جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالایی

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 449156
معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالایی، گفت: ذخایر گندم کشور برای حدود یکسال آینده کافی است، ضمن اینکه ذخایر روغن، شکر و برنج نیز برای بیش از سه ماه کافی است.
به گزارش جهان، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با مهر، آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالایی کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: وضعیت این ذخایر بسیار مطلوب است.

علی قنبری با بیان اینکه براساس قانون ما باید برای حداقل برای سه ماه، ذخایر استراتژیک کالایی داشته باشیم، گفت: در حال حاضر موجودی این ذخایر برای بیش از سه ماه، کافی است.

وی اضافه کرد: ذخایر شکر، برنج و روغن برای بیش از سه ماه و ذخایر گندم کشور برای حدود یکسال آینده کافی است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ما نیاز به واردات داریم، چراکه ذخایر کشور باید سال به سال تجدید شود تا تاریخ مصرف آنها تمام نشود، افزود: در این راستا، ما ذخیره موجود را به بازار عرضه و محصول تازه جایگزین آن می کنیم، ضمن اینکه برای سالجاری مجوز واردات ۳۰۰ هزار تن شکر را داریم که ۱۵۰ هزار تن آن خریداری شده اما به دلیل همزمانی با فصل برداشت داخلی، هنوز وارد کشور نشده است.

قنبری با اشاره به واردات شکرخام به کشور، گفت: درحال حاضر نیز ما مقداری شکر تصفیه شده به کشور عراق صادر می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *