جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱۳
وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دولت:

مستندات علمی درباره آسیب‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد

تکذیب سونامی سرطان در کشور
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 392113
وزیر بهداشت سونامی سرطان در کشور را تکذیب کرد و گفت: ما ۶ ـ ۵ برابر کمتر از آمریکا و اروپا بیمار سرطانی داریم البته اگر برای این بیماری فکری نکنیم، به آنها می‌رسیم.
مستندات علمی درباره آسیب‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد
به گزارش جهان به نقل از فارس، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیأت‌ دولت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب در پاسخ به سوالی درباره آلودگی آب تهران اظهار داشت: در مورد آب تهران خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: چند مورد چاه بود که میزان نیترات آنها بیش از حد مجاز بود که به آنها تذکر داده شد. البته همانگونه که معاون بنده نیز اعلام کرد این مسئله مربوط به دو ماه پیش است و در حال حاضر آب تهران سالم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره دریافت زیر‌میزی‌ نیز خاطرنشان کرد: از جامعه پزشکی در سراسر کشور که هماهنگی خوبی با سازمان نظام پزشکی دارند تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گزارشاتی که در زمینه عدم رعایت تعرفه بوده و آنچه دیروز رئیس ستاد به ما اعلام کرد ۸۲ مورد بوده گفت: به این موارد رسیدگی می‌شود و امیدواریم که این مسئله را همه رعایت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پارازیت‌ها برای سلامتی مضر هستند یادآور شد: همانگونه که معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: مستندات علمی در زمینه آسیب‌رسان بودن پارازیت‌ها وجود ندارد اما پارازیت خوب نیست و برای سلامت انسان مضر است.

وی تاکید کرد: پارازیت از هر نوع آن خوب نیست اما در کشور ما اینکه پارازیت‌ها به چه شکلی است نیاز به تحقیقات دارد که مراکز تحقیقاتی روی این موضوع کار می‌کنند و در حال حاضر نمی‌توان به طور واضح اعلام کرد که صد در صد آسیب‌رسانند و مقدار آن چقدر است.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کشور سونامی سرطان وجود دارد افزود: حتما این خبر اشتباه است؛ سرطان ۵ تا ۶ برابر نسبت به آمریکا و اروپا در کشور ما کمتر است در منطقه نیز این میزان کمتر است اما ما هم همان مسیری را می‌رویم که آنها رفته‌اند و اگر الان توجه نکنیم سال‌های بعد مشکلاتی داریم که آنها دارند.

وزیر بهداشت در خصوص آلودگی هوا نیز گفت: در این فصل آلودگی شروع می‌شود و مشکل عمده از نظر بنده عدم یکپارچگی مدیریت شهر و کلانشهر تهران است و هر یک از دستگاه‌ها گردن دیگری می‌اندازند که امیدواریم این مسئله حل شود چرا که باعث آسیب افراد به ویژه خردسالان و بزرگسالان می‌شود اما ما موظفیم خدمات خود را ارائه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به داروهای نوترکیب اشاره و تصریح کرد: صادرات در حوزه دارو اصلا رضایت‌بخش نیست و اصرار ما به تولید‌کنندگان این است حتما در بازارهای بین‌المللی حضور یابند چرا که ارتقای کیفیت داروی تولید داخل فقط با حضور در بازار بین‌المللی میسر است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اخیرا قراردادهایی با کشورهای همسایه داشته‌ایم و باید گام‌های بلند‌تری برداشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
United Kingdom
متن ضد تيتر است. "پارازیت از هر نوع آن خوب نیست"
Iran, Islamic Republic of
پارازیت موجی بسیار ضعیفتر از امواج ماهواره و هزاران برابر ضعیفتر از وای فای و امواج موبایل دارد
باید به مردم عوامل سرطانزا را شناساند از جمله:
1استرس
2- بی خوابی. جا به جا شدن ساعت خواب و به هم ریختن نزم زبیعی بدن
3-فست فود و دوری از غذاهای گیاهی
4- دخانیات
5- الکل
6- ژنتیک ..

امثال خانم معصومه ابتکار با سیاست زدگیبه مردم القا میکنن سرطان فقط ناشی از بنزین و پارازیت است خوب مردم هم خود مراقبتی را رها میکنن سرطان روز به روز رشد خواهد کرد.
حالا یکی نیست از این عقده ای سیاست زده بپرسه در اون کشورهای رکوردار سرطان هم، از بنزین ها و پارازیت ها ما استفاده میکنن؟
بهاره
Iran, Islamic Republic of
ورزش نکردن را ازقلم انداختی پسرخوب
پابوس اوبامای مودب وباهوش
آقایان پارازیت روح وروان این فتنه گران دارد که هر روز اربابان صهیونیستیشون یک حربه جدید به دست این تفاله هامیدهند تا به نظام مقدس اسلامی ثلمه ای واردکنندحسبناالله ونعم الوکیل
حسین
Iran, Islamic Republic of
به زور می خواهید این آقا رو وزیر خوب معرفی کنید
این آقا که گفته پارازیت به هر شکلی که باشد بد است
یعنی شما فکر میکنید پارازیت خوب است ؟
آقای دکتر از قرار معلوم پنچرکردن مرسدس بنزتان جواب داده
United States
خدایی دمت گرم با اینکه مخالف دولت روحانی هستم بی غل و غش ترین وزیر و مسئول اقی دکتر هاشمی هستند
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع !!!
مستندات علمی درباره آسیب‌زا بودن سیگار هم وجود ندارد !!!
باور کن !! باور ندارید ؟؟؟ برید سرچ کنید .
به خانم ابتکار سلام دوباره باید کرد!
Iran, Islamic Republic of
اگه سرطانزا نیست رو اعصاب مردم که هست .
سوال
Finland
منظورتون اینه که وقتی می خواین شبکه های ماهواره ای رو ببینید نمیشه اعصابتون خورد میشه؟
یا اشعه می یاد رو موجای عصبی مغز اعصابتون خورد میشه؟