يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هزاران حنجره بي‌انصاف بسيج شدند که خدمات بي‌نظير دولت را زيرسوال ببرند

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 299450
رييس‌جمهور با بيان اينکه خداوند ماموريت مهرورزي، مهر پراکني و عشق آفريني را به زن محول کرده است، اظهار داشت: خداوند متعال شخصيت زن را طوري خلق کرده که در سايه مهرورزي شکوفاتر مي شود و ايمان و توحيد نيز در سايه همين مهرورزي ايجاد مي شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم تجليل از فعالان حوزه زن و خانواده گفت: در طول تاريخ موضوع زن و نقش و جايگاه او جزء مهمترين مسائل جامعه و مشغله فکري صاحب نظران و انديشمندان بوده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه در بسياري مقاطع به تقابل زن و مرد و در بخشي به سيطره مرد بر زن و برخي نيز به سيطره زنان در جامعه پرداختند، خاطرنشان کرد: مهم تر از زن و مرد بودن، انسانيت است؛ زن يا مرد بودن دو قالب و تقسيم کار و تقسيم نقش است و حقيقتي که در هستي اصالت دارد، حقيقت انسان است.

دكتر احمدي‌نژاد گفت: کمال، عظمت، رشد و خدايي شدن هر انسان، موضوع اصلي عالم هستي است که از ابتداي خلقت مورد عنايت بوده است و مهمترين کار شيطان اين بوده که زن و مرد را از حقيقت انسان بودن خود غافل کند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه در عالم هستي هيچ موضوعي مهمتر از انسان نيست و همه عالم از جمله انسان را خدا خلق کرده است، اظهار داشت: خداوند خالق هميشگي و آفريننده انسان است و بدون خلقت انسان ، خلقت ساير موجودات بي معنا مي باشد و خلقت خداوند استمرار دارد؛ اول مخلوقات خدا ۱۴ نور مقدس و بقيه عالم به تبع آنها به وجود آمده‌اند و در حقيقت تقدم کمالي، انسان است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه اگر انسان خلق نمي شد ظرفي براي معرفي خدا وجود نداشت، خاطر نشان کرد: همه موجودات نشانه و آ‌يه و تجلي خداوند هستند؛ در بين ساير موجودات انسان در تجلي‌گري خدا متفاوت است چرا که نامحدود بوده و مي‌تواند تجلي اکمل خداوند باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه عظمت انسان به عناوين او نيست، اظهار داشت: ملاک برتري هر انساني کمال و اصالت و ميزان شکوفا شدن انسانيت اوست.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: جوهره حقيقي که انسان بايد دائما از آن مراقبت کند، حقيقت انسان بودن اوست.

رييس‌جمهور با بيان اينکه هر انساني بايد مراقب گوهر يگانه خدادادي درون خود باشد، گفت: در حادثه عاشورا حضرت زينب کبري(س) تمام حادثه را در يک جمله تفسير مي‌کند و در آن حادثه امام حسين(ع) تجلي کامل خدا شد. چه چيزي از آن زيباتر که امام حسين(ع) در اوج جوار الهي قرار گرفت؛ اينها بهانه شکوفا شدن حقيقت انسان و کمال انساني است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه همه عالم به هم مرتبط و پيوسته است، خاطرنشان کرد: عملي که بر مبناي حقيقت انسان و براي رضاي خدا باشد ولو در پنهان؛ اثر خود را خواهد گذاشت چرا که همه عالم به هم پيوسته است.

وي با بيان اينکه زن و مرد مکمل هم و در مسير کمال قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: قدرت انتخاب و اختيار در زندگي فرصتي براي ابديت است بايد پرواز کرد و در اين پرواز هر کس بايد مراقب گوهر وجودي خود باشد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه شکوفايي حقيقت انسان نيازمند برخي لوازم است، اظهار داشت: انسان براي شکوفايي خود ابتدا نيازمند محبت است، جوهر انسان با محبت رشد مي کند و بدون آن هيچ ارزش و تربيتي اتفاق نخواهد افتاد.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه حتي تنبيه نيز بايد از روي محبت باشد وگرنه اثر تخريبي دارد و آثار اجتماعي آن مخرب است؛ گفت: بناي خلقت بر پايه محبت است چرا که خداوند از روي لطف خود، انسان را آفريده و به مخلوق خود نيازي ندارد؛ اگر رابطه محبت آميز بين زن و مرد و فرزندان نباشد زندگي دچار هرج و مرج خواهد شد و اصلاً تربيت مادري بر بستر محبت بنا شده و با عشق، نسل در نسل جاري مي‌شود.

دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: هر امري که نقش مهر آفريني زنان را مخدوش کند در نقطه مقابل زن، کمال و انسانيت است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه در جوامعي که قتل و کشتار در آن زياد است مشخص است که زنان آن جامعه، نقش تربيتي خود را گم کرده‌اند و روحشان از بين رفته است، اظهار داشت: اگر لطافت روح زن از بين برود جامعه خواهد مُرد و در آن جامعه لذت و آ‌رامشي وجود نخواهد داشت؛ روح زنان باعث مي شود که مرد و جامعه ساخته شوند و اين منافاتي با فعاليت اجتماعي زنان ندارد.

وي ضمن تشکر و قدرداني از خانم مجتهد زاده رييس مرکز امور زن وخانواده خاطر نشان کرد : موتور حرکت دولت در بسياري از جاها زنان بودند، زنان در بسياري از وزارتخانه‌ها به پيشبرد کارها کمک کردند.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: به خدا نزديك شدن يعني به امام نزديك شدن، خدايي شدن نزديك شدن به ويژگي انسان كامل مي باشد و همه عالم امام است و همه بايد براي حاكميت امام (عج) تلاش كنيم؛ چرا كه حتي انقلاب عظيم اسلامي هم براي حاكميت امام برپا شد.

رييس جمهور با اشاره به اينکه همواره بيان مي شود که پشت سر يک مرد موفق يک زن شريک است در حقيقت پايين آوردن جايگاه زن است ، گفت: مسلماً جايگاه يک همسر شهيد بالاتر از خود آن شهيد است چرا که همسران شهدا بايد عمري را صرف ادامه راه و بالا نگه داشتن پرچم شهيدان و تربيت فرزندان کنند و اين کاري بسيار سخت تر از جنگيدن است .

دکتر احمدي نژاد همچنين در واکنش به اظهار نظر عده اي که بيان مي کنند احمدي نژاد در روزهاي پاياني کار دولت اقدام به تقدير و تشکر از همکاران خود مي کند و اين کار را اقدامي اشتباه قلمداد مي کنند، گفت: شايد بنده غير از خدا و امام عصر (عج) تنها کسي هستم که زحمات همکاران خود و خانواده هاي آنان را از نزديک ديده ام ؛ همکاران من واقعاً خود را براي انقلاب و خدمت به مردم وقف کرده اند و تشکر از آنها وظيفه بنده است.

رييس جمهور افزود: بنده زماني که مي بينم نه تنها کسي از تلاش هاي اعضاء دولت تشکر نمي کنند بلکه هزاران حنجره و بلندگوي بي انصاف بسيج شدند که خدمات بي نظير آنان را زير سوال ببرند وظيفه دارم که از آنان تشکر کنم و اين جز ويژگي هاي اين دولت است.

دکتر احمدي نژاد خاطر نشان کرد: به خدا اگر امکان اجرايي آن وجود داشت از همه همکارانم در سراسر کشور نفر به نفر حضوري تشکر مي کردم.

رييس‌جمهور در پايان صميمانه از همسر خود و ساير زنان كه در كارهاي اجرايي كشور طي اين چند سال ايشان را همراهي كردند، تشكر و قدرداني كرد و ابراز اميدواري كرد كه همه زنان از ياران نزديك امام زمان (عج)‌باشند.

در ابتداي اين مراسم رييس جمهور از تعدادي از تلاشگران حوزه زن و خانواده با اهداي لوح تقدير و تشكر كرد.

همچنين پس از سخنان رييس جمهور از طرف هيات دولت لوحي به پاس تلاش ها و حمايت هاي خالصانه خانم فراحي همسر رييس جمهور به ايشان تقديم شد.
https://jahannews.com/vdcgny9xzak9yt4.rpra.html
jahannews.com/vdcgny9xzak9yt4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *