شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۵۱

هدیه وزارت ارشاد به بی بی سی/ واکنش سخنگو +صوت

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 436916
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجوز فعالیت BBC در ایران را مجددا فعال کرد.
هدیه وزارت ارشاد به بی بی سی/ واکنش سخنگو +صوت
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت حجت‌الاسلام روحانی مجدداً فعال شد.

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است.

وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند هم قرار است به زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند.

با انتشار این خبر و بازتاب وسیع آن در سایت‌ها، رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی، نوش‌آبادی در اقدامی غیرمعمول، به جای اینکه سخنان خود را در تسنیم اصلاح‌کند، مصاحبه‌اش با تسنیم را در گفت‌وگو با رسانه‌های دیگر تکذیب کرد.

در ذیل متن کامل مصاحبه حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد با خبرنگار تسنیم را بخوانید؛ می‌توانید، صوت اظهارات وی را نیز بشنوید.


حالتون خوبه، من از تسنیم مزاحم می‌شوم؛ فرمودید چند دقیقه بعد تماس بگیر.

- نوش آبادی: سوالتون چی بود؟

در مورد خبری که مطرح شده، مهلت یک هفته‌ای وزارت ارشاد به BCC فارسی که بیاد در ایران اواخر مرداد، راجع به توافق هسته‌ای گزارش و خبر تهیه کند و مصاحبه، یعنی مجوز یک هفته‌ای داده‌اید؟

- نوش آبادی: آهان، نه عرض کنم خدمت‌تون مجوزی که ارائه شده به BBC فارسی داده نشده ما BBC فارسی را به رسمیت نمی‌شناسیم و مجوزی برای فعالیت خبری این شبکه تاکنون صادر نشده آنچه که مد نظر است، مجور محدود به BBC WORLD است، در واقع BBC انگلیسی نه فارسی و آن هم در واقع در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی ایران بهشون مجوز داده شده و آن هم به صورت محدود پیرامون مسائل هسته‌ای و موضوعاتی که مد نظر است. منتهی با رعایت هم مسائل حقوقی، هم مسائل سیاسی و هم مسائل امنیتی و هم مقررات گزارش تهیه کنند.

مدت مجوزتون یک هفته‌ای است، عذر می‌خوام؟

- نوش آبادی: بله محدود است آن هم با همکاری و هماهنگی در واقع نیروی انتظامی و با توجه به مجوزهایی که از سایر مقامات و مراجع اطلاعاتی امنیتی در واقع کسب شده که معمول و متداول هم هست، متعارف است که به شبکه‌هایی که برای موضوعات خاص گزارش تهیه کنند در چارچوب ضوابطی که به آنها ابلاغ می‌شود و متعهد به انجام آن هستند. از جمله مباحث مربوط به هسته‌ای که ممکن است مجوز به خیلی از شبکه‌ها داده باشیم، منتهی شبکه‌هایی که گزارشات‌شون یکسویه و عناد آلود نباشه.

آقای دکتر اینها خبرنگاران فارسی زبان هستند؟

- نوش آبادی : انگلیسی نیستند، این گروهی که به آنها مجوز داده شده، هلندی الاصل هستند این معمول و طبیعی است و در خیلی از اتفاقات و مناسبت‌ها می‌آیند و گزارش تهیه می‌کنند، از جمله مباحث هسته‌ای آن هم به‌صورت زمان محدود و با تعهدات لازم.

آقای دکتر یعنی الان تقاضای تاسیس دفتر هم داده‌اند؟

- نوش آبادی: BBC WORLD قبلا در ایران دفتر داشته است، در دولت‌های قبل هم فعالیت می‌کردند ممکن است در بعضی از مقاطع اجازه فعالیت به آنها داده نشده، اما دفاتر BBC تعطیل نشده است، یعنی الان BBC WORLD در ایران دفتر دارد.

یعنی الان به آنها مجوز فعالیت دادید؟

- نوش آبادی: الان به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند، یعنی تعطیل نشده و فعالیت آن چنانی هم ندارد و برای فعالیت نیز مجوز دریافت می‌کند.

آقای دکتر اواخر دولت قبل مصوبه ای تصویب شد که فعالیت اینها را به حالت تعلیق درآورد، می‌خواهم ببینم این مصوبه الان ملغی‌الاثر شده، یعنی الان دوباره به فعالیت برگشتن؟

- نوش آبادی: "بله"؛ در یک مقطعی فعالیت اینها تعلیق شده بود اما دفاترشان تعطیل نشده در عین حال در موضوعات مختلف مثل انتخابات اینها اجازه می‌گرفتند برای تهیه گزارش. نه تنها به این شبکه، به شبکه‌های دیگر هم این (مجوز) داده می‌شد. شبکه‌های دیگر هم به هر حال دفاتر رسمی دارند از جمله BBC WORLD که از زمان دولت های قبل در ایران دفتر داشته است.

در همان زمان دولت قبل هم دفترشان تعطیل نشد. منتهی فعالیت آنها یک فعالیت خیلی چیزی بود، اینهایی هم که دارند به ایران می‌آیند، خبرنگاران آزادند که گزارش خودشان را برای بی‌بی‌سی تهیه می‌کنند. اما خبرنگاران یک تشکل خاص سیاسی نیستند، مرتبط با یک شبکه خاص هم نیستند. با رعایت ضوابط قانونی و حقوقی و در چارچوب مقررات اجازه خواسته‌اند که گزارش تهیه کنند. در کمیته ۳ نفره که تنها یک ضلع آن ما هستیم، مجوز صادر شده است.

بله، می‌خواستم همین را بپرسم که از سایر نهادها هم مجوزهای مربوطه صادر شده است؟

- نوش‌‌آبادی: مجوز در رابطه با این گزارش، بله صادر شده، به صورت محدود و موضوع خاص با هماهنگی نیروی انتظامی و تعیین موقعیت مکانی.

ممنونم آقای دکتر.

- نوش آبادی: موفق باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیددلسوخته
مبارک است !!!!!!!!!!!!!!
برای فتنه 94 آماده ...
سیاح
Iran, Islamic Republic of
مرکز فرماندهی فتنه ۸۸ ، BBC بود اگر دولت به فتنه گران اهمیت نمی دهد و اگر نقش سفارت انگلیس را در فتنه ۸۸ فهمیده است پس چرا ۰۰۰۰!?
متاسفم !!
مصطفی
اشداء بینهم رحماء علی الکفار
با دوستان عداوت با دشمنان مدارا
توقیف و تذکر به رسانه های انقلابی مجوز به رسانه های دشمن
بهتره بعضیها عاقبت قبلیهای خودشونو یه مرور بکنن به نتایج خوبی میرسن
حالا کیهان هم خیلی چیز فوق العاده و مهمی نیست
ادای انقلابی گری خود انقلابی بودن نیست
کیهان هرچی باشه دیگه از بی بی سی بهتره که یه مشت مزدور وطن فروش در گذشته درش بودن و الان هم مثل قبل رمز کودتا میدن و وقتی دیدن کشور شلوغ شده به امید براندازی نظام سال 88 پخش برنامه هاشون و بیشتر کردن و تلویزیونشون رسما تاسیس شد
توفیقی از قزوین
فضا برای فتنه سال 94 کاملا آماده نیست و معمولا فتنه ها بعد دوره 10ساله یعنی سال 78و88 و احتمالا 98 باشد پس بهتر از همین الان برای مقابله با فتنه شعار مرگ بر بی بی سی را زمزمه کنیم
اره. خيلى خوبه زمزمه كن. بعضى وقتها هم سوت بلبلى بزن وسطش كه تنوع بشه براى مخاطب خسته نشن
اونوقت اگه از طرف ایران خبرنگاران ما بخوان برن از برنامه هسته ای انگلیس که چندین نیروگاه اتمی و چندین بمب اتمی داره گزارش تهیه کنن دولت انگلیس اجازه میده
Iran, Islamic Republic of
البته شاید فتنه ۹۸
حسین
Iran, Islamic Republic of
بنده نمی دانم شما عزیزان چند سالتان است ولی در زمان جنگ نیروی دشمن قبل از عملیات نیروی خودش را می فرستاد توی خط ما یا اگر می توانست پشت خط ما، تا وضعیت نیروهای ما و روحیه و آرایش و.. آن ها را بررسی کند تا برای عملیات بعدی برنامه ریزی کند. به این نیروها نیروهای اطلاعات عملیات می گفتند و می گویند. بی بی سی همان واحد اطلاعات عملیات دشمن قسم خورده ما انگلیس و امریکاست و متاسفانه با مجوز خودمان داریم می آوریمش توی کشورمان تا اطلاعات لازم را برای اقدامات بعدیشان جمع آوری میدانی کنند.
این دولت داره دیگه شورش رو در میاره
کی انتخابات 96 میاد این دولت هم دیگه رای .....
با این توافق بد
حرف دل من و زدی منم روزشماری میکنم واسه سال 96 و انتخابات 96
فقط ان شاالله دوباره نگن تقلب شده ...
چون به احتمال زیاد روحانی رای نمیاره ان شاالله
سینا
Iran, Islamic Republic of
یکم دل به کار بدید
یکم بصیرتتون رو بالا ببرید
ان شاء الله سال 96 با رایهامون به تحقیر ملت پایان میدیدم
سینا فقط میگم ان شاالله .
پروانه
فعلا كه بركات اين توافق ميمون فقط به آنور آبيها رسيده!!
ج س
Iran, Islamic Republic of
چه ذوق زدگی در دو طرف برای رابطه وجود دارد
چه جالب رسانه های منتقد داخلی می بنند پای رسانه های صهیونیست به داخل باز می کنن درود بر شما!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه دست شما باشه دوست دارید ایران همیشه منزوی باشه
سلمان
یعنی با فعال شدن دوباره بی بی سی معلوم الحال ایران از انزوا بیرون می آد؟
حالا کی گفته ما منزوی هستیم؟

آی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
به به چه شود! عهدنامه ...و مجوز حضور شبه خبرنگار جاسوس و ....

اللهم عجل کن لولیک الفرج
مردم
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر و نوکر انگلیس خبیث
United States
این مجوز فقط برای یک هفته داده شده
تا زمان این دولت که به لطف خدا تا کمتر از دو سال
وقتی مجوزش به جرم جاسوسی و سیاهنمایی و دروغپراکنی و...لغو میشه چه دلیلی موجهی برای همون یک هفته میتونن بیارن؟9 دی رو میبندن و بی بی سی رو دعوت میکنند؟سنگ رو میبندند و سگ رو باز میکنند!
با حملات گازنبری به کیهان و رجانیوز اخطار میدهند و 9 دی را توقیف میکنند و BBC مجددا"فعال میکنند !!!
Iran, Islamic Republic of
واین طور می شود که در دولت تدبیر و اعتدال با یک صلوات بر گذشته، از باب عقلانیت سینه ها از کینه ها خالی می شود و این نشان دهنده ظرفیت بالای دیپلماسی!!! ظریفانه روحانیون دولتی است که به ما می فهمانند می توان حتی با دشمنان اسلام و ایران و نظام اسلامی و امام و رهبری تعامل داشت و با دشمنان قسم خورده ملت هم همپاله شد و آنها را به راه راست و اعتدال و تدبیر هدایت کرد چه رسد به منافقان و خائنین داخلی. اینها که جای خود دارند! اصلا فتنه 78 و88 کو کجاست چه بوده کی دیده ؟! اینقدر دچار توهم نشوید و هی فتنه فتنه فتنه نکنید!!!
بابا آنها که خارجی هستند و مثلا دشمن مایند پیام 24 خرداد را دریافت کرده اند شما هنوز مثل اینکه تو باغ نیستید و آن را نگرفته اید؟!!!
مادر
B آمد و بوی عنبر آورد / بادام شکوفه برسر آورد. تولد توله روباه مبارک !!!!!!!!!!!!!!
BBC را رسانه ای بیطرف و محترم و باهوش دیدم !!!
Germany
خوب كرد. تا چشمتون در بياد. اب رو بريز اونجات كه ميسوزه دلواپس
ظاهرا تو بیشتر سوختی فتنه گر...
واقعاً بی ادبی. اگه جناحی که طرفداریش رو میکنی هم مثل تو باشند وای به حال مردم.
خجالت بکش از این همه منفی که گرفتی. اونی که می سوزه تویی ابله .
سرور
روی زبان شما.
Iran, Islamic Republic of
به خدا این دولت داره ...
چه کسی سنگ را در چاه انداخت و چرا ؟؟؟...
...... و باز نیز باید منتظر کد رمز کودتای 28 مرداد دیگری برای نابودی اسلام و ایران از طرف بی بی سی باشیم که اگر کوتاهی و ساده لوحی کنیم ان کار حتمی خواهد بود ...
ناشناس
همه خرابكاري ها و آبرو ريزي ها زير سر اين دولت به خصوص اصلاح طلبان است دولت قبلي گرچند تا حدودي خوب عمل نكرد اما از اين دولت بهتر بود لا اقل در مقابل دشمنان كوتاه نمي آمد
اينا هر چند...هم توجه نكردن و گفتن بايد مذاكره كنيم آخرش هم اين شد نه تحريم ها را بر ميدارن و در آخر هم گزينه ها را روي ميز نگه ميدارن و روز به روز ايران را زير فشار و تحديد و توهين قرار ميدهند.
....
شیرازی
حزب الله نباید زیر بار این قضیه برود . bbc فقط به دنبال فتنه گریست و اگر دولت بخواهد غلط به این فاحشی انجام دهد باید دولت را نهی از منکر کرد.
بهاء
کلید فتنه دیگر روشن شد.
مریم
bbc
شرمت باد
علی
جای تعجب نداره BBC یکی از حامیان اصلی این دولت هست
احسنت
خروس محلی
به به!!!!!!!!!!!!!!!!!! به به !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه دولت فخیمه ای !!!
چققققققققققققققدر تدبیر!!!
مونده ام که این همه تدبیر می کنید ، یه دفعه چشم نخورید!!!!!!!!!!
گل و بلبل و سنبل و . . .
جاوید
اگر به اغتشاشات 87 و 88 درست نگاه کنیم میبینیم که نقش اصلی فتنه را بی بی سی ایفا کرده است.چرا اینها نمیبینند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نه بابا زبانت رو گاز بگیر. از بی بی سی بعیده. این کانال در مانیفست دارد که بی طرف باشد.

اصلا صحبتش رو هم نکن
Romania
میدانند میخواهند دل اربابانشان مکدر نشود
روحانی بای بای ، کلید خورد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
این ها مردمانی هستند که سنگ را بسته اند و سگ را باز گذاشته اند
لابد می خواهند نمایشی از رضایت مردم گزارش تهیه کنند
باران
Iran, Islamic Republic of
اگر این توافق پای هر کس و ناکسی رو بخواهد باز کند ما این توافق را نمی خواهیم .شما را چه شده ای بچه حرب اللهی ها خبر از ورود مک دونالد صهیو نیستی و بی بی سی انگلیسی و چه چه به خاکی که هر نقطه اش از خون شهدا رنگین است باز شده ???!!!
fz
Iran, Islamic Republic of
کسی از شاهکار آقایان تعریف و تمجید نمیکنه
بی بی سی حرفه ای البته اجنبی باید بیاد کار آقایان را به بهترین نحو ممکن و قابل باور تبیین کنه و شاید هم برنامه انتخاباتی مجلس را می خواد آماده کند.
رضائی
دوستان عزیز بهتره در گفتمان سیاسی و ردوبدل کردن نظرات خود حفظ ادب و متانت رو رعایت کنید. متشکرم