سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

آمریکا در محاصره گردباد قطبی

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 335611
سرمای شدید بسیاری از مناطق آمریکا را فرا گرفته است؛ توده هوای بسیار سرد موسوم به "گردباد قطبی" امروز و فردا از مونتانا تا آلاباما را دربر می گیرد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر،جاده های پوشیده از برف، یخبندان و وزش باد روزیکشنبه موجب شد حمل و نقل در مناطق مختلف آمریکا همچون داکوتا، میشیگان و میسوری با مشکل جدی روبرو شود.

دمای هوا در بسیاری از مناطق به طرز خطرناک و بی سابقه ای کاهش یافته است. یک توده هوای بسیار سرد موسوم به «گردباد قطبی» دوشنبه و سه شنبه مونتانا تا آلاباما را در بر می گیرد.

در بسیاری از ایالت های شمال مرکزی نیز روز یکشنبه تا ۳۰ سانتیمتر برف بارید؛ به همین علت بسیاری از جاده ها در مناطقی همچون ایلینوی بسته شده و از مردم خواسته شده است در منزل باقی بمانند.

روز یکشنبه همچنین حدود ۱۳۰۰ پرواز در فرودگاههای بین المللی میدوی و اوهاری در شیکاگو لغو شد. فرودگاههای بین المللی لوگان در بوستون و ممفیس در تنیسی و ناشویل پروازهایشان را لغو کردند.

در نیویورک نیز تعدادی خودرو به علت لغزندگی جاده ها با یکدیگر برخورد کردند.

گفته میشود دمای هوای در برخی از مناطق آمریکا تا ۵۰ درجه کاهش یافته است و تاکنون ۱۶ نفر جان خود را براثر سرمای شدید از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *