سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲۷
۲۸

گزارش یواس‌ای تودی از قدرت موشکی ایران

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب: 371918
«ایران در حال تبدیل شدن به قدرت موشکی جهان است و طبیعتا تمایلی بر کاهش سرعت پیشرفت خود در این زمینه ندارد».
گزارش یواس‌ای تودی از قدرت موشکی ایران
به گزارش جهان به نقل از کیهان، روزنامه یواس ای ‌تودی در تحلیلی به قلم ایلان برمن نوشت: با توجه به مذاکرات هسته‌‌ای، جای تعجب نیست که جدیدترین ارزیابی سالانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره توان نظامی ایران تاکنون در محافل داخلی واشنگتن یا خارج از آن، چندان مورد توجه قرار نگرفت. گزارش پنتاگون نشان می‌دهد که ایران همچنان تهدید جدی به شمار می‌آید.این رورنامه با بیان اینکه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران به عنوان رهبر سیاسی و معنوی و فرمانده کل قوا در صدر ساختار قدرت سیاسی ایران قرار دارد، نوشت: جمهوری اسلامی از زمان تشکیل، تلاش‌هایی را برای «صدور» ایده‌های رادیکالی انقلاب اسلامی به کار بست و این امر اولویت اصلی تهران را تشکیل می‌دهد. با گذشت سی و پنج سال از انقلاب، چنین تلاش‌هایی همچنان به قوت خود ادامه دارد.

ایلان برمن ادامه می‌دهد: نفوذ ایران در خارج از مرزهای این کشور اکنون از خاورمیانه فراتر رفته است و آمریکای لاتین، آسیا و اروپا را در بر گرفته و این امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به یک تهدید جهانی بدل کرده است. توان نظامی ایران پیوسته در حال افزایش است.یواس‌ای‌تودی تصریح کرد، بر اساس گزارش پنتاگون، سلاح‌های ایران شامل زیردریایی‌های کوچک اما پرقدرت و موشک بالستیک ضدکشتی است که این امکان را فراهم می‌آورد که این کشور به شکل کامل و موثری کنترل تنگه هرمز را در اختیار داشته باشد. طبق هشدارهای مقامات آمریکایی در سال‌های اخیر، توان نظامی ایران به اندازه کافی قوی است به گونه‌ای که حتی با وجود حضور نظامی آمریکا، این کشور می‌تواند در یک زمان کوتاه اقدام به بستن این تنگه کند.یواس‌ای‌تودی نوشت: ایران در حال تقویت ظرفیت موشکی بالستیک خود است. برآوردهای جدید دولت آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به صورت بالقوه قادر به توسعه موشک بالستیک قاره‌پیمای خود تا یک سال آینده است.

این رسانه آمریکایی افزود: جمهوری اسلامی بی‌تردید قصد دارد به قدرت موشکی جهان تبدیل شود. پیام مخالفت ایران با خواست آمریکا آشکار است، ایران موشک‌های بالستیک را با جایگاه جهانی خود در ارتباط می‌داند و تمایلی به عقب‌نشینی در قبال هیچ یک از آنها ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوارم صنعت هواپیما سازی ما هم عین صنعت موشکی ما پیشرفت کنه
حسن
پیشرفت موشکی ما مدیون شهید عزیز تهرانی مقدمه. نثارش شب جمعه ای فاتحه مع الصلوات.
نسل اول
قدرت موشکی و توان نظامی ایران درجای خود لازم است اما وضعیت داخلی کشور و نیازهای اصلی مردم هم باید اهمیت داشته باشد و شرایط اقتصادی بهبود یابد
البته
اگر امنیت نباشد هیچ چیز دیگر فایده ندارد البته مسئولین در حوزه های اقتصادی بسیار کوتاهی می کنند
حتما،اماواقعیتی است که دربرابردشمنانی که هرروز به ملت ایران چنگ ودندان نشان میدهند،نبایدساکت بود!اگرما توان نظامی خودمان رابالانبریم،دشمن به هوس می افتد!تمام گرفتاری ماازامریکاست!اگراودست ازدشمنی علیه ملتی که قصدداردروی پای خودش بیاستد،بردارد،به یقین مشکلات مملکت خیلی کم خواهدشد!تمام دشمنی هافقط برای سنگ اندازی جلو پیشرفت مملکت بزرگ ایران میباشد!مرگ برامریکا!
هادی
امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،امنیت، امنیت، امنیت،
بله... تا کور شود هر آنکه نتواند دید...
خداكرم
واعدو لهم . . . . توصيه اي الهي براي ماست.
علیرضا
اینارو بفرستید واسه جناب ظریف الممالک یکم اطلاعات نظامیشون بالا بره
Iran, Islamic Republic of
"...و اعدوا لهم مااستطعتم من قوة..."
ممد
United Kingdom
سر نخ بهانه برای تحریم ناجوانمردانه و غاصبانه
Iran, Islamic Republic of
موشکهای ایران نیروی بازدارنده است تا زمانی که اگر کشوری فکر غلط بسرش زد با اون تو سرش زد.
مهر
ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم
شک نکن مستر برمن
حسین
انشا الله بزودی کاخ سفید را هم بوسیله موشکهای قاره بیما تهدید ودر صورت لزوم هدف قرار خواهیم داد امریکا عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه ظریف الممالک خارجه...
چرا این اسرائیلی ها بهانه نمیدن دست ما تا کل موجودیتشون را با خاک یکسان کنیم؟
Finland
تا زمانی که این موشک ها بر سر اسرائیل و اذناب حرام زده اش نریزد و آنها را از صحنه جهان محو نکند هیچ خاصیت و ارزشی ندارد، مثل عالم بی عمل!!!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه تولید کنندگان پراید بی کیفیت
یاد بگیرید
ایـــــــــــــــنه... بیشتر هم میشه انشاالله
سرهنگ
عملیات فتح المبین را با تعمیر سلاح های زنگ زده و اوراقی و بانکه های بیست لیتری بجای قمقه انجام دادیم . تک تیر اندازهای ما با یک کلاش یک کمکی هم داشتند که امید بود در عملیات سلاح از عراقی ها بدست اوردند . ماشین نداشتیم و توپخانه هم همینطور ولی ان پیروزی ها را بدست اوردیم . قدرت ما از سلاح گرفته نشده . قدرت ما در ایمان ماست که با نارنجک تانک های تی 72 را از کار می انداختیم . ما به موشک هایمان نمی نازیم ما به ایمانمان و اسلاممان و خدائی که ما را حمایت می کند می نازیم
محمود
خدا قوت بدهد به مدافعان این کشور
فرزند انقلاب
قابل توجه آقای ظریف و اونایی که براش کف میزدند!!!!!!!
فرزند انقلاب
علت پیشرفت ما در صنایع نظامی اینه که نیروهای مسلح مستقیما تحت نظارت رهبر معظم انقلاب هستند. اما مسایل فرهنگی و اقتصادی که اینهمه مشکل دارند زیر نظر دولت و مجلس!!!!!!!!!!
مجتبی
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
بالا بردن توان دفاعي حق هر كشوري است.
مهرزاد
United States
به حول و قوه الهی قدرت ایران ظرف یک دهه آینده به جایی خواهد رسید که جمع جبری قدرتهای جهانی حمله به ایران را در مخیله خود نیز راه نخواهند داد.البته با تدبیر و سیاست مداری در عرصه جهانی ودر تعامل با دنیا(غیر از اسراییل غاصب)