شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۳

سقوط آزاد شاخص بورس

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 413218
با بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها در روز جاری شاخص کل بورس ۳۵۸۹ واحد سقوط کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امروز همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه ها در بورس، شاخص کل بورس با نزول ۳ هزار و ۵۸۹ واحد به کانال ۶۱ هزار واحد سقوط کرد.

براین اساس شاخص کل بورس در ارتفاع ۶۱ هزار و ۵۳۲ واحدی قرار گرفت این درحالی است که شاخص بورس در دو روز گذشته روندی مثبت داشت و در روز گذشته در ارتفاع ۶۴ هزار و ۹۸۹ واحدی قرار گرفته بود.

در روز جاری شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۱۱۳ واحد، آزاد شناور سه هزار و ۹۷۷ واحد، بازار اول سه هزار و ۵۷۴ واحد، بازار دوم هزار و ۱۴ واحد و صنعت سه هزار و ۴۲۷ واحد افت کرد.

شاخص کل (هم وزن) ۱۱۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۰۲ واحد و شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۱۵۴۸ واحد افت را در معاملات امروز تجربه کردند.

معامله گران بورس و اوراق بهادار تهران امروز بیش از یک میلیارد و ۵۴ میلیون برگ سهم را در بیش از ۴۰ هزار دفعه و به ارزش ۱۶۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش روز بازار به ۲۷۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

گفتنی است: امروز پس از یکسال نماد معاملاتی پالایشگاه‌های نفت اصفهان، نفت لاوان، نفت شیراز، نفت تهران و نفت بندرعباس بازگشایی شد.

پس از ارائه صورت‌های مالی این ۵ پالایشگاه به سازمان بورس، نمادها آنها در بازار سرمایه بازگشایی شد و در پی آن شاخص کل بورس شاهد افت چند هزار واحدی بود.

همچنین نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، شبریز، تاپیکو و شفن نیز در روزجاری بیشترین تاثیر منفی را بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه از خود بجای گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *