اس ای رسیده است و در وضع ناسالم قراردارد.
 
آقای قادری به بیماران قلبی، عروقی، ریوی و افراد سالخورده توصیه کرد از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در صورت تردد از ماسک های بهداشتی استفاده کنند.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه های فارس نیز  گفت: صبح امروز پرواز شماره 402 هواپیمایی ایران ایر که از تهران به مقصدفرودگاه بوشهر حرکت کرده بود به علت اوضاع  بد جوی و نداشتن دید کافی در بوشهر مجبور شد در فرودگاه شیراز به زمین بنشیند.
 
استوار افزود: مسافران تا بهبود شرایط جوی در فرودگاه شیراز مستقر شده اند .
 
هواشناسی آبادان هم اعلام کرد :با توجه به وضع  بد جوی ، شناورهای صیادی این هفته از تردد در خلیج فارس خودداری کنند.
 
در بیست و چهار ساعت گذشته میزان بارندگی در شهرستانهای آبادان و خرمشهر چهار و چهار دهم میلیمتر گزارش شده است و امروز نیز احتمال رگبار و بارش‌های پراکنده در منطقه وجود دارد .
 
از استان ایلام هم خبرمی رسد بارش باران در مناطق مختلف این استان علاوه بر تلطیف هوای ، خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و دامداران را در پی داشت .
 
غربا مدیر کل هواشناسی این استان گفت : در 2 روز گذشته بیشترین میزان بارش در شهرستان آبدانان با 89 میلی متر وکمترین میزان بارندگی با 21 میلی متر مربوط به بخش هلیلان بوده است .
 
آتش‌نشانی کرج نیز اعلام کرد  شب گذشته بارش شدید باران و جریان تند آب در کانال آب جواد آباد کرج  منجر به فوت یک خانم 42 ساله شد.
 
در پاکدشت هم طی 24 ساعت گذشته 21 میلیمتر باران باریده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *