جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

افزایش سنگ کلیه با مصرف ویتامین C

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۱۱
کد مطلب: 271711
مصرف زياد ويتامين C‌ امكان بروز سنگ كليه در مردان را افزايش مي‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از  وب‌دا، به نقل از نشريه جاما اينترنال مديسين، محققان كارولينسكا در سوئد با بررسي 23 هزار و 355 نفر مرد كه سابقه سنگ كليه نداشتند طي يك پي‌گيري 11 ساله دريافتند مرداني كه به طور منظم از مكمل‌هاي ويتامين C استفاده مي‌كنند در معرض خطر بالاتري براي ابتلا به سنگ كليه هستند.
 
براساس اين گزارش محققان افزودند: مرداني كه از مكمل‌هاي ويتامين C‌ (به طور معمول 1000 ميلي‌گرم در هر قرص) استفاده مي‌كردند تا 2 برابر بيشتر از بقيه كه از اين مكمل‌ها استفاده نمي‌كردند در معرض خطر ابتلا به سنگ كليه قرار گرفتند.
 
نتايج حاصل از اين مطالعه افزود: بيش از 3 درصد افراد مورد مطالعه كه روزانه از مكمل‌هاي ويتامين C استفاده مي‌كردند دچار سنگ كليه شدند و اين در حاليست كه وقوع سنگ كليه تنها در 8/1 درصد از كساني كه ويتامين C مصرف نمي‌كردند مشاهده شد.
 
به گفته محققان افرادي كه قبلاً به سنگ كليه مبتلا شده‌اند بايد درخصوص مصرف ويتامين C‌ جانب احتياط را رعايت كنند و البته اين يافته‌ها باعث نمي‌شود كه افراد از خوردن ميوه و سبزيجات حاوي ويتامين C‌ به طور كامل اجتناب كنند چرا كه مصرف آنها داراي مزاياي بسيار زيادي بر روي سلامتي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *