سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

کریم باقری تست دوپینگ داد !

جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 94581
کریم باقری و فرهاد مجیدی کاپیتان های پرسپولیس و استقلال در پایان بازی داربی تست دوپینگ دادند.
 درحالی که دکتر هاشمیان مسول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اصرار دارداطلاعات مربوط به تست دوپینگ محرمانه است اما یکی از مقام های مسول در این باره به خبرآنلاین گفت:« بازرسان مبارزه با دوپینگ در داربی تست گرفته اند .» 

این درحالی است که وقتی همین سوال از دکتر هاشمیان پرسیده می شود ، او پاسخ می دهد:« این اطلاعات کاملا محرمانه است و ما نباید درباره اش توضیح بدهیم چون اصلا قرار نیست ما در تمام بازی ها نمونه بگیریم. این آزمایش ها به صورت رندوم انجام می گیرد.» 

شبه ها درباره داربی از لحظه ای آغاز شد که کریم باقری کاپیتان با اخلاق پرسپولیس خود در برنامه نود ادعا کرد در بین دو نیمه داربی درحالی که انگشتانش به شدت درد می کردند ، به تشخیص دکتر تیم ، دو آمپول مسکن به پایش تزریق شده تا او بتواند بازی را ادامه دهد. ادعایی که شایعات بسیاری را با خود به همراه آورد ، هرچند باقری به دلیل سلامتش در فوتبال همیشه اسطوره ای بوده اما این حرف دهان به دهان می گشت که محتویات این آمپول های مسکن آیا می تواسته از مواد ممنوعه باشند. درحالی که تا قبل از این کسی نگفته بود که کریم بعد از بازی نمونه دوپینگ داده یا نه هم می توانست بر ابهامات بیفزاید .
یکی از مسولان ستاد مبارزه به دوپینگ که نمی‌خواست حرفهایش در قالب مصاحبه تنظیم شود اما فایل صوتی مکالماتش با خبرآنلاین موجود است، در این باره به خبرنگار ما گفت: «از دو بازیکن با سابقه دو تیم که گل زدند، نمونه‌گیری شده است. از این بابت خیال‌مان راحت است که کریم باقری هیچ گاه مرتکب کوچکترین تخلفی نشده و مهمتر از آن اینکه ما اطمینانی کامل به دکتر تیم داریم که آمپول‌ها را به بازیکن تزریق کرده است، که اگر غیر از این باشد باید فوتبال را تعطیل کرد. ما این انتخاب ها را نه بر اساس نحوه شادی بعد از گل این ها یا نوع بازی شان که بر اساس قرعه برگزیدیم که خوشبختانه چهره های شاخص دو تیم در این انتخاب قرار داشتند و نمونه گیری در این مورد خاص ، جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی گذارد.»
بی شک سابقه درخشان بازی باقری و مجیدی این احتمال را که آنها کوچکترین لغزشی داشته باشند را رد می کند اما نتایج این آزمایش که تا یک ماه دیگر به ایران می رسد ، مهر باطلی می شود بر همه شایعاتی که از دل گفته های کریم باقری با برنامه نود ایجاد شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *