پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

وعده های عمل نشده آزمون استخدامی

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 431812
مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه های مختلف از برگزاری آزمون استخدامی خبر داده بودنداما اکنون که ۶۹ روز از دریافت مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش می گذرد کسی از جزییات برگزاری آزمون خبر ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی كه امكان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی كشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یكساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.

وزیر آموزش و پرورش طبق قانون مذکور توانست مجوز استخدام نیرو را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت کند. فانی هشتم اردیبهشت در گردهمایی فرهنگیان شهرستان رزن استان همدان از دریافت مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در این وزارت خانه خبرداد و گفت: «پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، روز گذشته (۷ اردیبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صورت کتبی اعلام شد.»

همچنین در ۱۳ اردیبهشت ماه علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امیدواریم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آزمون را صادر کنیم و امیدواریم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.

بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هدفمان این است تا آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود بیان کرد: اما طبق یکی از آئین نامه های سازمان مدیریت آزمون های استخدامی باید به صورت سراسری و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در آبان برگزار شود اما تلاش داریم تا آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.

بطحائی ادامه داد: سهمیه های استخدامی مطابق با نیازهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور است .

همچنین وزیر آموزش و پرورش در ۸ خرداد ماه سال جاری در حاشیه سفر به خوزستان درباره آزمون استخدامی گفته بود که زمان استخدام جدید آموزش و پرورش تیرماه است.

محمد بطحایی در پاسخ به این اظهار نظر در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۴ گفت: مجوز استخدام را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ کردیم و ضوابط، جدوال مواد و رشته‌های آزمون هم آماده شده و باید به تایید سازمان مدیریت برسد تا اعلام کنیم و سخنان وزیر محترم درباره ادعای برخی سایت های فرصت طلب در خصوص اعلام شماره حساب برای ثبت نام بوده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مقررات خودش هر شش ماه، یک مرتبه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را برگزار می‌کند. مدتی قبل در این سازمان برای استخدام در یکی از دستگاه‌ها آزمون برگزار شده است، ما باید آزمون را در شش ماهه دوم برگزار کنیم. ما از سازمان مدیریت در خواست کردیم که آزمون را در شش ماهه اول برگزار کند تا بتوانیم از سال تحصیلی پیش رو استفاده و پذیرفته شدگان بتوانند دوره یک ساله خود را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.

وی خاطر نشان کرد: مذاکره و گفت و گو با همکارانمان در سازمان مدیریت در جریان است وامیدواریم تا دو هفته آینده(۲۵ خرداد ماه) اطلاعات تکمیلی درباره آزمون استخدامی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم.

اما رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفتگو باخبرنگار مهر در تاریخ ۲۳ خرداد سال ۹۴ بااظهار بی‌اطلاعی ازجزئیات آزمون استخدامی آموزش وپرورش گفت: به وزارت آموزش و پرورش خواهم گفت زودتر جدول سهمیه، رشته و منابع را به سازمان مدیریت ارائه دهند.

زمان هایی که وزیر آموزش و پرورش و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه های مختلف اعلام کردند هیچ گاه عملی نشد و اکنون که ۶۹ روز از دریافت مجوز استخدام نیرو در وزارت آموزش و پرورش می گذرد کسی از زمان برگزاری و دستورالعمل این آزمون خبری ندارد و مشخص نیست از تعداد ۵ هزار نیروی جدیدی که قرار است به بدنه آموزش و پرورش تزریق شوند چه تعداد از میان مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی هستند.حدود ۴۴ هزار مربی پیش دبستانی و نیروی شرکتی سالهاست که چشم انتظار تعیین تکلیف هستند .

به نظر می رسد حالا که آموزش و پرورش قصد برگزاری آزمون استخدامی دارد باید طبق قانون مصوب مجلس اولویت‌های ویژه‌ای را برای مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی در نظر بگیرد تا پرونده بلاتکلیفی این نیروها نیز بسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *