جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
روایت پدر شهید احمدی‌روشن از اصرار برای ملاقات ‌خانواده شهدای هسته‌ای ‌با یک مسئول

‌تفاهم‌نامه ژنو مانند قرارداد سعدآباد است

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 418213
پدر شهید احمدی روشن با انتقاد از ‌تفاهم‌نامه ژنو گفت: قبل از اینکه قراردادی امضا شود ۱۹۵ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد را اکسید کردند و در تلویزیون مصاحبه کردند که در اصل به غنی‌سازی نیازی نداشتیم؛ آیا این خیانت نیست؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، رحیم احمدی‌روشن بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای هسته‌ای که در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد اظهار کرد: اعتقاد دارم بعد از مصطفی، معامله‌ای که با خداوند شروع کرده بودیم به صورت برد ـ برد به نفع ما بوده است.

وی افزود: به هیچ وجه این احساس را ندارم که مصطفی را از دست داده‌ام بلکه چون او شهید است زنده بوده و نزد خداوند روزی می‌خورد.

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه بعد از شهادت فرزندش، برخی دانشجویان تغییر رشته داده و به گرایش فیزیک هسته‌ای علاقه نشان دادند گفت: این همان معامله‌ای بود که ما با خداوند انجام دادیم و نفع آن را دیدیم.

وی ادامه داد: مصطفی بود که این معامله را با خدای خویش آغاز کرد و پیامد آن نیز لطف و مرحمت همه آحاد ملت ایران بود.

احمدی روشن با اشاره به ویژگی‌های فرزند شهید‌ش خاطرنشان کرد: طی سال‌های ۸۲ تا ۸۴ دوره نحسی را سپری کردیم به این ترتیب که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس، حیله‌ بدی را به کار بردند و مسئولان ما حاضر شدند با آنها مذاکره کنند و نتیجه آن هم توافقنامه سعدآباد بود.

پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه همه ما از دشمن شناخت داریم و می‌دانیم که آنها بسیار خدعه‌گر هستند عنوان کرد: توافقنامه سعدآباد به این ترتیب بود که ایران تعهد کرد اورانیوم غنی شده یک درصد را تحویل بدهد و ۳.۵ درصد تحویل بگیرد ولی در ازای آن سایت هسته‌ای نطنز مهر و موم شود؛ در آن زمان جلوی پیشرفت مصطفی و دانشمندان هسته‌ای ایران گرفته شد و او قصد داشت سایت را ترک کند ولی به او سفارش کردم همچنان پایداری کند زیرا دنیا همواره این طور نمی‌ماند.

وی گفت: دشمنان به تعهدات خود عمل نکردند و به فرموده رهبر معظم انقلاب، از ۵ هزار سانتریفویژی که در اختیار داشتیم، حتی حاضر نبودند یک دستگاه را در اختیار دانشمندان جوان ما قرار دهند تا تحقیقات خود را ادامه دهند.

احمدی روشن با اشاره به قضایای ملی شدن صنعت نفت ایران خاطرنشان کرد: آن زمان هم افرادی بودند که می‌‌گفتند نفت ارزش آن را ندارد که به خاطر آن سرمایه‌گذاری کنیم و سر آن با کشورهای دیگر بجنگیم، امروز هم افرادی این چنین سخن می‌گویند و دست به قلم می‌شوند و علیه صنعت هسته‌ای سخن می‌گویند که نمونه آنها افرادی همچون زیباکلام است.

پدر شهید هسته‌ای کشورمان افزود: در آینده فرزندان ما خواهند بود که درباره نسل حاضر قضاوت می‌کنند و به محاکمه ما می‌پردازند که چرا در مقابل دشمنان کوتاه آمدید.

وی با بیان اینکه طی سال‌های ۸۲ تا ۸۴ آمریکا و استکبار جهانی احساس کردند ایران در مقابلشان کوتاه آمده و به همین دلیل پیشروی کردند گفت: تفاهم‌نامه ژنو هم مانند قرارداد سعدآباد است، در ژنو قبول کردند ۵ درصد غنی‌سازی در اختیار ایران باشد ولی امروز زیر حرف خودشان زده‌اند.

احمدی روشن با بیان اینکه ملت ایران نسبت به شأن و عزت خود، اتحاد را از دست نمی‌دهند خاطرنشان کرد: این استکبار جهانی و فتنه‌گران هستند که میان ملت ایران خط کشی‌هایی را انجام می‌دهند وگرنه مردم ما همواره با یکدیگر متحد بوده و هستند.

پدر شهید احمدی روشن ادامه داد: نباید به دشمنان خود اعتماد و اطمینان داشته باشیم؛ آمریکا دشمنی است که قسم خورده اگر بتواند تک تک پیچ و مهره‌های صنایع هسته‌ای ایران را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه غرب بعد از مسئله هسته‌ای به سراغ موشک‌های بالستیک و حمایت از مقاومت خواهد آمد گفت: مشکل استکبار با ما بر سر دانش هسته‌ای نیست ولی عده‌ای نمی‌خواهند این حقیقت را قبول کنند؛ ما نمی‌گوییم دروازه‌های ایران را به روی همگان ببندیم ولی نه اینکه در مقابل دشمنان قسم خورده خود کوتاه بیاییم.

احمدی روشن اضافه کرد: خانم کلینتون که سخن از رئیس جمهور شدن اوست خودش گفته به ۱۲۰ کشور جهان رفتم تا حمایت آنها از داعش را جلب کنم، باید دشمن خود را بشناسیم و از ساده‌اندیشی بپرهیزیم.

پدر شهید هسته‌ای کشورمان ولایت‌مداری را عامل سعادت و رستگاری دانست و گفت: اگر ولایت را رها کنیم باز هم مسئله عصب حق خلافت از حضرت علی(ع) یا تنها ماندن امام حسین(ع) تکرار می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر ولایت را رها کنیم آنگاه عمر و عاص‌ها بار دیگر ظهور می‌کنند و قرآن بر سر نیزه خواهند کرد و آنگاه مسلمانان دو آتشه می‌گویند با قرآن نمی‌جنگیم، خودشان را توجیه می‌کنند که باید با آمریکا کنار آمد.

احمدی‌روشن با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با توافق خوب موافقند خاطرنشان کرد: با این حال می‌بینیم آمریکا با ما صادق نیست و مدام توپ را میان کنگره و دولت پاسکاری می‌کنند؛ رژیم صهیونیستی که اعلام کرده از این توافق ناراضی است دروغ می‌گوید و عقیده دارم قند در دل سران این رژیم آب می‌شود وقتی این توافق را می‌بینند.

پدر شهید احمدی روشن افزود: امیدوارم اینگونه توافق‌ها منجر نشود که از آن سوی بام به زمین بیفتیم و کلاهی که در قراردادهای الجزایر و سعدآباد سر ما رفت دوباره تکرار ‌شود.


وی با بیان اینکه چرک‌نویس یک تفاهم در لوزان برخی را به پخش نقل و شیرینی و بعضی را وادار به بغل کردن زانوی غم کرده است گفت: نباید اینگونه باشد بلکه لازم است اوضاع را به دقت مورد بررسی قرار دهیم؛ وقتی دشمنان ما را رصد می‌کنند احساسشان این است که حال گشایشی در کشور ایجاد شده مانند دوره‌ای که سر یک سبد کالا، آن کارها انجام شد.

احمدی روشن با انتقاد از تبریک‌هایی که به واسطه توافق لوزان گفته شد خاطرنشان کرد: اینگونه تبریک‌ها معنایی ندارد؛ بعد از توافق ژنو شخصی اصرار داشت خانواده شهدای هسته‌ای را به ملاقات یکی از مسئولان ببرد ولی گفتیم هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نباید به این ملاقات برویم.

پدر شهید هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه سخنرانی او را در چند مراسم لغو کرده‌اند گفت: آیا یک دولت آنقدر ظرفیت ندارد که از سخنرانی من پیرمرد آسیب می‌بیند؟ این برای من افتخار است که سخنرانی‌ام را لغو کنند ولی خداوند مرا به پشت تریبون سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه می‌برد تا حرف‌هایم را از آن طریق به گوش همه برسانم.

وی افزود: قبل از اینکه قراردادی امضا شود ۱۹۵ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد را اکسید کردند و در تلویزیون مصاحبه کردند که در اصل به غنی‌سازی نیازی نداشتیم؛ آیا این خیانت نیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *