جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تصاویرماهواره‌ا‌ی‌ازخسارت‌های وارده به‌غزه

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب: 372719
با انتشار برخی تصاویر ماهواره‌ای از فراز نوار غزه، ابعاد دیگری از خسارت‌های گسترده وارده به این منطقه بر اثر حملات نظامی اسرائیل به تصویر کشیده شد.
به گزارش جهان به نقل ازتسنیم، نشریه صهیونیستی یدیعوت‌ آحارونوت در گزارشی با انتشار تصاویری ماهواره‌ای ابعاد دیگری از حجم تخریب صورت گرفته در غزه خصوصاً دو منطقه الشجاعیه و اردوگاه پناهندگان نصیرات بر اثر حملات نظامیان این رژیم را به تصویر کشید.

این تصاویر که توسط ماهواره Pleiades و برای سازمان ملل گرفته شده است، وضعیت مناطق مختلف نوار غزه خاصه محله الشجاعیه موسوم به "ضاحیه غزه" را پیش و پس از عملیات نظامی اسرائیل نشان می‌دهد.


این ماهواره، تصاویری را در دو تاریخ ۶ جولای (پیش از عملیات نظامی صخره مقاوم اسرائیل) و ۲۵ جولای یک هفته پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای و تهاجم زمینی،‌ از این الشجاعیه ثبت کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملل، در محله الشجاعیه غزه ۶۰۴ بنا و سازه منهدم شده و ۲۳۶ بنای دیگر نیز به‌طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند. این آمارها همچنین به ۶۶ گودال ایجاد شده بر اثر بمباران جاده‌ها و زمین‌های زراعی نیز اشاره شده است.

اکثر آسیب‌ها نیز به ناحیه شرقی الشجاعیه ــ که به مرزهای سرزمین‌های اشغالی نزدیک‌تر است ــ وارد شده است.
ارتش اسرائیل ادعا کرده است که در این ناحیه تعداد زیادی تونل را کشف کرده است.

به‌نوشته یدیعوت آحارونوت، از روی مناطقی که دیگر ساختمانی در آن‌ها وجود ندارد، می‌توان نقاط و خط سیر بمباران‌های صورت گرفته را مشاهده کرد.


نمای کلی این تصاویر از این حکایت دارد که خسارت‌های ایجاد شده در محله الشجاعیه بیش از خسارت‌های حملات نیروی هوایی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت در سال ۲۰۰۶ است.
 اردوگاه نصیرات در شمال نوار غزه اما خسارت‌های کمتری را نشان می‌دهند. در این منطقه ۴۱ ساختمان تخریب شده و ۱۳ بنای دیگر دچار آسیب شده‌اند. همچنین مجموع ۴۵ گودال حاصل از بمباران مشاهده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *