چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۷
تصمیم تل‌آویو برای پایان تنش با حزب‌الله؛

فلسطینی‌ها خواستار تشکیل «جبهه متحد مقاومت» شدند/ اشتباه استراتژیک اسراییل

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 404515
رئیس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین‌المللی لبنان تأکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بخواهد حماقت دیگری را رقم بزند قطعاً درهای جهنم برای آن باز خواهد شد و مقاومت برای هر سناریویی آماده است.
فلسطینی‌ها خواستار تشکیل «جبهه متحد مقاومت» شدند/ اشتباه استراتژیک اسراییل
گروه بین الملل جهان نيوز: سفیر سابق ایران در سوریه و رئیس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین‌المللی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پیامد عملیات تلافی جویانه حزب‌الله بر ضد رژیم صهیونیستی پرداختند.

حسین شیخ الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب ( هشتم بهمن) به بررسی پیامد عملیات تلافی جویانه حزب الله بر ضد رژیم صهیونیستی پرداخت و اظهار داشت عملیات قنیطره و مزارع شبعا نشان می دهد که حزب الله هدف اصلی خود را با وجود تمام مشکلاتی که تکفیری ها برای آن ها ایجاد کرده اند گم نکرده اند.

وی ادامه داد: "شبعا" منطقه ای اشغالی است که رژیم صهیونیستی به شدت آن را تحت نظر داشته و پوشش دقیقی روی آن دارد بنابراین انجام چنین عملیاتی بررسی زیادی می خواهد بنابراین این حرکت حزب الله نشان داد که آن در آمادگی کامل به سر می برند و ساختاری که برایشان اهمیت داشته باشند را سرپا نگه خواهند داشت؛بنابراین این درس بزرگی برای نیروهای صهیونیستی بود تا دیگر دست از پا خطا نکنند.

"قالب قندیل" کارشناس ارشد غرب آسیا در ادامه با اشاره به این که عملیات مزارع شبعا برای رژیم صهیونیستی بسیار دردناک بود گفت: انتخاب مزارع "شبعا" برای این عملیات بسیار غافلگیرانه بود و حزب الله بارها اعلام کرده بود که به هر طریقی این سرزمین های اشغالی را آزاد خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۱۵ سال است که حزب الله برای آزاد سازی ۱۳ مزارع شبعا دارد کار می کند و همان طور که سید حسن نصر الله گفته بود مردانی در حزب الله وجود دارد که شبانه روز بر قطب شناسی دشمن کار می کنند.

مقاومت برای هر سناریویی آماده است


رییس مرکز مطالعات راهبردی عربی و بین المللی لبنان تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی و نتانیاهو بخواهد حماقت دیگری را رقم بزند قطعاً درهای جهنم برای آن باز خواهد شد و مقاومت برای هر سناریویی آماده است،همچنین باید توجه داشته باشند که در مقابل هر گونه عملیات از سوی آن ها ما نیز دستمان روی ماشه است.

صهیونیست ها به دلیل ترسو بودن هیچ گاه مسئولیت جنایتهای خود را بر عهده نمی گیرند

شیخ الاسلام در ادامه در تحلیل این که چرا رژیم صهیونیستی حاضر نیست مسئولیت های جنایت های جنگی خود را بر عهده بگیرد؛اظهار داشت: صهیونیست ها به دلیل ویژگی ترسو بودن هیچ گاه مسئولیت جنایت های خود را بر عهده نمی گیرند و می بینیم هنگامی که فلسطینیان می خواهند با توجه به جنگ غزه به دادگاه لاهه شکایت کنند آن ها دست به تکذیب می زنند.

وی ادامه داد: اکنون این دو فرهنگ با هم روبرو شده و طبیعی است که فرهنگ قهرمانانه شهادت در مقابل این ترسوها پیروز است.

