دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱۲
۲۳

گزارش کاملی از انفجار در پروژه معراجی ها + عکس

اظهارنظر ده نمکی درباره حادثه و اسامی کشته شدگان
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 336214
محمدجواد شریفی‌راد، از باسابقه‌ترین مدیران جلوه‌های ویژه سینمای ایران، علی‌اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس و ۳ نفر از عوامل پشت صحنه فیلم «معراجی‌ها» بر اثر انفجار حین فیلمبرداری جان باختند.
گزارش کاملی از انفجار در پروژه معراجی ها + عکس
به گزارش جهان، صبح امروز جواد شریفی راد مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»‌ به همراه 4 نفر از همکارانش درحالی‌که گروه آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می گذاشت براثر سانحه در حین فیلمبرداری به دیار باقی شتافتند.

علی اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک دفاع مقدس، جواد شریفی مدیر جلوه های ویژه، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگران صحنه در این انفجار کشته‌شدند. حمید شهیری طراح صحنه و لباس پروژه "معراجی‌ها" و مرتضی مولایی دستیار تدارکات این پروژه در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برند.

اظهار نظر مسعود ده نمکی درباره حادثه
 مسعود ده‌نمکی کارگردان معراجی‌ها نیز ساعاتی پس از حادثه انفجار در پشت صحنه سریال «معراجی‌ها» گفت: روزهای پایانی معراجی‌ها است و در حال ضبط سکانس‌های جنگ این مجموعه هستیم که قرار بود امروز تمام شود. اما متاسفانه خودروی حامل مواد منفجره منفجر شد و محمدجواد شریفی راد که از متخصص‌ترین افراد این عرصه بود و خود از افسران ارتش جمهوری اسلامی بود و در زمان جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی مین و موانع جنگی تخصص داشت، و تمامی افرادی که اطراف خودرو بودند نیز در پی این انفجار جان باختند.

وی با ابراز تاسف از چنین حادثه‌ای افزود: به هرحال حادثه است و حادثه نیز هیچگاه خبر نمی‌کند، همانطور که در این حادثه مدیرعامل شهرک دفاع مقدس و ۳ نفر دیگر از عوامل کار نیز جان باختند.

علت حادثه به روایت قائم مقام انجمن سینمای انقلاب
اما "روح الله سهرابی" قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس  درباره آخرین جزییات و اخبار مربوط به اتفاق امروز پیش آمده برای بعضی عوامل «معراجی‌ها» گفت: حدس و گمان‌هایی که درباره این اتفاق مطرح می‌شود درست نیست. زیرا اولا مواد منفجره پشت ماشین آقای شریفی بوده و این اتفاق می‌توانست در هر جای دیگری از کشور هم روی دهد و از طرفی آقای شریفی هم از متخصص‌ترین و باسابقه‌ترین افراد در کار جلوه‌های ویژه بودند و در حال حاضر تیم‌های مختلفی در حال بررسی جوانب قضیه هستند که علت اصلی حادثه مشخص شود.

وی افزود:تا این لحظه تعداد کشته‌های این اتفاق پنج نفر هستند، سه نفر هم مجروح شده‌‌اند که حال یکی از آنها وخیم است.

وی افزود: این اتفاق زمانی روی‌داده که هنوز فیلمبرداری شروع نشده‌ بود و گروه در حال آماده شدن برای شروع ضبط بوده‌اند.گویا مقداری مواد منفجره پشت ماشین آقای شریفی بوده که بر اثر یک اتفاق کوچک دچار آتش‌سوزی می‌شود و پس از آن انفجار روی‌می‌دهد.

به گفته وی گروه تحقیقاتی کاملا وضعیت و جزییات این اتفاق را بررسی کرده‌اند و به‌زودی پاسخ آنها اعلام خواهد شد و بهتر است تا اعلام این نتیجه صبر کنیم.

بنابراین گزارش شریفی‌راد که در این اتفاق کشته شد جزو باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود و مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از ۳۰فیلم سینمایی را برعهده داشت. وی به تازگی مراحل فنی فیلم عظیم «محمد(ص)» را به پایان رسانده و از نخستین تجربه‌های او در سینمای انقلاب می توان به «حمله به اچ۳»، «شمارش معکوس»،‌ «مسیر معکوس» اشاره کرد و از آخرین کارهای او «شکارچی شنبه» و «اخراجی‌های یک و ۲» بود.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رحمت خدا بر آنان
جمال
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله باشهدا محشور بشن
United States
شهید محسوب میشن؟؟؟دلیلش؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
تاکور شود هرآنکه نتواند دید. آدم بخیل
عمیق
Iran, Islamic Republic of
اجر شهید دارن از لحاظ فقهی شهید نیستند/مثل بعضی از اعمال که میگن اجر حج رو داره ولی طرف حاجی که نمیشه/
اگه مثل جنابعالی پشت سیستم جون میداد شهید نمیشد.
حدیث رو نشنیدی که مردی که به خاطر فراهم کردن لقمه حلال برای زن وبچش بمیره شهیده.
حتما الان منبعش رو میخوای..
France
شهادت مراتب داره
مثلا در روایات هست مادر حین زایمان فوت کنه شهیده
مردی که برای کسب روزی حلال بیرون میره فوت کنه شهیده
رزمنده در جبهه شهیده وووو
مراتبشون فرق داره مثل این می مونه که بگیم ارتشیا همه نظامی هستن،‌اما خوب مراتبشون و درجههاشون فرق می کنه
مقام معظم رهبری: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
علی
لابد چون توی فیلم این یارو ده نمکی دچار حادثه شدن /
. بزرگ
...لابد اینها هم شهید؟؟؟؟؟
United States
خدا رحمتشون کنه..ولی میشه بپرسم چرا شهادت؟؟....
آره مي شه.
آره بپرس.
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف در میاری من که تو این خبری حرفی از شهادت ندیدم...
م.حسنی
یکی از دلایلش اینه که کسی که در راه به دس آوردن روزی حلال کشته بشه اجر شهید روداره.
بپرس ولی اگه مغرضانه نباشه.
اخوان
چاشنی و مواد منفجره را با هم در یک وسیله حمل نمی کنند
خنثی ساز
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتشون کنه . علت انفجار مشخص نیست ولی با توجه به عکس ها می تواند علت یا ارتباط موبایلی . الکتریسته ساکت در کلاف سیم ها . مخلوط کردن مواد بخصوص مواد کاردر معدن و انباشت در صندوق عقب و یا لرزش بلندگوی روی صندلی عقب یا اتصالی در داخل صندوق عقب و مواد گل کرده باشد .
خیلی ناراحت شدم......

خدا رحمتشون کنه. به خانواده هاشون صبر بده
مرتضي
زنده نگه ناشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست امام خامنه اي
ده نمکی باید جوابگوباشد
بیچاره ده نمکی اینهمه زحمت میکشه زنده نگهداشتن یادشهیدامون بعدیه ادم مثل تو.....
برات متاسفم خیلی زیاد.......
محدثه
اول اینکه خدا رحمتشون کنه دوم اینکه حقشونه که شهید اعلام بشن یکی تو جبهه های جنگ شهید میشه و یکی واسه زنده نگه داشتن یاد اونا تلاش میکنه و اینجوری شهید میشه پس کمتر از شهید نیست............