پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۶

سخنان سردار کمالی درباره معافیت انصاری‌فرد و حقیقی و...

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 374212
سردار موسی کمالی در یک گفت و گوی صریح از کارت های پایان خدمت بازیکنان فوتبال سخن می گوید.
سخنان سردار کمالی درباره معافیت انصاری‌فرد و حقیقی و...
به گزارش جهان، سردار موسی کمالی مسئول اداره مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرآنلاین از جنجالی می گوید که چند هفته ای است فوتبال ایران را به هم ریخته است. او معتقد است این همه جنجال حتی بیشتر از اصل واقعیت است و اگر او حاضر نشده روی خط برنامه ۹۰ برود به این دلیل بود که می ترسیده با کارش آبرویی از کسی برده شود.

او در این گفت و گو پرده از اتفاقی جالب بر می دارد. اینکه ستاره های تیم ملی والیبال هم مشکلی مشابه با ستاره های فوتبال داشتند اما داورزنی و فدراسیونش مشکلات این بچه ها را بی سر و صدا حل کرده است و خاطیان هم به سزای عمل شان رسیده اند. اما چطور این پرونده جنجالی شد؟ اینکه بیش از ۱۰۰ بازیکن فوتبال کارت های معافیتی دارند که مشکل دارند.

او در این باره می گوید:« اصلا این طور نیست که فکر کنید این همه کارت مشکل دار وجود دارد. الان اسم ۲۱ نفر مطرح شده است. این ۲۱ نفر هم اسم های شان را ما منتشر نکرده ایم. اصلا موافق این کار هم نبودیم. ما هر بازیکنی که کارت معافیتش با اعتراضی روبرو شده بود را فعلا احضار کردیم و خواستیم تا بیایند و اسنادشان را رو کنند. به آنها گفتیم بیایند و از خودشان دفاع کنند. خیلی از این بچه ها می توانند حقانیت شان را ثابت کنند. برای مثال چند تایی از این کارت ها و اسناد منجر به صدور کارت ها تایید شده اند. نکته مهم این است که همه کارت های صادر شده برای این بازیکنان قانونی است و ما باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا مدارکی که منجر به صدور این کارت ها شده ، قانونی بودند یا نه؟»

این نوع نگاه آیا مسیر پرونده را به سوی سرپوش گذاشته شدن روی جزئیات نمی برد؟ آیا همان طور که عادل فردوسی پور می گفت با این نگرش ماجرا ماست مالی می شود؟ سردار در این باره می گوید:« این چه حرفی است؟ همه ساله صدها هزار معافیت از سوی نظام وظیفه صادر می شود. این معافیت ها بر اساس اسنادی صادر می شوند که در خیلی های شان نهادهای دیگری از پزشکان گرفته تا ثبت احوال حضور دارند . حالا اگر یک سند جا به جا شود تمام اسنادی که منجر به صدور یک معافیت می شود را به هم می ریزد و نتیجه اش گمراهی گروهی است که معافیت ها را صادر می کنند. البته در این پرونده با متخلفان برخورد شده . اصلا قانون با کسی شوخی ندارد. قرار نیست این مسائل رسانه ای شوند اما جایی که اتفاق غیر قانونی افتاده ، قانون خیلی جدی وارد می شود. مثلا سال قبل ما گزارشی داشتیم درباره مشکلات مشابه آنچه امروز برای فوتبالیست ها رخ داده ، در فدراسیون والیبال. ما این موضوع را با مسئولان فدراسیون در میان گذاشتیم . آنها هم همکاری کردند. متخلفین تنبیه شدند و تعدادی از ملی پوشان کارت های معافیت شان لغو شد و سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا در سکوت خبری قانون اجرا شود و والیبال ضربه نخورد. ما به عنوان متولی باید حواس مان باشد آبرویی از کسی نبریم. اگر کسی جرمی را مرتکب شده باید با او برخورد شود اما نه با های و هوی. »

