جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

شکست داعش در کوبانی تعیین‌کننده است

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 404957
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، سیطره نیروهای کُرد بر شهر کوبانی سوریه و بیرون راندن گروه تروریستی «داعش» از آن با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف جهانی، اتفاقی تعیین کننده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «اسکای نیوز» خبر داد، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، دیروز در «بوستون» طی گفت‌وگویی مطبوعاتی با همتای مکزیکی و کانادایی خود «خوزه آنتونیو میئدا» و «جان برد» گفت: «عناصر مسلح تندرو مجبور شدند شکست خودشان را بپذیرند.»

از زمان ظهور داعش در جنگ سوریه در سال ۲۰۱۳، این گروه تروریستی بزرگ‌ترین ضربه را در کوبانی متحمل شده است.

پس از ۴ ماه درگیری‌های شدید و اغلب خیابانی در شهر کردنشین کوبانی، نیروهای کُرد موفق شدند عناصر مسلح داعش را از این شهر بیرون برانند.

کری افزود: « در این جنگ هنوز اقدامات بسیاری باید انجام شود و داعش همواره اعلام کرده است کوبانی ویژگی نمادین و پراهمیتی دارد و هدف استراتژی به‌شمار می‌رود.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «در همین حال بیرون رانده شدن آنها (از کوبانی) امری تعیین کننده است. بهتر است کسی اشتباه نکند؛ ما در کوبانی برای رسیدن به این هدف به همان ساز و کار شکست دادن سازمان‌های بین‌المللی خشن و مجرم متوسل شدیم تا حاکمیت قانون به نفع همه تضمین شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سوگند
انشالا بیرون بشن این کثافت ها خدا کمک کن