چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

روشهای تشخيص و درمان كمردرد

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 389117
رئیس هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، کمردرد را یکی از شایعترین بیماریها دانست و افزود: یکی از عمده‌ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می‌دهند تشخیص و بكارگيري روشهای مختلف درمان کمردرد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید منصور رایگانی به اعلام جزئیات برگزاری هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ايران پرداخت و گفت: این کنگره با حضور سخنرانان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال پذيرای برخی اساتید مجرب و صاحب نظر این رشته در سراسر دنیا هستيم، کنگره از غنا و بار علمی بيشتري برخوردار خواهد بود.

به گفته رئيس انجمن علمي طب فيزيكي و توانبخشي، توانبخشی سیستم‌های عصبی - عضلانی، بیماری های اسکلتی - عضلانی، دردهای اسکلتی - عضلانی، تازه‌های الکترودیاگنوز، سونوگرافی اسکلتی - عضلانی، توانبخشی قلبی - عروقی، توانبخشی در حوادث از جمله محورهای موضوعی برگزاری این دوره از کنگره هستند.

رايگاني، شعار كنگره هجدهم را "توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا" دانست و درباره علت اين نامگذاري گفت: اکنون جامعه ما از لحاظ افزايش سطح سلامت عمومی و رشد نرخ اميد به زندگي در رده نسبتا خوبی قرار دارد. همين عوامل موجب افزايش آمار سالمندان در كشور شده است و پيش بيني مي‌شود در آينده با پديده سالمندي روبرو شويم.

وي افزود: از سوی دیگر ايران هنوز يك كشور با جمعيت جوان است، بنابراين میزان حوادث غير مترقبه و ناشی از کار بالاست. پس مي‌توان گفت دو طیف عمده سنی كه در معرض ضایعات و اختلالات اسكلتي عضلاني هستند نیازمند خدمات توانبخشی‌اند.

مديرگروه طب فيزيكي و توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه همچنین با توجه به اینکه خدمات توانبخشی در تشخيص و درمان دردها و بیماری‌های اسکلتی – عضلانی مقرون به صرفه است گفت: با استفاده از روش‌های فیزیکي نیاز بیمار به دارو و عمل جراحی کاهش مي‌يابد. برای آنکه هم جامعه و هم متولیان امر سلامت را متوجه این ضرورت کنیم شعار کنگره را "توانبخشی نیاز امروز و اولویت فردا" قرار دادیم.

رايگاني در ادامه کمردرد را از شایع‌ترین بیماری‌ها دانست و عنوان كرد: يكي از عمده‌ترین کارهایی که متخصصان طب فیزیکی انجام می‌دهند به تشخیص و بكارگيري روش‌های مختلف درمان کمردرد باز مي‌گردد. علاوه بر اين در مواردی که بیمار ناچار به عمل جراحی و ناتوانی‌های احتمالی پس از آن می شود توانبخشی به کمک می‌آید.

وي تاكيد كرد:‌ از پیشگیری و درمان غیرجراحی تا علت‌يابي و توانبخشی کمردرد جامع‌ترین خدمات در حیطه طب فیزیکی انجام می‌شود.

هجدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از پنجم تا هفتم آذرماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *