پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

امروز برخی استقلال را انزواطلبی می‌نامند

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 355556
تحلیلگر سیاسی گفت: متأسفانه امروزه برخی استقلال را انزواطلبی، توهم و دست‌نیافتنی می‌دانند و این اعتقاد به اسلام آمریکایی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از مشهد، محمدصادق کوشکی دقایقی پیش در همایش کشوری اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون‌زا در جمع دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در دین حق انتخاب است، اما آزادی نیست، اظهار داشت: ما در دین بندگی می‌کنیم و حق انتخاب داریم، اما آزادی نداریم و اسلام یعنی تسلیم شدن.

کوشکی با اشاره به دو واژه اسلام آمریکایی و اسلام ناب تصریح کرد: امام خمینی (ره) واژه‌هایی را انتخاب کردند که هر بیسوادی بداند این دو واژه اسلام به کجا ختم می‌شود.

وی افزود: در زمان حال دو جبهه وجود دارد مثلا عده‌ای در سوریه بر روی پرچم‌شان شعار لااله‌الا‌الله نوشته شده و با اشعار مختلف خود را آخر مسلمانی می‌دانند و این گروه‌های تکفیری می‌گویند ما مسلمانیم و بقیه همه مشرک و با این توجیه انواع جنایت‌ها را انجام می‌دهند و به اسلام نسبت می‌‌دهند.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: جبهه مقابل هم مسلمانان سوریه و حزب‌الله هستند که با تمام وجود از کشور و مذهبشان دفاع می‌کنند.

کوشکی با بیان اینکه در کشور خودمان نیز افرادی هستند که می‌گویند ما همانند عربستان با امریکا رابطه داشته باشیم افزود: نه آقای هاشمی انکار می‌کند که با ملک‌عبدالله رفیق است و نه ملک‌عبدالله از این رفاقت بدش می‌آید.

وی با اشاره به این تعبیر امام که فرمودند دینداری یک کل است به دو دین حداقلی و حداکثری اشاره و تصریح کرد: دین حداقلی می‌‌گوید دین باید در خدمت و رفاه ما باشد و زمانی که رفاه ما به خطر افتاد دین را باید رها کرد و اینها دین را بازیچه زبان‌ها کرده‌اند.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: دین حداکثری یک برنامه کلی است و فرد باید تابع این برنامه کلی باشد و عنوان کند چنانچه بین دین و خواسته‌های شخصی تناقض داشته باشد داشته‌های شخصی را قربانی خواهد کرد.

کوشکی با بیان اینکه مسلمانی برابر است با همه سختی‌ها خاطرنشان کرد:‌ پیامبر اکرم (ص) ۱۳ سال در مکه مردم را به اسلام دعوت کردند که در این سال‌ها با تمام سختی‌ها و پیش آمدن قضیه شعب ابی‌طالب تنها ۳۸ نفر به اسلام روی آوردند، اما در دو سال آخر گروه گروه مردم به اسلام روی می‌آوردند و این به دلیل این بود که مسلمانان قوی شده بودند.

وی عنوان کرد: آقای هاشمی قبل از انقلاب به عنوان فردی که کار اقتصادی زیادی می‌کردند به سفرهای خارجی بسیاری رفته‌اند و ما می‌بینیم که حتی در کتاب‌ها زمانی که این کشورها را توصیف می‌کند با حالت حسرت از آن فضا می‌گوید.

این تحلیلگر سیاسی در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا اضافه کرد: این بحث بازی با یخ است و کنایه از یک کار بیهوده است. در زمان آقای هاشمی اروپایی‌ها این مسئله را مطرح می‌کردند که چرا بهایی‌ها آزاد نیستند و نقض حقوق بشر در کشور ایران بسیار است و زنان آزادی کامل را ندارند.

کوشکی با بیان اینکه در آن زمان این سوال مطرح می‌شد که اروپاییان به چه دلیل حق دارند این مسائل را از ما بخواهند، تصریح کرد: آقایان آن زمان اعتقاد داشتند ما ناگزیریم آنچه را که آنها می‌گویند بپذیریم چون بدون رابطه اقتصادی با اروپا به بن‌بست می‌رسیم.

وی با اشاره بر اینکه حضرت امام (ره) بیشترین تأکید را شاخصه استقلال معرفی می‌کند، افزود: جامعه‌ای که استقلال نداشته باشد دین ندارد و امام به استقلال بیشتر از اسلام تأکید کردند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: متأسفانه برخی استقلال را انزواطلبی، توهمی و دست‌نیافتنی می‌دانند و این اعتقاد به اسلام آمریکایی است.

کوشکی عنوان کرد: نیروهای مسلح کشور از ابتدا تا به امروز تابع رهبری بودند و در دیدگاه رهبر استقلال اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و نتیجه‌اش این می‌شود که امروزه می‌بینیم صنایع دفاعی ما منظم‌ترین و خودکفاترین صنایع در منطقه و در کل جهان هستند.

وی تأکید کرد: ثمره نگاه اسلام ناب در صنایع نظامی باعث تبدیل یک کشور نیازمند به کشور مستقل و بی‌نیاز شده است.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه یکی از مصادیق اسلام ناب استقلال خواهی است، تصریح کرد: استقلال خواهی باعث شده، ما با پیروزی از تحریم‌ها عبور کنیم.

کوشکی با بیان اینکه شاخصه بعدی مبارزه است یادآور شد: اسلام آمریکایی اسلام رفاه‌طلبی است، اما اسلام ناب اسلامی است که در آن مسلمان نمی‌تواند در برابر شرک و ظلم در دنیا ساکت باشد.

این منتقد سیاسی افزود: برخی با شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران می‌گویند به جای پول برای خرید سلاح در کشورهای دیگر باید این پول به فقیران کشور خودمان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این سوال به این افراد باید گفت شما وقتی پول در دست خودتان بود نه به فقرای وطنی دادید نه به سایرین، بلکه این پول از جاهای دیگر سر درآورد و شد چلچراغ خانه‌‌هایتان.

کوشکی عنوان کرد: دیدگاه اسلام ناب این است که می‌گوید اگر قدرتمند شویم باید به سمت کشورهای ضعیف برویم و از آنها حمایت کنیم. این کشورهای ضعیف روزی بازوهای قدرتمند شما می‌شوند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی سالهاست می‌خواهد بوشهر را بزند یکی از دلایل عدم موفقیت آن سیستم دفاعی ایران است و دلیل دیگرش این است که ما از ضعیفان حمایت کردیم و نتیجه‌اش این شد که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بوشهر را بزند هواپیماهایش نرسیده به بوشهر از درون خود فلسطین توسط حماس، غزه و لبنان نابود خواهند شد و تل آویو را خواهند زد.

کوشکی گفت:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند مقاومت یعنی بدبختی، اما باید بدانند که تسلیم شدن چیزی برای مردم به ارمغان نمی‌آورد و این مقاومت است که برای ما ثمره دارد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: اسلام آمریکایی می‌گوید ما یک کشور ضعیف هستیم و نمی‌توانیم خیلی از کارها را انجام دهیم و هیچ گاه قدرت اول جهان نخواهیم شد و تنها می‌توانیم همانند مالزی در حد قدرت سوم جهان بمانیم.

وی با بیان اینکه شخص‌پرستی باعث می‌شود خیلی بلاها بر سر ما بیاید اذعان داشت:‌اگر آقای هاشمی و یا احمدی‌نژاد و یا هر شخص دیگر در مسیر حق باشد ما هم طرفداری حق را می‌کنیم ، اما زمانی که راه را اشتباه رفتند خیلی راحت به آنها می‌گوییم که اشتباه کرده‌اید.

کوشکی با بیان اینکه شخص ملاک نیست و تفکر ملاک است، خاطرنشان کرد: کسی یار و یاور واقعی امام است که از اول تا آخر دیدگاه واقعی امام را داشته باشد.

این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا در زمان آقای هاشمی رهبر با ایشان برخورد نکرد، افزود: از سال ۶۹ تا سال ۷۴ رهبری بارها و بارها این مباحث را مطرح کردند و تذکرات لازم را دادند، اما ایشان فردی نیستند که رئیس جمهور را وادار به انجام کاری کنند.

وی عنوان کرد: ‌اگر رئیس‌جمهور کوتاهی کند مجلس باید وارد عمل شود و در ملتی که ۷۵ میلیون جمعیت دارد همه کارها را نباید رهبری انجام دهد و هر کسی کار خودش را باید صحیح انجام دهد.

کوشکی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنند، اذعان داشت: این نوع مجازات بهترین مدل مجازات است چون ما نیازی نداریم که آنها را مثلا طور دیگری مجازات کنیم، زیرا در این صورت آنها تبدیل به قهرمانان اصلاحات می‌شوند و تمام رسانه‌های بیگانه علیه ما سخن خواهند گفت.

این تحلیلگر سیاسی در پایان در خصوص دیدار خانم اشتون با حامیان فتنه متذکر شد: دولت می‌دانست که خانم اشتون می‌خواهد این دیدار صورت گیرد و خود دولتمردان هم بدشان نمی‌آمد که وی به ملاقات آنها برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *