پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

تظاهرات ژاپنی‌هامقابل پایگاه امریکا+عکس

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 418114
مخالفان خشمگین ساخت پایگاه دریایی آمریکا در ژاپن بار دیگر در اوکیناوا در مقابل پایگاه نظامی آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ اختلاف میان «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و «تاکشی اوناگا» فرماندار اوکیناوا بر سر ساخت پایگاه‌ نظامی آمریکایی در این جزیره بالا گرفته تا حدی که صد‌ها تن از ساکنان این جزیره در حمایت از فرماندار اوکیناوا و اعتراض به نخست‌وزیر تجمع کردند.

معترضان ژاپنی دست نوشته‌هایی حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود «دست‌های کثیفتان را از هونوکو بردارید.» این معترضان در مقابل ورودی پایگاه دریایی متعلق به آمریکا در هونوکو واقع در شمال جزیره اوکیناوا تجمع کردند.

«شینزو آبه» از ساخت پایگاه نظامی در «هونوکو» حمایت کرده اما «اوناگا» فرماندار جزیره اوکیناوا حمایت خود را از خواست ساکنان این منطقه برای توقف ساخت پایگاه نظامی در این جزیره اعلام کرده است.

قرار است «شینزو آبه» چند روز دیگر در سفری به آمریکا با مقامات آمریکایی از جمله مقامات نظامی این کشور دیدار کند و انتظار می‌رود ساخت پایگاه نظامی آمریکایی در جزیره اوکیناوا محور موضوعات گفت‌وگوهای طرفین باشد.

اختلاف بین دولت مرکزی ژاپن و مقامات جزیره اوکیناوا که میزبان ارتش آمریکا در ژاپن است، بعد از آن بالا گرفت که فرماندار جزیره اوکیناوا در جنوب ژاپن دستور توقف فعالیت زیردریایی را در محل تغییر مکان پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا صادر کرد.

آمریکا و ژاپن در سال ۱۹۹۶ توافق کردند که پایگاه هوایی تفنگداران دریایی «فوتنما» که در بخش شلوغی از جزیره اوکیناوا بود را تعطیل کنند اما طرح جایگزینی این پایگاه به واسطه مخالفت ساکنین این جزیره متوقف شد. جزیره اوکیناوا، همچنان میزبان شمار زیادی از نظامیان آمریکایی است که بار‌ها مخالفت مردم این جزیره را نیز در پی داشته است.
































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ولی عوضش تلفن پاناسونیکشون روی میز اوباماست دیگه! این به اون در
خداوکیل از این ژاپنی ها با ادب تر ندیدم. خیلی با حالن