اما حالا که این اسامی مطرح شدند ف خیلی ها دوست دارند بدانند چه اتفاثی برای خیلی از این ستاره ها می افتد ، برای مثال بازیکنانی مقل علیرضا حقیقی و کریم انصاری فرد که بحث لژیونر شدن شان هم هست. او در این باره می گوید:« ببینید من اصلا دوست ندارم مصداقی حرف بزنم. ما چون جام جهانی در پیش بود اصلا دوست نداشتیم این پرونده خیلی خبرساز شود و تا پایان جام جهانی هم صبر کردیم که به تیم ضربه نخورد. الان هم در حال بررسی پرونده ها هستیم. برای مثال این دو بازیکنی که اسم بردید پرونده های معافیت شان طرح شد و هر دو پرونده تائید شدند و هیچ یک از این دو مشکلی ندارند و کارت های شان کاملا قانونی است.»

او سپس ادامه می دهد:« خیلی از جزئیات مربوط به این پرونده ها اصلا قابل طرح نیست. برای مثال یکی تخلف کرده و شناسنامه جعلی آورده که نشان می دهد او تک فرزند است. قانون با او تعارفی ندارد و برخوردش را انجام می دهد اما نیازی به طرح رسانه ای لش نیست. اما مثلا اسم خیلی از بچه هایی که این روزها مطرح شده تنها باعث ضربه خوردن به آبروی شان شده مثلا ما بازیکنی را داریم که معافیت کفالتش برای جدا شدن پدر و مادرش هستند. آیا باید نامش را اعلام کنیم؟ یا بازیکنی را داریم که کفیل مادر معلولش شده. مادری که معلولیت اعصاب و روان دارد. بهزیستی اسنادش را تائید کرده. این حق قانونی اوست. آیا باید این پرونده ها مطرح شوند؟ ما با این نوع برخورد مخالفیم.»

رئیس اداره مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح البته دلخور است از بازیکنانی که خلاف شان ثابت شده اما مدام علیه نظام وظیفه موضع می گیرند. بازیکنانی مثل بختیار رحمانی...« باز شما اسم آوردید و من نمی خواهم اسم ها مطرح شود. ولی این موردی که گفتید ، پرونده سوابق رزمندگی پدرش در سپاه پاسداران پاک پاک است . تا امروز حتی یک برگ سند نیاورده که حرف هایش ثابت شود. توصیه من به این ورزشکار عزیز و ورزشکارانی مثل او این است که به جای موضع گرفتن برابر قانون یا اسنادشان را بیاورند و یا به دنبال راهکاری باشند که مشکل شان با اعزام به یکی از یگان های خدمتی ورزشی حل شود. البته پرونده های این دوستان در نهادهای قضایی هم مطرح شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
انشالله قانون برای همه اجرا شود
United States
فقط یک سئوال از اقای کمالی دارم چطور یک فوتبالیست می تواند در زمین بدود ولی نمی تواند معاف از رزم باشد
من با زن و بچه رفتم سربازی شما اینطور می خواهید عدالت را اجرا کنید
دبیر جاد
Iran, Islamic Republic of
کاش عادل عزیز برنامه 90 هم بیشتر دقت کند
شریف
جعل سند، غیبت از خدمت و . . . !؟

آیا قانون اجرا میشود؟

یکبار قانون را درست (بدون ماست مالی) اجرا کنید یک عمر کشور و ملت فایده اجرای قانون را ببینند.

اگر قانون درست اجرا شود همه جا اصلاح می شود.
محسن
بنده به مدت 24ماه درزمان جنگ خدمت کردم وبیش ازدوبارمجروح شدم وتمام خدمت هم در جنگ حضور داشتم و 23ماه و29 روز درحال خدمت بودم ودرهماه یک روز مانده به اتمام خدمت مجروح شدم وبعد از چند ماه بستری واستراحت مجددا جهت تسویه حساب مراجعه کردم در جاده اهواز خرمشهر دربین راه تصادف کردم وراننده ما دراین تصادف به شهادت رسید و......... خلاصه فرق بین من بدبخت واین آقایان در چیست خدامیداند
محمد
Germany
چقدر سنجیده و مودب حرف زد. باید بدون هیا هو کار پیش برود