جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
معاون سازمان غذا و دارو:

کمبودهای دارویی به حداقل رسیده است

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 435511
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو، گفت: با توجه به کمبودهای مقطعی دارو در سال های گذشته به دلیل تحریم، خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم بازار دارویی کشور را مدیریت کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر اکبر عبدالهی اصل با بیان اینکه سیاست های سازمان غذا و دارو در حیطه های مختلف متفاوت است اظهار داشت: در حوزه دارو در همه کشورهای دنیا نظام ناظر بر دارو بر چهار محور اصلی قیمت مناسب، ایجاد دسترسی مناسب برای دارو، کیفیت کالا و خدمات سلامت محور و منطقیت در تجویز و مصرف این اقلام است.

وی گفت: این محورهای اساسی هستند که در همه دنیا سازمان های ناظر بر دارو پیگیری می کنند و روش های تحقق این اهداف متفاوت است و در کشور ما با توجه به برخی از سیاست های کلان که به ما ابلاغ می شود همه این محورها باید از طریق مسیر آن سیاست های کلان عملیاتی شود.

عبدالهی اصل افزود: ایجاد دسترسی، حمایت قیمت، کیفیت و مصرف منطقی باید از طریق حمایت از تولید داخل عملیاتی شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد دسترسی مناسب مردم به دارو در سال های اخیر موفق بوده ایم خاطر نشان کرد: با توجه به کمبودهای مقطعی در سال های گذشته به دلیل تحریم، خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم بازار دارویی کشور را به خوبی مدیریت و از لحاظ قیمتی و ایجاد دسترسی مناسب عملکرد خوبی را داشته باشیم که این روند رو به رشد و موفق را با جدیت ادامه خواهیم داد.

عبدالهی اصل در پایان گفت: بازار دارویی کشور آرامش خوبی را به خود دیده است و کمبودهای دارویی نیز به حداقل ممکن رسیده است ضمن آنکه کمبودهای دارویی را نیز همیشه رفع کرده و نیاز بیماران نیز تامین شده است و روزانه بازار دارویی کشور رصد می شود تا مشکلی به وجود نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *