جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

امر به معروف و نهی از منکر +پوستر

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 371819
با بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب از ابتدای زعامت معظم له ، موارد متعددی از دستورات و فرمایشات ایشان به چشم می خورد که با نگاه خوش بینانه می توان گفت که از آن ها غفلت شده است . در سومین شماره از طرح غفلت مباحث مهم امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات جامعه اسلامی و مورد تاکید رهبرانقلاب می باشد را بررسی می کنیم .
به گزارش جهان به نقل از دیدبان، با وجود اینکه امر به معروف و نهی از منکر به استناد روایات نقل شده بسیار از ائمه اطهار دو بحث مهم از فروع دین اسلام است و بارها در مورد استمرار این دو امر مهم و عدم ترک آن تاکید شده است اما متاسفانه شاهد مهجور بودن این دو فرع مهم نسبت به سایر فروع دین هستیم. با پیروزی انقلاب اهمیت و لزوم و نحوه اجرای این دو فرع مهم که از نیازهای ضروری جامعه اسلامی است بارها از لسان مبارک حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به گوش مردم و مسئولین رسیده و حتی اینکه بایستی مردم احکام امر به معروف را مثل نماز یاد بگیرند.

اما علی رغم تاکید روایات نقل شده در این مورد و صحبت های چندین باره رهبران انقلاب پیرامون این موارد بازهم عده ای از مومنین به هر دلیل اعم ترس از واکنش مخاطب، عدم تاثیر و ... به این موضوع بی اعتنایی کرده و فقط از اشاعه عمل خلاف شکایت می کنند . عده ای دیگر هم که در این زمینه احساس تکلیف می کنند بدون توجه به احکام آن وارد این دومقوله شده که اغلب به سرانجام خوبی دست نیافته است و گروهی هم که عالمانه وارد این مقوله می شوند به دلیل عدم همراهی عموم مردم نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنند .

برای مشاهده اندازه اصلی به روی پوستر کلیک کنید

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *