جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اولین کشتی تحقیقاتی ایران فعال می شود

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 393419
دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی گفت: افتتاح حوض خشک تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز، آب‌اندازی اولین کشتی تحقیقاتی ایران و شناورهای ساخته‏ شده از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر، از برنامه‌های روز اول همایش خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی انجمن مهندسی دریایی،‌ حمید زراعتگر ‌در آخرین جلسه ستاد اجرایی شانزدهمین همایش صنایع دریایی بیان کرد: مکاتبات و پیگیری‏‌های لازم برای حضور ‌معاون اول رئیس‏‌جمهور انجام شده است و در این زمینه‌ ‌مکاتبه‌ انجام شده است.

وی با بیان اینکه ‌معاون اول رئیس‌‏جمهور ریاست شورای‌ عالی صنایع دریایی را برعهده دارد‌ ابراز امیدواری کرد با حضور جهانگیری، امکان برگزاری نشست این شورا در جریان همایش شانزدهم فراهم شود.

زراعتگر ‌اعلام کرد: وزیر راه و شهرسازی و ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌‌ در افتتاحیه همایش حضور می‌یابند که این موضوع از سوی سازمان‏‌های دریایی زیرمجموعه دو وزارتخانه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری میزگرد ملی موفقیت‏‌ها و چالش‌‏های صنایع دریایی با نگاه بخشی و فرابخشی در روز اول همایش گفت: ‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی‌، ریاست سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، مدیران عامل شرکت‏‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی، نفتکش، نفت خزر، نفت فلات قاره ایران و مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، رئیس کمیسیون صنایع و نمایندگان بندرعباس در مجلس و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ‌از دیگر مدعوان این همایش هستند.

عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران درباره برنامه‏‌های علمی و آموزشی همایش از ارائه مقالات، کارگاه‏‌های آموزشی و برگزاری نشست کمیته‌‏های تخصصی این انجمن در محل پردیس دانشکده مهندسی دریای دانشگاه امیرکبیر در بندرعباس خبر داد.

وی ادامه داد: در این دوره از همایش، ۴۵۳ مقاله دریافت و پس از طی مراحل داوری توسط بیش از ۹۰ داور و پر شدن ۱۹۷۱ فرم داوری، ۲۶۳ مقاله پذیرفته شد که از این رقم، ۳۸ مقاله به صورت شفاهی و حدود ۵۰ مقاله به شکل پوستر در همایش ارائه خواهد شد.

زراعتگر افزود: در انتخاب مقالات برای ارائه شفاهی، هم کیفیت و سطح علمی و هم تنوع موضوعی مورد توجه بوده است تا همه حوزه‌‏های دریایی تحت پوشش قرار گیرد؛ ‌در انتخاب کارگاه‏‌های آموزشی هم همین سیاست مبنای انتخاب بوده است.

وی اعلام کرد: ۱۵ کارگاه آموزشی توسط شرکت‏‌ها و ارگان‏‌های عمده دریایی کشور ‌ارائه خواهد شد که فرصت مناسبی را برای استفاده دانشجویان و کارشناسان از تازه‏‌ترین دستاوردهای دریایی کشور به دست می‌‏دهد.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی بیان کرد:‌ نمایشگاه بین‏‌المللی دریایی در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۱ آذرماه در محل نمایشگاه‌‏های بین‏‌المللی بندرعباس افتتاح می‌شود،‌ این نمایشگاه در چهار روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان علاقمندان خواهد بود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

زراعتگر افزود: قبل از مراسم اختتامیه، میزگرد بررسی موفقیت‏‌ها و چالش‏‌های صنایع دریایی هرمزگان با حضور مدیران استانی برگزار خواهد شد.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی درباره برنامه‏‌های جانبی همایش نیز گفت: سه پروژه بزرگ دریایی شامل حوض خشک تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز، آب‌اندازی اولین کشتی تحقیقاتی ایران و شناورهای مسافری و خدماتی ساخته‏ شده از محل طرح وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در روز اول همایش افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین بازدیدهای عمومی از بندر شهیدرجایی، مجتمع کشتی‏‌سازی ایزوایکو و جزیره قشم پیش‌‏بینی شده که در روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه انجام خواهد گرفت.

‌شانزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‏‌المللی دریایی در روزهای ۱۱ تا ۱۴ آذرماه جاری از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‌‏های دریایی کشور در بندرعباس برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *