پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

داروسازان خارجی به ایران می‌آیند

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 436114
رئیس سندیکای صاحبان داروهای انسانی از اعلام آمادگی برخی شرکت‌های داروسازی خارجی برای همکاری‌های مشترک با ایران خبر داد.
محمود نجفی عرب با بیان اینکه "با توافق ایران و ۱+۵ فرصت و تهدید در حوزه دارو برای تولیدکنندگان داخل به وجود آمده است"، اظهار کرد: این توافق در حوزه صادرات می‌تواند اثر بسیار مثبتی داشته باشد و بسیاری از کشورهایی که می‌توانستند در سال‌های اخیر بازار داروهای ایرانی باشند و به دلیل تحریم‌ها مشتری ایران نبودند، می‌توانند به بازارهای صادراتی ایران صادر شوند.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا وی با بیان اینکه "دارو، حوزه‌ای است که روز به روز نیازمند بازسازی و نوآوری است"، گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ایجاد شده برای تجهیز و به‌روزسانی برخی از صنایع دارویی با مشکل مواجه بودیم.

رئیس سندیکای صاحبان داروهای انسانی ادامه داد: هرچند که تحریم‌ها در حوزه دارو نبودند اما برخی از ماشین آلات ما به دلیل دوکاره بودن استفاده در لیست تحریم‌ها قرار گرفت و به همین دلیل بازسازی صنعت داروسازی در برخی زمینه‌ها با مشکل مواجه شد.

نجفی عرب با بیان اینکه باید تلاش کنیم کیفیت محصولات خود را افزایش دهیم، اظهار کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک می‌توانیم شرکت‌های داروسازی بزرگ دنیا را وارد ایران کنیم و به تبع آن نوآوری و تکنولوژی در زمینه ساخت دارو وارد ایران شود.

وی با اشاره به حضور برخی از شرکت‌های خارجی در ایران و صحبت‌های اولیه برای همکاری‌های مشترک بعد از توافق صورت گرفته است، گفت: قطعا شرکت‌های بزرگ دنیا از این موضوع استقبال خواهند کرد و تاکنون نیز چند مورد اعلام آمادگی برای همکاری‌های مشترک دارند.

رئیس سندیکای صاحبان داروهای انسانی در عین حال با بیان اینکه ورود شرکت‌های بزرگ داروسازی به ایران تهدیدی برای صنایع داروسازی ما نیز حساب می‌شوند، اظهار کرد: ممکن است با توجه به ورود داروهای خارجی به کشور بازار صنایع داروسازی ما از بین برود؛ بنابراین بحث ما این است که دولت کمک کند و بیشتر همکاری‌های ما با کشورهای خارجی در حوزه مشارکت‌های تولیدی باشد.

نجفی‌عرب همچنین با تاکید بر ضرورت حذف قوانین مزاحم، گفت: باید قوانینی که باعث ایجاد رانت را از بین ببریم و شرکت‌های خصولتی را سروسامان دهیم تا بتوانیم محیطی رقابتی ایجاد کنیم.
https://jahannews.com/vdcgq39ttak9wq4.rpra.html
jahannews.com/vdcgq39ttak9wq4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما منتظر از بین رفتن صنعت داروسازی هم هستیم مثل بقیه صنایع چون تز این دولت این است که بقیه درست می کنند ما می خریم چرا بی خود زور بزنیم