جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱

نظر آیت‌الله‌‌جوادی درباره مدعیان خادمین‌حرمین

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 418015
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مدعیان خادم حرمین چطور به خود اجازه می‌دهند که به یک کشور اسلامی حمله کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر شنبه در درس تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: اگر الآن آمریکا قد کشیده و در دنیا قدش از دیگران بلند‌تر است درست می‌گوید که قدش بلند‌تر است اما زیر پای او ۷۰ میلیون قبر است که از جنگ اول و دوم جهانی شکل گرفته است.

وی با طرح این سئوال که آیا کشتن انسان‌ها و ایستادن روی قبر آنها تمدن و علم است؟ ادامه داد: اگر دانشمندان ایرانی و غیر ایرانی را از آمریکا بردارند چیزی ندارند چون اینها نه ابوریحان و ابن سینا و نه رازی و دیگران را داشته‌اند و قبل از کشف کریستف کلمب این‌ها چهار تا روستایی بودند.

استاد برجسته حوزه اضافه کرد: الان که قدشان بلند است محصول حداقل ۷۰ میلیون کشته است که روی تل قبر‌هایشان ایستاده‌اند آن وقت دائم از گزینه تحریم و گزینه نظامی و کذا و کذا صحبت می‌کنند.

وی تأکید کرد: ملت‌ها هرگز نباید اجازه دهند کسانی که روی قبر دیگران ایستاده و قد کشیده‌اند و رجزخوانی می‌کنند سروری دنیا را بکنند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: انبیاء آمده‌‌اند که راه را نشان دهند، تا انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد و ماهیت دنیا را به ما نشان دهند تا در بازی و بازیگری گرفتار نشویم.

آیت الله جوادی آملی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد و گفت: اینها که مدعی خادم حرمین هستند چطور به خود اجازه می‌دهند که به یک کشور اسلامی حمله کنند.

نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدي
Iran, Islamic Republic of
سلام بر استاد بزرگوار علامه جوادي آملي