پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۶

بهم زدن کنسرت سراج توسط گروهی ناشناس

شنبه ۱۹ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 124156
کنسرت حسام الدين سراج که قرار بود طي سه شب در روزهاي 18، 19 و 20 تير ماه در کرمانشاه برگزار شود، لغو شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه کرمانشاه، اين كنسرت كه قرار بود به همت جمعيت دانشجويي خيريه امام(علي) در کرمانشاه برگزار شود، ديشب در اولين شب اجرايش لغو شد.

طبق مشاهده خبرنگار ايسنا، شب گذشته که اولين شب اجرا اين کنسرت بود، افرادي که بليت اين کنسرت را در دست داشتند به تالار «انتظار» محل برگزاري اين کنسرت مراجعه کردند اما عده‌اي با تجمع مقابل اين تالار مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتي از سوي مسئولين اعلام شد، برگزاري اين کنسرت در امشب و شب‌هاي آتي لغو شده و افرادي که بليت تهيه کرده‌اند از روز يک‌شنبه ـ 20 تير ماه ـ با مراجعه به مکان‌هايي که بليت کنسرت را تهيه کرده‌اند، مي‌توانند مبالغ پرداختي را پس‌ بگيرند.

حسام‌الدين سراج نيز پس لغو كنسرتش در گفت‌وگويي با خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاييد اين مطلب گفت: شب گذشته عده‌اي جلوي در سالن «انتظار» را زنجير بستند و به مردمي كه براي ديدن كنسرت آمده بودند، اجازه ورود به سالن ندادند و ما هم نتوانستيم براي اجرا وارد سالن شويم.

وي با ابراز تاسف از اين اتفاق توضيح داد: به‌دعوت يک جمعيت خيريه و جهت کمک به ايتام قصد برگزاري اين کنسرت را داشتيم و در واقع يک وجه اين برنامه کار انساني بود و يک وجه ديگر آن كار فرهنگي و برگزاري موسيقي سنتي ايراني بود که متاسفانه با اين عمل انساني و فرهنگي، مخالفت شد.

سراج معتقد است:عده‌اي با اين کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهين کردند.

وي در ادامه با بيان اينکه برگزاري کنسرت در کشور ما از گرفتن مجوز تا کرايه سالن و ... خيلي سخت است، تصريح كرد: حال اينكه كنسرت‌ها اينگونه لغو شود، خيلي تاسف‌ برانگيز است.

سراج در بخش پاياني سخنانش گفت: امروزه در کشور فضا براي برگزاري کنسرت پاپ بازتر از کنسرت موسيقي سنتي است، در حاليکه بايد موسيقي سنتي را که جزيي از فرهنگ ماست اشاعه دهيم که با اين روند فکر مي‌کنم موسيقي سنتي به تعطيلي بينجامد.

اين هنرمند، اين روند را در بي‌انگيزگي دانشجويان رشته‌هاي موسيقي نيز بي‌تاثير ندانست.

در ادامه محمدحامد پورجعفري، مسئول برگزاري کنسرت در کرمانشاه نيز درگفت‌وگويي با ايسنا با بيان اينکه با سختي فراوان مجوز برگزاري اين کنسرت را از وزارت ارشاد گرفته‌اند، اظهار داشت: براي هماهنگي با گروه «بيدل» و آقاي سراج زحمات زيادي متحمل شديم، اما به راحتي يک عده قانون شکن مانع برگزاري اين کنسرت شدند و دو ماه دوندگي ما از بين رفت.

پورجعفري افزود: کار ما کاملا قانوني بود و مجوز داشتيم و سئوال ما اين است مسئولين به جاي برخورد با اين افراد، چرا با مسامحه با آنان برخورد مي‌كنند، چرا بايد حق ما به اين راحتي از بين برود.

وي عنوان کرد: مطمئنا اين حرکات بازخورد منفي نسبت به کرمانشاه ايجاد مي‌کند و باعث خواهد شد ديگر گروه هاي هنري نيز نسبت به کرمانشاه ذهنيت خوبي نداشته باشند.

وي گفت: قرار بود تمام عوايد حاصل از اين کنسرت صرف امور خيريه شود و با درآمد آن بچه‌هاي خانواده‌هاي تحت پوشش جمعيت خيريه امام علي(ع) که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند را به اين سفر اعزام کنيم که با اين کار همه برنامه‌ها از بين رفت.

پورجعفري ادامه داد: با وجود اينکه آقاي سراج قبول کرد براي برپايي اين کنسرت هيچ مبلغي دريافت نکند، باز هم حدود 21 ميليون تومان هزينه کرده‌ايم و نمي‌دانيم چه کسي بايد پاسخگو باشد.

وي در خصوص بليت‌هاي فروخته شده نيز گفت: مسئولين ارشاد خودشان اعلام کردند، اين افراد از روز يکشنبه براي بازپس‌گيري بهاء پرداختي مراجعه کنند و هيچ هماهنگي با ما در اين رابطه نشده، ضمن اينکه تمام اين پول‌ها هزينه شده است.

پورجعفري گفت: چند روز پيش کنسرت پاپ در کرمانشاه برگزار شد و هيچ ممانعتي از اجرا آن به عمل نيامد، اما با برگزاري اين کنسرت سنتي مخالفت شد و اين موضوع جاي سئوال دارد.!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ـا اونجا که ما شنیدیم شب شهادت آقا کنسرت داشته مردم نزاشتن که برگزار بشه
United States
نه عزیزم شب مبعث پیامبر بود من هم خودم بلیط امشب رو گرفته بودم ولی...
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسفه
آقای سراج واقعا هنرمندی متعهد و انقلابی هستند که آثار فاخری ارائه داده اند
Iran, Islamic Republic of
وقتی مجوز داشت صادر میشد نگاه نکردن شب شهادته یا نه؟مثلا وزارت ارشاد مسئولش هست ! بعدشم اینکه خود اقای سراج ازش بعید بود این تقارن زمانی رو متوجه نشده باشه اونم با دیدگاه مذهبی اش.
...................
Iran, Islamic Republic of
تا به حال به خاطرندارم در کنسرت سنتی کسی برقصد یا اهنگ مطرب نواخته شود. اما بعضی ها یا واقعا نمی فهمند یا کلا دوست ندارند مردم به زندگی شان برسند. متاسفانه چنین تحجرهایی در اکثر شهرستان ها دیده می شود.
Iran, Islamic Republic of
رئیس به هم زنندگان مراسم فرموده اند که ما دیگر نخواهیم گذاشت که در این شهر کنسرت برگزار شود!
قبلاً هم سعی کرده بودند کنسرت رضا صادقی را به هم بزنند ولی به علت حضور بالای ملت بزرگ ایران نتوانسته بودند.
Iran, Islamic Republic of
چرااين گروههاين ناشناس هميشه ناشناس ميمانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چراسربازان گمنام امام زمان ازعهده شناسايي اين گروههاي ناشناس برنمي آيند ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقا نگید ناشناس! این کارها را می کنند تا سرشناس شده و همه ازشون حساب ببرند.
United States
گروه های ناشناس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
.............................
بابا به فکر مملکت باشید هرکی به اسم دفاع از .... داره میدون داری میکنه!!
Iran, Islamic Republic of
تو منطقه ای که شیعه و سنی با کلی زحمت متحد شدن، این کارهای که شب شهادت مجوز میدن باعث این گونه کارها هم می شود.
برای مسئولین استان که مجوز دادن واقعا تاسف داره.
China
این عزیزان لباس شخصی دیگه شورش رو دراوردند
Iran, Islamic Republic of
كم كم صداي پاي طالبان وطالبانيزم درشهرهاي ايران به گوش ميرسد . نتيجه افراطي گري و قشري نگريستن به دين اين ميشود كه گروهي اندك و خوارج مسلك كشوررابه هم بريزند وپليس هم طبق معمول تماشاگرباشد وبس .
Latvia
طبق آمار دقيق آنها از طرفدارن...كي ها (جنبش .... ) بوده اند تا نام دين وحزب الله را بدينوسيله خراب كنند اما بيخبرند كه خداوند دستشان را رو مينمايد.
Iran, Islamic Republic of
اقایان پارکینگ وپیاده رو را تبدیل به مغازه کرده ومیلیون ها بلکه میلیلردها به جیب می زنندوقسمتی را خرج ارازل واوباشی می کنندکه اینگونه حیثت شهر بافرهنگ وتمدنی همچون کرمانشاه راببرند
Iran, Islamic Republic of
2- سخت است که با اینهمه ، ببینی و بشنوی که موجودی به نام "ص. ا.ت." که نام مقدس "ا.ح. " را به غلط ، بر بیرق بی بصیرتی و بی شعوری خود نهاده است ، به همراه کسانی که به دنبال خود راه انداخته است مانع اجرای موسیقی سنتی سید حسام الدین سراج در کرمانشاه شده است ؛ کنسرتی که به دعوت یک انجمن خیریه دانشجویی قرار بود به مدت سه شب به مناسبت بعثت نبی اکرم "ص" برگزار شود و عواید آن به دانشجویان یتیم اختصاص یابد . اشک تلخ صریحا ضمن به عهده گرفتن مسئولیت به هم زدن این برنامه و جلوگیری از اجرای این برنامه ، علت آن را در نامه ای به استاندار کرمانشاه " تشکیل مجالس رسمی بی بند و باری " نامیده است ! و بدتر از آن ، این اقدام غیر قانونی و غیر شرعی و ضد اخلاقی خود را در حالی که با صد من سریشم هم قابل چسباندن نیست بر اساس بند میم وصیتنامه سیاسی - الهی امام قلمداد کرده است .