پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۵
۳۰
‌سرلشکر ‌سلیمانی ‌در نخستین سالگرد ‌شهید ‌شاطری:

هیچ کشوری جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست/ حاصل تلاش روحانیت شیعه نمایشگاه جامعی به نام دفاع مقدس است

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 343757
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هیچ نیرویی و هیچ کشوری در برهه کنونی جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست.
هیچ کشوری جز ایران قادر به رهبری جهان اسلام نیست/ حاصل تلاش روحانیت شیعه نمایشگاه جامعی به نام دفاع مقدس است
به گزارش جهان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در نخستین سالگرد یادبود سردار شهید حاج حسن شاطری در آستان امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار داشت: گرچه امروز در ادامه حرکت‌های گذشته، شماری از کشورهای اسلامی مدعی رهبری جهان اسلام هستند و برای آن تلاش می‌کنند، اما هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند این مسئولیت خطیر را برعهده گیرد.

وی تصریح کرد: از گذشته‌های بسیار دور تاکنون نظیر مصر، عربستان سعودی و پاکستان مدعی رهبری جهان اسلام بوده‌اند و برای آن تلاش‌های بسیاری نیز انجام داده‌اند اما هیچ یک از آنها جز ایران قادر به پذیرش این مسئولیت خطیر نیستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: هیچ کدام از این کشورها به واسطه غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلامی‌‌شان قادر به رهبری جهان اسلام نیستند و این دو عنصر به طور انحصاری در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: حمایت از مبارزان و جریان‌های انقلابی و اسلامی و نیز دفاع از مسلمانان و اسلام در مقابل تجاوزاتی که به جهان اسلام صورت می‌گیرد، ایران را قادر ساخته است تا رهبری جهان اسلام را برعهده گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این دو بعد به طور انحصاری عمل می‌کند، گفت: بعید است کشوری بتواند همچون ایران این نقش را برعهده گیرد چرا که سایر کشورهای اسلامی در اساس خود چنین قابلیتی را ندارند.

*دشمن برای مقابله با نظام اسلامی دائماً تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد‌

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:‌ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره برای مقابله با نظام تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهند اما نمی‌توانند فروغ انقلاب را خاموش کنند.

سلیمانی اظهار کرد: دشمنان اصراری که بر دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دارند را در طول ۳۵ سال گذشته که از عمر انقلاب می‌گذرد، همواره نشان داده‌اند و استمرار ددمنشی‌ها و دشمنی‌های آنها با نظام اسلامی به واسطه عظمت انقلاب و تأثیرگذاری آن در جهان است.

وی گفت: دشمنان انواع تاکتیک‌ها را برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران و اهمیت و عظمت انقلاب آزمایش کرده‌اند چرا که به خوبی ماهیت انقلاب و بزرگی آن را درک کرده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امروز شدت دشمنی معاندان نظام بیشتر نمایان می‌شود چرا که عظمت انقلاب و نظام اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

سلیمانی افزود: در بعد شناخت عظمت انقلاب اسلامی باید بیشتر کار شود و بزرگی نظام اسلامی در افزایش دشمنی‌‌ها با نظام تأثیر اساسی دارد.

وی با بیان علل دشمنی معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران با این شیوه حکومت اظهار کرد:‌ علاقه، محبت و انگیزه وصف‌ناپذیر مردم نسبت به انقلاب اسلامی همواره دشمنان را بر این آورد که دشمنی‌های خود را با نظام روز به روز تشدید کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: در هیچ انقلابی از جهان شاهد نیستیم که نظام کشورداری با این همه استقبال و مشارکت عمومی مواجه باشد و در حالی که طی سال‌های طولانی با مردم آن دشمنی‌های متعددی صورت گرفته است، بتواند استوار و مستحکم به کار خود ادامه دهد.

وی گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی و در سالیان پیوسته و متمادی چند دهه اخیر در سراسر کشور علاقه و محبت مردم را به نظام اسلامی شاهد بوده‌ایم و اصرار مردم بر حفظ آرمان‌های‌شان، همواره غضب دشمنان را به همراه داشته است.

‌سلیمانی ادامه داد: در هیچ یک از انقلاب‌های دوره‌های گذشته در جهان چنین موضوعی وجود ندارد که مردم اینچنین پای نظام خود ایستاده باشند و امروز اگر بخواهیم به عظمت انقلاب نگاهی داشته باشیم، باید به سه موضوع اساسی توجه شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود:‌باید عظمت انقلاب اسلامی را در عالم اسلام و تأثیرات انقلاب در جهان اسلام و میان مسلمانان، عظمت انقلاب در عالم مذهب مبارک و عزیز تشیع و همچنین بزرگی خیزش مردم در حوزه ملیت و قومیت مورد بررسی قرار گیرد.

‌سلیمانی گفت: در صورتی که به این سه موضوع به دقت توجه شود، درمی‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران در بازیافت مذهب، دین و همچنین مسائل ملی چه تأثیری داشته است.

وی گفت: در حوزه ملیت و قومیت نقش انقلاب در بُعد ایران و ملت و اقوام بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: موضوعات متنوع و متعددی در بستر این مسیر مورد توجه قرار دارد و باید دانست که انقلاب اسلامی در مسیر تکامل اسلام چه نقشی را ایفا کرده است.

‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تاریخ اسلام در یک دوره طولانی شاهد سیر نزولی و قهقرایی عالم اسلام بوده‌ایم و این دین مبین در طول سالیان دراز مسیر انحطاطی طی کرده است.

وی گفت: از زمان سقوط آندلس در سال ۱۴۹۲ میلادی به بعد و در طول بیش از ۵ قرن، جهان اسلام پیوسته سیر نزولی با شیب شدیدی را طی کرده است.

سردار سلیمانی گفت: دگرگونی بسیار وسیعی در این راستا در جهان اسلام اتفاق افتاد و سقوط امپراطوری ۴۰۰ ساله عثمانی در همین دوره اتفاق افتاد و این حکومت که بخش اعظمی از ممالک اسلامی را اداره می‌کرد، از بین رفت.

وی ادامه داد: اگر فتح آندلس را نقطه ۱۰۰ بدانیم و سقوط قدس شریف را در سال ۱۹۶۷ میلادی نقطه صفر سیر نزولی عالم اسلام در نظر بگیریم، پس از آن جهان اسلام همواره در خط زیر این نقطه صفر حرکت کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: سقوط قدس شریف به عنوان دومین قبله مسلمانان جهان و مقدس‌ترین مکان اسلامی پس از مکه در همین دوره اتفاق افتاد و پس از آن در هر حرکتی که در جهان اسلام رخ داد، زیر این خط صفر حرکت انجام شد.

وی ادامه داد: در خط قهقرایی اسلام و وضع وخیمی که جهان اسلام در آن قرار گرفته بود، ناگهان انقلاب اسلامی با رهبری‌های مردی نورانی،‌الهی و حکیم به نام امام خمینی (ره) خود را نشان داد.

‌سلیمانی افزود: انقلاب حاصل فکر و ذهن حضرت امام بود و این تراوش جاودانه تا امروز بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داده است.

وی گفت: ‌امروز شاهد هستیم که در کشور عراق شیعیان به حق حکومت را به دست گرفتند و حاکمیت و اقبال عمومی نیز با شیعیان است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: امروز در طول مبارزات شیعیان و حتی علمای شیعه، نمی‌توان برهه‌ای را یافت که همچون انقلاب اسلامی تأثیرگذاری جهانی ایجاد کرده باشد.

‌سلیمانی افزود: حضرت امام حکومتی را پایه‌گذاری کردند که نه تنها براساس مذهب بلکه طبق خواست مردم و حضور حداکثری آنها در صحنه اتفاق افتاد.

وی بیان کرد:‌ با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بسیاری از مردم آزادیخواه جهان به خود آمدند و انقلاب‌های اصیل دیگری نیز به راه افتاد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:‌ حضرت امام خمینی (ره) دو ویژگی اساسی را به جهان اسلام هدیه کردند که به واسطه آن جلوی سرعت بسیار شدید سیر نزولی اسلام گرفته شد.

‌سلیمانی افزود: جهان اسلام زمانی مشاهده کرده که پس از گذراندن یک دوره طولانی سیر نزولی،‌انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است و از همین‌جا بود که سیر صعودی اسلام آغاز شد و در عالم اسلام شاهد تحولات شگرفی بودیم.

وی گفت:‌ امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این سیر صعودی بسیار تأثیرگذار است و تمام شکست‌های دشمن در این مسیر به واسطه اندیشه‌ای بود که امام راحل پایه‌گذاری کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی هم بهره‌ مذهبی و هم بهره ملی دارد و ارتقای نقش ایران از جایگاه کشوری جدا شده است از جهان در دوران شاهنشاهی به کشوری رسید که امروز رهبری جهان اسلام را برعهده دارد.

وی گفت:‌ این در حالی است که از سالیان بسیار دیر، بسیاری از کشورهای اسلامی و در برهه کنونی حداقل چند کشور مصر، عربستان سعودی، پاکستان و... مدعی داعیه رهبری جهان اسلام را داشته‌‌اند.

‌سلیمانی تصریح کرد: تمام این ادعاها در غیاب دو عنصر مهم در عالم اسلام انجام شد و به همین خاطر بود که هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران امروز نمی‌تواند ادعای رهبری جهان اسلام را داشته باشد.

وی گفت: تابیعیت از رهبری حکیم و فرزانه سبب شد تا جهان اسلام رشد پیدا کند و امروز دو ویژگی مهم که ایران را در جهان به عنوان رهبر کشورهای اسلامی مطرح کرده، به طور انحصاری در اختیار ما است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و جریان‌های اسلامی و همچنین دفاع از مسلمانان و اسلام برابر تجاوزهایی که به جهان اسلامی صورت می‌گیرد، دو ویژگی مهمی است که رهبری ایران را در جهان تثبیت می‌کند.

سلیمانی در ادامه گفت:‌ نهادهای انقلابی و اداری متعهدی پس از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور تشکیل شد که هر کدام از آنها در ثبات‌بخشی به جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی داشتند و هر کدام براساس جایگاه مهمی ایجاد شده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که در برخی کشورها شاهد شکل‌گیری قیام‌هایی بودیم که به نام اسلام انجام شد اما دوامی نیاورد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: در همین زمینه شاهد تجربه کشور افغانستان بودیم که نیروهای طالبان در آن وارد میدان شده‌اند و حکومتی را بر مبنای فقه اهل سنت ایجاد کرده‌اند و نام آن را امارت اسلامی گذاشته‌اند.

‌سلیمانی افزود: این حکومت کمتر از ۲ سال عمر داشت و حتی اگر دشمنی‌های خارجی وجود نداشت،‌ باز هم نمی‌توانست در ادامه راهش به موفقیت برسد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره)،‌مذهب و دموکراسی را با هم ممزوج کردند و نظامی ترتیب دادند که بسیار استثنایی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت:‌این نظام پیوسته در حال دگرگونی و رشد است و راه خود را به خوبی ادامه می‌دهد.

‌سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حقیقت عرصه‌ای مجازی دارد که غیرقابل لمس است و این عرصه به طور مستمر رشد می‌یابد.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دو بُعد ساختار و شاکله نظام و چارچوب مدل‌ها خود را به خوبی نشان داده است و مردم نیز امروز از آن پشتیبانی غیرقابل تصوری دارند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اذعان داشت: مردم تجلی عظمت انقلاب اسلامی را در مدل‌ها و رفتارهایی که از آن در سایر کشورها الگوبرداری می‌شود می‌بینند و این الگوها هر روز در بخش‌های مختلف برای جهانیان ملموس می‌شود.

‌سلیمانی اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز مدل و الگویی منحصر به فرد است و بحث ما در ارتباط با امثال شهیدان باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری تنها بحث بر سر یک فرمانده لشگر یا پادگان یا یک فرمانده نظامی منصوب شده و مدرج نیست.

وی عنوان داشت: باید توجه داشت که چرا جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به مدرسه‌ای برای مردم ایران تبدیل شد و هنوز هم از درس‌های متعدد آن بهره‌مند هستیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران متذکر شد: دفاع مقدس امروز هم برای ما الگو است و مدل رفتاری حقیقی، دینی، اخلاقی و مدیریتی خاصی را در ابعاد گوناگون به نمایش گذاشته است.

‌سلیمانی بیان داشت: به همین خاطر است که می‌گوییم امثال شهیدان، باکری، شوکت‌پور و سردار شاطری خودشان یک الگوی زیبای قابل تقدیر هستند و بحث درباره آنها از یک فرمانده نظامی فراتر است.

وی افزود: در بُعد رهبری نیز امروز شاهدیم که کشور به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌شود و مقام معظم رهبری به خوبی توانسته‌اند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: نکته جالب در این بخش این است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با وجود اینکه ولی فقیه، عالمی دینی و انسانی بسیار حکیم و مدبر هستند اما اصرار دارند که در هر جلسه رسمی و غیر رسمی همان چفیه دوران دفاع مقدس را بر گردن خود داشته باشند و این نشان می‌دهد که این الگوها تا چه حد برای‌‌مان مهم است.

سلیمانی افزود: دفاع مقدس یک مدل موفق قابل تقدیر است که باید همواره بدان توجه شود.

وی گفت: روحانیت شیعه امروز اگر بخواهد در دوره طولانی اسلامی که به خوبی توانستند مذهب شیعه را حفظ کنند و اسلام را دست به دست به مردم امروز رساندند؛ نمایشگاهی از خود بروز دهند، بدون تردید بهترین جلوه این نمایشگاه دفاع مقدس است.

وی گفت: روحانیت شیعه اگر بخواهد حاصل تلاشش را در قالب یک نمایشگاه جامع ارائه دهد، باید به دوران دفاع مقدس به عنوان بهترین جلوه این امر توجه شود.

وی گفت: جامعه امام زمانی در دوران دفاع مقدس به خوبی شکل گرفت و امثال شهیدان باکری و خرازی در این دوره بسیار الگو بودند فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: سردار شهید باکری مدرسه عاشورا را به خوبی تاسیس کرد و مدل رفتاری باکری پایه‌گذاری شده است.

سلیمانی گفت: این مدل رفتاری ناب از متن و عمق اسلام برخاست و این کارکرد است که در جهان دگرگونی بوجود آورد و مقابل تمام مدل‌های دشمن خود را به زیبایی نشان داد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: برابر این مدل متعالی، مدل دشمن قرار داشت که پر از ظلم و جور، اعدام ، شکنجه و گورهای دسته‌جمعی و اجحاف بود.

وی گفت: از این‌رو وقتی می‌گوییم شهیدان باکری و خرازی تنها فرماندهان لشکر نبودند، بدین معنی است که این شهدا مرجع تقلید برای رزمندگان و عامه مردم نه در بعد احکام دینی و مذهبی بلکه در حوزه رفتار،‌اخلاق و مدیریت بودند.

سلیمانی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس،‌ رزمندگان به خوبی از این بزرگان تبعیت می‌کردند و وقتی شهید خرازی با تن صدا، ذکرها و لباس و کلاه سر خاص مشاهده می‌شد، سایران نیز از او تقلید می‌کردند.

وی تصریح کرد:امروز تردیدی نیست که شهدا در کشور مقتدرترین و ماندگارترین چهره‌ها محسوب می‌شوند و مردم با این چهره‌ها و سیره آنها زندگی می‌کنند و به این شیوه عشق می‌ورزند.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: الگوهایی که از شهدای بزرگ انقلاب و دوران دفاع مقدس برجای ماند و امروز از آنها پیروی می‌شود، بالاترین نقش را در تطهیر جامعه و صدور انقلاب اسلامی داشته است.

سلیمانی افزود: مبارزه‌طلبی و توجه به روحیه مذهبی از عناصر اصلی تشکیل دهنده یک چهره انقلابی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین با اشاره به اینکه شهید شاطری یک مدل اخلاقی و رفتاری و الگویی بی‌بدیل در جهان محسوب می‌شود، گفت: فکر سردار شاکری وقتی در لبنان وارد شد، سازندگی‌های بسیاری به وجود آورد و این شهید والامقام هنگامی که چهره غم‌گرفته لبنان را که بر اثر خرابی‌های وسیع به وجود آمده بود، مشاهده کرد، تمام سعی و تلاش خود را بر این قرار داد تا این کشور را بازسازی کند.

وی گفت: با رفتار سردار شاطری، مناطق جنوب لبنان آنچنان عوض شد که فکر نمی‌کنیم هیچکس به اندازه او توانسته باشد در این کشور کار کند و به تبلیغ مذهب شیعه بپردازد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: کار سردار شاطری بزرگتر از سطح جبهه و منطقه عملیاتی بود؛ او با حقیقت عمل و اخلاق خود دل‌ها را به تسخیر درآورد و بزرگی او پس از شهادتش نمایان شد.

سلیمانی گفت: مسیحی‌ها برای کمتر شهیدی در کلیساها و مناطق مختص خودشان مجلس یادبود می‌گیرند اما در جریان شهادت سردار شاطری شاهد بودیم که تمام مذاهب و ادیان جنوب لبنان برای این شهید والامقام مراسم برگزار کردند.

