پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کاخ‌سفید: نیروهای عراقی اراده مبارزه ندارند

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 424711
کاخ سفید اعلام کرد که عدم وجود اراده مبارزه در میان نیروهای عراقی مشکلی است که پیشتر نیز لمس شده بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که عدم وجود اراده مبارزه در میان نیروهای عراقی مشکلی است که پیشتر نیز آن را لمس کرده بودیم.

همچنین پنتاگون اعلام کرد که نیروهای عراقی پیش از عقب‌نشینی از شهر الرمادی، از ضعف روحیه و مشکلانی در فرماندهی جنگ رنج می‌بردند.

چند روز پیش اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، در اولین واکنش به سقوط الرمادی در استان الانبار عراق وضعیت ضعیف ارتش عراق را دلیل اشغال این شهر توسط داعش دانست.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت: "ظاهرا آنچه اتفاق افتاد این است که نیروهای عراقی اراده‌ای برای نبرد از خود نشان ندادند. تعداد آنها کم نبود. در حقیقت، آنها بسیار بیشتر از نیروهای دشمن بودند با این حال نتوانستند بجنگند. آنها عقب نشسته و به من، فکر می‌‌کنم به همه ما، گفتند که عراقی‌ها اراده جنگ با داعش و دفاع از خودشان را ندارند."
وی در ادامه افزود: "ما می‌توانیم به آنها آموزش دهیم، می‌توانیم به آنها تجهیزات دهیم - یقینا نمی‌توانیم ارائه جنگ را به آنها بدهیم. اما اگر به آنها آموزش، تجهیزات، حمایت و مقداری زمان بدهیم امیدوارم که اراده به نبرد را در خود افزایش دهند، زیرا تنها در صورت جنگ آنها می‌توان داعش را شکست داد."

کارتر می‌گوید هنوز پیشنهادی برای افزایش نیروهای آمریکایی در عراق که اکنون تعدادشان به ۳ هزار نفر می‌رسد، به کاخ سفید ارائه نکرده است. "اگر زمانی فرا رسید که نیاز به تغییر نوع پشتیبانی‌مان از نیروهای عراقی باشد، این پیشنهاد را مطرح خواهم کرد. اما آنچه در الرمادی رخ داد ناتوانی نیروهای عراقی برای جنگ بود."

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اظهار تعجب از اظهارات وزیر دفاع آمریکا در قبال مبارزه بغداد علیه تروریسم گفت اطلاعات اشتباه به وی داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *