پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

میرزاده: افزایش شهریه‌ ثابت غیرقانونی نیست

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 381359
رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره افزایش ظرفیت شهریه ثابت این دانشگاه توضیحاتی ارایه کرد و گفت:‌ افزایش شهریه ثابت به هیچ عنوان غیرقانونی نیست.
به گزارش جهان، میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعریف شهریه ثابت، گفت: شهریه ثابت به مجموع هزینه هایی گفته می شود که فارغ از تعداد واحد اخذ شده برای خدمات آموزشی، توسط دانشجو به دانشگاه پرداخت می شود، بنابراین به واسطه افزایش هزینه های خدمات آموزشی، به دلیل افزایش تورم سالیانه روی عوامل مختلف شهریه ثابت هم افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش شهریه ثابت به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی هزینه هایی ثابتی وجود دارد که سالانه آن هزینه ها با توجه به تورم بالای کشور افزایش می یابد و دانشگاه ملزم به پرداخت این هزینه ها از محل شهریه ثابت دریافتی از دانشجواست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش ۱۵ درصدی شهریه اشاره کرد و افزود: این میزان افزایش در حالی با هجمه رسانه ای روبرو شده است که در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، که وزرای علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای اسبق و سابق دانشگاه در آن عضویت دارند، با اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.

میرزاده همچنین عنوان کرد: اگر محاسبه سرانگشتی انجام شود میزان افزایش شهریه دانشگاه با محاسبه افزایش سه درصدی سال گذشته به صورت میانگین ۹ درصد در دو سال اخیر بوده است، این در حالیست که شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشت و امسال هم ۲۵ درصد افزایش یافته است که میانگین افزایش آنها ۲۲.۵ درصدی را نشان می دهد. حال میزان انصاف رسانه هایی که دانشگاه را متهم به افزایش بی ضابطه شهریه می کنند، مشخص می شود. ۹ درصد افزایش شهریه میانگین دو سال قابل مقایسه با تورم بالای ۳۰درصد کشور در شرایط فعلی نیست.

وی به ضرر و زیان های دانشگاه به دلیل توقف پروژه های عمرانی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: به دلیل روش های نادرست و عدم افزایش شهریه ها و یا افزایش ۳ درصدی شهریه باعث شد تا نقدینگی دانشگاه به شدت دچار مشکل و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شود، در حالی که اگر پروژه ها در همان موقع انجام و به اتمام می رسید دانشگاه با ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی روبرو نمی شد.

میرزاده ادامه داد: زمانی که بنده دانشگاه را تحویل گرفتم ۲۳۷ واحد زیان‌ده داشتیم که با لطف خدا و مدیریت مالی انجام شده تعداد واحدهای زیان‌ده به ۱۷۰ واحد رسید که امید است با تمجیع واحدها که منجر به افزایش ظرفیت دوره تحصیلات تکمیلی شد و افزایش حداقلی شهریه، تعداد واحدهای زیان‌ده تا قبل از پایان سال به میزان چشمگیری کاهش یابد.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه همچنین خاطرنشان کرد: در حالی با افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت می شود که بسیاری از نمایندگان مردم به همراه روسای واحدهای دانشگاهی به وزارت علوم مراجعه و خواستار توسعه رشته ای تحصیلات تکمیلی می شوند، در حالی که راه اندازی این رشته ها نیاز به اعتبارات وسیع برای پرداخت حقوق اساتید و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا چه جوری روششده این حرفها را بزنه؟!!!
شهریه ثابت را برای ورودی های جدید میتونن افزایش بدن نه قبلیها!بابا اسمش روشه: شهریه "ثابت"!