صهیونیست ها همیشه در محاسباتشان خطا می کنند

قالب قندیل اظهار داشت: در لبنان چند سالی است با این اشغالگران صهیونیستی دست و پنجه نرم می کنیم و هنگامی که اشغالگری مشروعیت دارد در مقابل فرهنگ از جان گذشتن و ایثار هم وجود دارد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در ادامه افزود: صهیونیست ها همیشه در محاسباتشان خطا می کنند اما جوانان رزمنده و فرزندان اسلام همیشه با ابتکار عملشان آن ها را غافلگیر می کنند.

حزب الله لبنان شیعه و سنی و همه را در کنار هم قرار داد

وی با تاکید بر این که صهیونیست ها افراد رزمنده لبنان را به شهادت می رسانند؛ زیرا از رویارویی مستقیم می ترسند گفت: از سال ۲۰۰۶ تا کنون صهیونیست ها چند جنگ انجام دادند،اما با شکست مواجه شدند در مقابل عملیات امروز ،حزب الله لبنان شیعه و سنی و همه را در کنار هم قرار داد که به نشانه پیروزی به یکدیگر تبریک گفتند.

قالب قندیل با بیان این که تکفیری ها می خواستند میان مسلمانان شکاف به وجود بیاورند افزود: عملیات امروز بازتاب خیلی خوبی داشت و این عملیات ثمره خون تمام رزمندگان اسلام است و همچنین از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا تصریح کرد: صهیونیست ها بیشتر از همیشه در ترس هستند؛زیرا از سال ۲۰۰۶ هیبت آن ها دچار تزلزل شده است و معادله بازدارندگی امروزه تغییر پیدا کرده و آن ها حتی با انجام هزار مانور و مذاکرات با کاخ سفید باز هم خطای محاسباتی دارند.

از سوریه تا مقاومت راستین فلسطین،دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده ایم

وی با اشاره به این که دبیر کل حزب الله لبنان حسن نصرالله معتقد است صهیونیست ها از خانه عنکبوت سست تر هستند و دیگر تهدیدهای آن ها کارایی ندارد و هدفشان موفقیت در انتخابات پیش رو است اظهار داشت: اگر صهیونیست ها مرد بودند به حسن نصرالله گوش می دادند. سرزمین های اشغالی در تیررس حزب الله قرار دارد و در آینده معادله جنگ برهم خواهد خورد و در حال حاضر توازن قوا برقرار است و نوک محور مقاومت در کل منطقه برای همه مسلمان و مستضعفان است.

قالب قندیل در ادامه افزود: از سوریه تا مقاومت راستین فلسطین دشمن صهیونیستی را هدف قرار داده ایم و عملیات امروز قهرمانانه بود و در آینده خواهیم دید به معادله پیروزی نزدیک تر می شویم.

حزب الله توانایی زیادی در کنترل وسایل جمع آوری اطلاعات از صهیونیست ها را دارد

شیخ الاسلام گفت:در آستانه دهه فجر هستیم و یکی از همپیمانان رژیم صهیونیستی شاه سابق بود آن ها با تبلیغات بزرگ نمایی می کردند،زیرا این روش طاغوت است اما در واقعیت آن ها خالی هستند.

وی با اشاره به این که حزب الله توانایی زیادی در کنترل وسایل جمع آوری اطلاعات از صهیونیست ها را دارد گفت: نمایشگاهی حزب الله در جنوب لبنان برقرار کرد و نشان داد همه تجهیزاتی که از صهیونیست ها به دست آورده و همچنین تکنیک های خودش را هم به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: "مرحوم حاج عماد مغنیه" زمانی که در آن جا بودم من را به طریق سختی به بیابانی رساند و تجهیزات خودشان را به من نشان داد و من از این تعجب کردم که این وسایل را چگونه به آن جا منتقل کرده اند، زیرا بعضی از موشک ها بیش از ۴ الی ۵ متر است و همیشه کنار این تجهیزات افرادی هستند تا با اعلام دستور کار موظفی شان را انجام دهند.

عملیات قنیطره با عملیات شعبا قابل مقایسه نیست

سفیر پیشین ایران تاکید کرد: سیستم نگه داری این تجهیزات از سیستم نگه داشتن تجهیزات روسیه و آمریکا سخت تر است زیرا کار خارق العاده ای است و از شیطان های صهیونیستی بر نمی آید گفت: عملیات قنیطره با عملیات شبعا قابل مقایسه نیست و حزب الله با انجام این عملیات صهیونیست ها را غافلگیر کرد زیرا صهیونیست ها اصلاً انتظار چنین عملیاتی را نداشتند و در موقع عملیات یکی از افراد سازمان ملل را مصدوم کردند.

قالب قندیل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی حماقت های زیادی تاکنون مرتکب شده و انجام حمله های صهیونیستی در مواردی به خاطر موفقیت در انتخابات بوده که در سال ۱۹۹۶ شیمون پرز با حمایت آمریکایی ها حملاتی را انجام داد تا رای تندرو ها را به دست آورد و همچنین نتانیاهو قصد دارد تا با حمله های اخیرش بتواند پیروزی انتخاباتی داشته باشد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا بیان کرد: رژیم صهیونیستی از پاسخ هیا قاطع تر حزب الله می ترسد و از این رو همه منتظر هستند که سید مقاومت در رابطه با عملیات امروز در روز جمعه چه چیزی خواهد گفت.

وی با اشاره به این که بر اساس بسیاری از پژوهش های خارجی که اعلام شده رژیم صهیونیستی آمادگی روحی برای جنگ را ندارد و رژیم و ارتشی که نمی تواند به طور جدی روحیه جنگیدن داشته باشد با شکست مواجه خواهد شد.

قالب قندیل افزود: در ۱۰ سال اخیر رژیم صهیونیستی با شکست های بدی مواجه شده البته بیش از پیش تابع سران آمریکایی است و آمریکایی ها می خواستند سگ خودشان را مهار کنند تا در منطقه حافظ منافعشان باشد.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان این که ممکن است رژیم صهیونیستی ماجرا جویی کند و در مقابل درس جدی از ما خواهند گرفت و سیلی بدی خواهند خورد،آن ها اشتباهات محاسباتی داشتند و البته ممکن است بخواهند مدتی خودشان را در امنیت و آرامش قرار دهند تا تصمیم گیری شان را در وقت مناسب انجام دهند.

فلسطینی‌ها خواستار تشکیل «جبهه متحد مقاومت» شدند


گروههای فلسطینی با تبریک عملیات حزب الله در مزارع اشغالی شبعا خواستار تشکیل جبهه متحد مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گروههای مقاومت فلسطین در غزه در حمایت از عملیات حزب الله لبنان در مزارع شبعا تجمع کردند.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس عملیات رزمندگان حزب الله را قهرمانانه خواند و گفت من از طرف حماس این عملیات را تبریک می گویم و آن را واکنش طبیعی حزب الله به جنایات اشغالگران بویژه در قنیطره می دانیم. حماس عقیده دارد که نظامیان رژیم صهیونیستی باید این هزینه را پرداخت می کردند همانگونه که درجنگ اخیر درغزه هم هزینه تجاوزاتشان را پرداخت کردند. عملیات قهرمانانه شبعا برگ زرین دیگری در پرونده پیروزی های مقاومت و مایه افتخار ملت فلسطین است. اشغالگران باید از این عملیات درس عبرت بگیرد و بداند که خون شهدای مقاومت هدر نمی رود و این رژیم پاسخ جنایاتش را خواهد گرفت.

حزب الله قدرت بازدارنگی دارد


سهیل مزهر نماینده جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم گفت: اینجا جمع شده ایم تا عملیات قهرمانانه قهرمانان حزب الله را تبریک گوییم. این عملیات بار دیگر نشان داد که این جنبش به وعده های خود عمل می کند و در خط اول مقابله با اشغالگران جنایتکار است. این عملیات واکنش طبیعی در برابر جنایت زشت ترور رهبران مقاومت در قنیطره بود و نشان داد که حزب الله قدرت بازدارنگی دارد. ما در اینجا جمع شده ایم تا تاکید کنیم که مقاومت موثرترین گزینه در برابر اشغالگران است و بدون مقاومت امکان پیروزی بر این دشمن جنایتکار وجود ندارد. به همین علت از همه گروههای مقاومت می خواهیم که سریعا برای تشکیل « جبهه متحد مقاومت» اقدام کنند زیرا بدون مقاومت و بدون وحدت ملی نمی توان به پیروزی نهایی رسید. دشمن باید از اراضی عربی خارج شود و جامعه بین الملل هم باید معیارهای دوگانه خود را کنار بگذارد و بر اشغالگران که حقوق ملت فلسطین را پایمال کرده فشار وارد کند تا حق تعیین سرنوشت را به ملت فلسطین بدهد و دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس همراه با بازگشت آوارگان فلسطینی تشکیل شود.

تعرض اسراییل به سرزمینهای عربی را محکوم می کنیم


فایز ابو عیطه یکی از رهبران جنبش فتح نیز که در این تجمع شرکت کرده بود گفت ابتدا باید اعلام کنم که ما هرگونه تعرض اسراییل به سرزمینهای عربی را محکوم می کنیم. ما اقدام وحشیانه اسراییل در قنیطره را به شدت محکوم می کنیم و این را حق حزب الله می دانیم که هرگونه مناسب می داند پاسخ این رژیم را بدهد تا اسراییل بفهمد که هرگونه تجاوز به اراضی سوریه، فلسطین، لبنان یا هر کشور عربی بی پاسخ نخواهد ماند. ما به ملت و دولت و مقاومت و مردم لبنان تبریک می گوییم.

عملیات شبعا عید مقاومت لبنان


محمود خلف یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم در ابتدای سخنان خود عملیات شبعا را عید مقاومت لبنان عنوان کرد و اجرای این عملیات را واکنش طبیعی حزب الله به جنایت رژیم صهیونیستی در قنیطره خواند و گفت: اسراییل باید بداند که هر اقدام و تجاوزش بی پاسخ نمی ماند و مقاومت هیچگاه تسلیم نمی شود. مقاومت باید در حرف و عمل متحد شود. ما خواهان تشکیل جبهه متحد مقاومت فلسطینی و لبنانی هستیم تا پاسخ تجاوز اسراییل به اراصی فلسطین، لبنان و سوریه را بدهد. نتانیاهو و راست گرایان افراطی صهیونیست باید بدانند پاسخ اقدامات خود را خواهند گرفت حتی اگر در خودروهای ضد گلوله خود باشند.

دشمن باید بداند که هر اقدام و تجاوز هزینه دارد


ابو مجاهد فرمانده کمیته های مقاومت فلسطین هم گفت: ما اقدام مجاهدانه حزب الله را ابتدا به خود و سپس به مقاومت لبنان تبریک می گوییم. این عملیات آغازگر مرحله جدیدی است که در آن دشمن باید بداند که هر اقدام و تجاوز هزینه دارد و زمانی که بخواهد خون ملت ما را بریزد و بی پاسخ بماند پایان رسیده است. آیا صهیونیستها از جنگ ۵۰ روزه غزه درس نگرفته اند. امروز همه گروههای فلسطینی برای عرض تبریک به حزب الله در اینجا جمع شده اند تا اعلام کنند که سلاح ما، راه ما و سرنوشت ما یکی است و در جنگ آینده در یک جبهه خواهیم بود.

دشمن باید بداند که قوانین بازی را او تعیین نمی کند


لویی القریوطی عضو جبهه خلق - فرماندهی کل هم با تبریک عملیات شبعا گفت ما فلسطینیان، لبنانی ها، عرب ها و مسلمانان در یک جبهه قرار داریم و دشمن باید بداند که قوانین بازی را او تعیین نمی کند. عرب ها و مسلمانان باید بدانند که دشمن اصلی، اسراییل و حامیان او یعنی امپریالیسم شر آمریکا و غرب است. ما از ملتهای عرب و مسلمان خواستاریم که وارد درگیری های داخلی نشوند. آنچه در قنیطره رخ داد و رزمندگانی از حزب الله و جمهوری اسلامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند نشان داد که قطب نمای ما باید فلسطین را نشان دهد. بنایر این هر کس می خواهد مقاومت کند باید هدفش آزادی فلسطین باشد.

مقاومت نشان داد که در برابر خون، خون می گیرد


ابو علی الزعلان یکی از رهبران جنبش مقاومت مردمی فلسطین هم اظهار داشت: امروز غزه که دماغ دشمن صهیونیستی را به خاک مالیده یکپارچه ایستاده تا دستان مقاومت لبنان را بفشارد. امروز مقاومت نشان داد که در برابر خون، خون می گیرد و دشمن باید هزینه جنایات خود را بپردازد.

یاسر خلف یکی از رهبران جنبش احرار ( آزادگان) فلسطین هم با اشاره به پیروزی غزه در جنگ ۵۰ روزه گفت: ما از هر پاسخی که به جنایات رژیم صهیونیستی داده شود حمایت می کنیم. ما از همه مقاومان می خواهیم سلاح خود را به سوی دشمن صهیونیستی بگیرد.

دشمن ما فقط زبان سلاح را می فهمد


خالد البطش یکی از رهبران جهاد اسلامی هم به عنوان آخرین سخنگوی مقاومان فلسطینی از غزه جهادگر به مقاومت لبنان به رهبری سید حسن نصرالله تبریک می گوییم. جبهه مقاومت از هم اکنون در برابر رژیم صهیونیستی شعله ور است. دشمن ما فقط زبان سلاح را می فهمد. صهیونیستها گمان می کردند حزب الله اگر پاسخی به جنایت قنیطره بدهد پاسخی ضعیف خواهد بود اما مقاومت لبنان اثبات کرد که قهرمانان و رزمندگان زبانی جز زبان سیاستمداران ضعیف دارند. حزب الله امروز اسراییل را در تنگنا قرار داده و دشمن نمی داند پاسخ حزب الله را بدهد یا خیر زیرا چه پاسخ بدهد و یا ندهد دچار مشکل خواهد شد. عملیات حزب الله دل ما را شاد کرد و ما این پیروزی را به مقاومت و مردم لبنان و به مقاومت فلسطین تبریک می گوییم.

معیارهای دوگانه شورای امنیت


شورای امنیت سازمان ملل درپی فشار غرب و صهیونیستها با محکومیت حزب الله لبنان باردیگر معیارهای دوگانه خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش المیادین ،اعضای شورای امنیت بدنبال مرگ یک سرباز اسپانیایی در حملات اسرائیل به مقر نیروهای سازمان ملل ودرخواست اسپانیا برای محکوم کردن تل اویو،بطور ضمنی اسراییل و حزب الله را همزمان محکوم کردند.

اسپانیا می گوید نیروی نظامی این کشور در مقر خود مستقر بوده است در واقع اسراییل به خوبی از محل حضور نیروهای یونیفل اطلاع داشته است و نمی بایست مقر آنها را بمباران می کرد. در جنگ ۲۰۰۶ هم موردی مشابه رخ داد و اسراییل مقر نیروهای یونیفل را هدف قرار داد.

این محکومیت درحالی رخ داد که شورای امنیت به سادگی از کنار جنایت رژیم صهیونیستی در قنیطره عبور کرد و آن را نادیده گرفت اما این بار که حزب الله پاسخ آن جنایت را داد و در واقع اقدامی دفاعی انجام داد، شورای امنیت نشستی اضطراری را به درخواست فرانسه و انگلیس برگزار کرد.

در حمله موشکی روزچهارشنبه حزب اله لبنان به یک کاروان بزرگ نظامی ارتش رژیم

صهیونیستی در منطقه برکه النقار در مزارع شبعا دهها صهیونیست کشته و زخمی شدند.هفته گذشته در تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره در سوریه ۶ نیروی حزب اله و یک ایرانی به شهادت رسیدند.

توقف حملات صهیونیستها به جنوب لبنان


منابع خبری از توقف حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوبی لبنان خبر دادند.

شبکه المنار اعلام کرد : ازساعاتی قبل شلیک گلوله در این منطقه که درهمسایگی شرق و به طور مشخص درمنطقه میان وزانی تا مزارع شبعا است به طور کامل متوقف و آرامش در جنوب لبنان به طور کامل برقرار شده است.

خبرنگار المنار در ضاحیه جنوبی درباره اوضاع ساکنان جنوب لبنان گفت:حمله تلافی جویانه حزب الله به نیروهای اسرائیلی پیامی برای دشمن اشغالگر دارد و آن این است که هیچ تجاوزی بدون جواب نخواهد ماند. مردم این منطقه با باقی ماندن در منطقه و عقب نشینی نکردن در مقابل دشمن نشان دادند که همراه نیروهای مقاومت هستند. صبر می کنند اما عقب نمی نشینند.

علی شعیب در ادامه گفت: شهرک الخیام یکی از شهرک های همجوار فلسطین اشغالی است. وی گفت: حملات اسرائیل فقط مرزهای لبنان با جولان اشغالی را هدف قرار داده است.

همبستگی و وحدت داخلی در لبنان


نخست وزیر لبنان با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیروهای داخلی را به حفظ وحدت دعوت کرد.

تمام سلام، همچنین نگرانی خود را از احتمال حمله دوباره اسرائیل به این منطقه که ممکن است منجر به وخامت اوضاع درلبنان و منطقه شود ابراز کرد وگفت: حمله اسرائیل به مناطق مرزی پس ازعملیات درشبعا با احتمالات خطرناکی همراه خواهد بود که به نفع برقراری صلح و آرامش درلبنان و منطقه نیست.

وی با دعوت از کشورهای بین المللی برای محدودکردن اختیارات رژیم صهیونیستی در برهم زدن امنیت و آرامش منطقه تاکید کرد: لبنان به قرارداد هزار وهفتصد و یک پایبند است.وی در ادامه افزود: دولت لبنان به همراه همه گروه ها و تشکل های سیاسی در یک صف واحد پشتیبان نیروهای مسلح برای دفاع از سرزمین و مردم این کشور ایستاده اند.

تمام سلام در پایان از مردم و گروه های سیاسی این کشور خواست همبستگی و وحدت داخلی را در این لحظات حساس حفظ کنند.

اشتباه استراتژیک اسراییل در قنیطره


کارشناس معروف رژیم صهیونیستی اعلام کرد هدف قرار دادن کاروان نیروهای حزب الله لبنان در القنیطره سوریه اشتباه بزرگ تل اویو بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی « فلسطین الیوم » ایال علیما گفت:‌ اوضاع درمنطقه به سوی تشدید خشونت ها و درگیری نظامی پیش می رود و اسراییل از بحرانی شدن اوضاع و بروز جنگ جدید با حزب الله متضرر میشود و از آن بیم دارد.

مائیر کوهن روزنامه نگار نزدیک به کابینه اسراییل نیز گفت تل آویو از واردشدن جنگ با حزب الله بیمناک است.وی گفت: « عملیات حزب الله درمزارع شبعا خطرناک ترین عملیات درنوع خود از جنگ سال ۲۰۰۶ تاکنون است.»

جنبلاط: عملیات مقاومت به اسرائیل فهماند که بازی با آتش هزینه‌بر است

جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان چهارشنبه در واکنش به حمله حزب‌الله به کاروان نظامیان صهیونیست‌ها اعلام کرد رژیم صهیونیستی در پی عملیات مقاومت در مزارع اشغالی شبعا متوجه شد که بازی با آتش هزینه‌بر است.

هاآرتص: اسرائیل در حال پرداخت هزینه عملیات نمایشی خود است


روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت، اسرائیلی ها باید از خودشان بپرسند که آیا حمله به سوریه، از دست دادن سربازانی را که در حمله تلافی جویانه کشته شدند، توجیه می کند.

منابع اسرائیلی: تل‌آویو تصمیم گرفته است به تنش با «حزب‌الله» لبنان پایان دهد


کارشنان نظامی منطقه با اشاره به عملیات دیروز حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا، تصریح می‌کنند اسرائیل با آگاهی از خطرهایی که جنگ با این جنبش برایش به بار خواهد آورد، نمی‌تواند جنگ سومی را با این جنبش به راه اندازد.

به گفته این کارشناسان، اسرائیل می‌داند هر گونه واکنش عجولانه به عملیات شبعا، ممکن است نتایجی مانند جنگ سال ۲۰۰۶ را برای این رژیم به بار آورد.از سوی دیگر، اگر جنگ دیگری بین ارتش اسرائیل و جنبش حزب‌الله لبنان روی دهد پیامدها و آثار آن با توجه به این که جنبش از نظر نظامی قوی تر شده است به مراتب شدیدتر و دشوارتر خواهد بود.

در همین راستا، منابع اسرائیلی گزارش دادند تل‌آویو، عصر چهارشنبه تصمیم گرفت به تنش‌ها در شمال «اسرائیل» در پی کشته شدن ۱۷ نظامی اسرائیلی در جریان عملیات حزب‌الله لبنان، پایان دهد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی که نامشان فاش نشده است، نوشت «در نشست "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر با روسای دستگاه‌های امنیتی جهت اتخاذ موضعی رسمی (در قبال حمله حزب‌‌الله به کاروان نظامی اسرائیلی)، تصمیم گرفته شد گلوله‌باران متوقف و اوضاع آرام شود.»

این روزنامه نوشت، همچنین در این نشست توافق شد «نیروهای ارتش (اسرائیل) همچنان در بالاترین حالت آماده‌‌باش کامل برای رویارویی با تهدیدهای امنیتی باشند.»

از سوی دیگر، «موتی آلموز» سخنگوی ارتش اسرائیل، عصر دیروز در بیانیه‌ای از ساکنان مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی هم‌مرز با لبنان خواست به زندگی طبیعی خود بازگردند.

در پی عملیات دیروز حزب‌الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا در جنوب لبان که به هلاکت دست‌کم ۱۷ نظامی صهیونیستی منجر شد، ارتش اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی آماده‌باش اعلام کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران، تسنیم و واحد مرکزی خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارتش بر حزب الله و تمام مجاهدین فی سبیل الله
کار درست همین است اگر به فرمایش حضرت آقا عمل کنیم و کرانه باختری هم مسلح شود انشاالله می توانیم شاهد نابودی این غده سرطانی باشیم.
الحمدلله رب العالمین
امان از طاغوت
United Kingdom
البته شورای امنیت به دلیل کشتن اون اسپانیایی از اسرائیل انتقاد کرد ولی چون رسما هنوز اسرائیل عملیات قنیطره رو بر عهده نگرفته این خیلی مسخره ست اگر شورای امنیت اسرائیل رو به خاطرش محکوم کنه.
حزب الله هم بهتر بود مسئولیتش رو بر عهده نمی گرفت چون همه می دونند کار حزب الله بوده ولی به صورت قانونی بر علیه اش کاری نمی تونند بکنند تا وقتی تحقیقات طولانی تموم بشه.
Serbia
خیالتون راحت از این دولت آبی گرم نمیشه!
Serbia
چشم دولت ما به دهان آمریکا است!
Netherlands
اسرائیل بداند اگر امام خامنه ای اجازه دهد امروز نماز مغرب را در بیت المقدس به حاج قاسم سلیمانی اقتدا خواهیم کرد و شامگاه در تلاویو نماز پیروزی می خوانیم
ترلان
زمان فتوای مراجع عظام تقلید برای جهاد بر علیه صهیونیسم فرا رسیده