وی گفت: سردار شاطری با اخلاق و رفتار نیکو در لبنان کار می‌کرد و به همین خاطر نیز ماندگار شد و همه مردم او را دوست داشتند و در مشکلاتشان به وی رجوع می‌کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: سردار شاطری بزرگتر از این است که ما بخواهیم وی را تنها یک فرمانده بدانیم و می‌توان گفت که امثال شهید شاطری از یک فرد، شهر، استان و حتی کشور بالاتر هستند و در حقیقت نماد مذهب تشیع محسوب می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه شهید شاطری یک مدل و الگوی موفق و تمام عیار برای جهان اسلام بود، ادامه داد: نظیر این شهید هستند که انقلاب و مذهب اسلام را بیمه می‌کنند و همواره در دل‌ها جاودان می‌مانند.

وی گفت:‌ ترویج ابعاد مذهبی و ملی انقلاب اسلامی در حقیقت مرهون زحمات شهید شاطری و امثال وی است.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن از مبارزه با جمهوری اسلامی ایران نه تنها سودی نمی‌برد، بلکه جایگاه والای انقلاب اسلامی سبب شده است تا قدرت‌های شرق و غرب مقابل ایران ناتوان شوند.

وی همچنین دفاع مقدس را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌دشمنان همواره از توطئه‌های مختلف برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند اما همواره در رسیدن به اهداف خود ناتوان مانده‌اند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشجو
مـــاشاء الله سردار ...............ماشاء الله ابهت ...چشم بدخواهانت کور شه ...
درود بر سردار سلیمانی
دانشجو
Finland
سردار جون با لباس مقدس سپاه ، ابهت دیگه ای داری ...
دوست داریم حاج قاسم
محمد جواد
ماشاالله فداییان سید القائد
ایثارگر آملی
خسه نوی سردار
نوکر شما هسمی تاوقتی که مطیع ولایتی وسرباز مخلص نظام هسی.
افتخا امایی وخارچشم دشمنانی
خدا شماره قوت هاده
سید جواد
((مالک اشــــتر عــــــــلی،


سلیـــــــمانی،سلیـــــــــمانی))


زنده باد سر لشگر قاسم سلیمانی
مجتبی
United Kingdom
خدایا این سردار مارو نگه دار
ناشناس
خداقوت سردار
سرفراز باشی وطن من
محمد
زنده باشی سردار..
غلامتم سردار
سرلشگر عزيز, با تمام احترام, متاسفانه در مديريت كشور خودمون مونديم.
زیاد هم بدبین نباش
محمد
ما در مدیریت کشورمان نمانده ایم...
اگر این طور بود انقلاب ما صادر نمیشد...
Iran, Islamic Republic of
اگر شایشته سالاری سرلوحه عمل قرار بگیره دنیا را خواهی دید چه زیبا اداره می کنیم.
نه این طور نیست نگران نباش
مدیریت داخلی کشور ربطی به ایشون نداره و وظیفه خودشو خوب انجام میده
درود بر سردار بزرگوار ما
مخلص سردار سلیمانی عزیز
مهدی مرادیان سرخی از قائمشهر
Iran, Islamic Republic of
احسنت احسنت حاج قاسم
سربلند باشید سردار /زنده باشیدسردار-دوستت داریم سردار
دفاع مقدس نمایشگاه زیبایی
سردار سلیمانی درود بر شما و رشادت های شما
هادی
درود بر این اسطوره رشادت که فقط نامش لرزه بر اندام دشمنان می اندازد!
خداوند وجود نازنین دلیر مردانی همچون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی را برای نظام اسلامیمان حفظ فرماید انشاالله
عبید
Iran, Islamic Republic of
ببینم خودت حرف خودتو قبول داری؟ اگه یه نگا بکنی به وضعیت مردم ما و یه نیم نگا هم به جهان اونوقت متوجه میشی که وضعیت چطوری هست!
از ما گفتن بود
Iran, Islamic Republic of
بله لابد أينو از دوستان زيادي كه تو دنيا داريم فهميدي!!!
چشمت رابازکنی می بینی ملتهااکثرادوست ماهستندآنهائی هم که آگاهی ندارند ودرمحدودیت تبلیغات کشورخودشون هستند بزودی آگاه شده وبه این جرگه می پیوندند ،کشورهای آزاده ومستقل هم ازدوستان ماهستند.....
خدايا كساني كه با بي تدبيري وندانم كاري ها ويا جهت منافع خود باعث شدند وضعيت ايران اسلامي بعد از 35 سال به اين روز گرفتار شود وهزينه هاي زندگي سه برابرشده وحقوق ها ي ناچيز كارگران جوابگوي نيازهايشان نباشد ، عزيزانشان درد ناعلاج بگرند وجلو چشمشان ذره ذره آب بشوند تا درد مردم را بفهمند