جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش‌ها به طرح استقلال قره‌باغ

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 392753
با داغتر شدن موضوع استقلال قره باغ کوهستانی، واکنشها به این طرح زودهنگام رو به افزایش است.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، با طرح موضوع استقلال قره باغ کوهستانی، واکنشها به این طرح زودهنگام رو به افزایش است. در همین راستا، پاسکال مونیه، سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرنگاران در باکو گفت: در موضوع مناقشه قره باغ کوهستانی موضع فرانسه تغییر نیافته و فرانسه جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی را به رسمیت نمی‌شناسد. وی این موضع را در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد سفر اخیر رییس رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی" باک- او ساآکیان "به پاریس و دیدار او با برخی مقامات فرانسوی اعلام کرد. پاسکال مونیه برعدم شناسایی جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی و عدم تغییر موضع کشورش در رابطه با مناقشه قره باغ تاکید کرد.

گفتنی است لابی ارمنی‌ها در فرانسه قوی و بانفوذ است و فرانسه یکی از روسای مشترک گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپاست که از بیست سال پیش سرگرم حل مناقشه قره باغ است و تاکنون به سرانجامی نرسیده است.

در همین حال رافی اوانسیان، رهبر حزب(اپوزیسیون) ملی گرای ارث ارمنستان در مصاحبه با یک سایت ارمنی گفت: قره باغ کوهستانی باید برای استقلال آمادگی داشته باشد اما تا زمانیکه در ارمنستان یک حاکمیت قانونمند، مبتنی بر قواعد حقوقی نوین وجود ندارد، من و حزب ارث موضوع استقلال قره باغ را مطرح نخواهیم کرد. این در حالیست که سایر نیروهای سیاسی موجود در پارلمان ارمنستان بارها اعلام کردند که طرح زودهنگام موضوع استقلال قره باغ از سوی حزب ارث پیش کشیده و همین امر مانعی در برابر مذاکرات صلح قره باغ محسوب می‌شود.

لازم به یادآوری است که تا کنون چند بار موضوع استقلال قره باغ در مچلس ارمنستان به رای گیری گذاشته شده و رأی نیاورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *