پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اولین خودروی اندرویدی جهان وارد می‌شود

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 425053
هیوندا توانست گوی سبقت را از غول های خودروسازی مانند «بی ام و» و بنز برباید و اولین خودروی اندرویدی جهان را عرضه کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در دهه های اخیر، کمپانی های خودروسازی به تولید و عرضه خودروهای متفاوتی روی آورده اند تا نه تنها بتوانند نگاه مخاطبان بیشتری را با خود همراه سازند بلکه بتوانند فناوری های جدیدی را نیز به خودروها وارد کنند.

گوگل در حدود یک سال پیش فناوری جدیدی را با نام Android Auto معرفی کرد که به کمپانی های خودروسازی اجازه می داد تا قابلیت های اسمارت فون ها را بدون اینکه کوچکترین مخاطره یا حتی حواس پرتی برای راننده به همراه داشته باشد را وارد خودروها کنند. اما اکنون کمپانی هیوندا از این فناوری در سری جدید محصولات خود یعنی سوناتا ۲۰۱۵ بهره خواهد برد.

اندروید اتو، نسخه ای از اندروید گوگل است که در اتومبیل ها نصب شده و به راننده ها اجازه می دهد تا اطلاعاتی مانند نقشه مسیر، ترافیک، پخش موسیقی یا انتخاب مسیر، جستجوی صوتی، ارسال و دریافت پیامک و ... را در اختیار داشته باشند.

رانندگان با ورود به این خودروها باید گوشی خود را که به اندروید ۵.۰ Lollipop مجهز است را به پورت یو اس بی متصل کنند سپس کاربر برنامه اتو اندروید را دانلود کرده و در پایان می تواند از این فناوری استفاده کند. صاحبان این خودرو می توانند به نمایندگی ها مراجعه کرده و اتومبیل خود را به این فناوری تجهیز کنند. مقامات هیوندا اعلام کرده اند که سایر مدل های این خودرو نیز به مرور زمان و در سال جاری از چنین قابلیتی بهره مند خواهند شد. این شرکت در ادامه آورده است که پشتیبانی از محصولات CarPlay را نیز به زودی به محصولات خود اضافه خواهد کرد.

این پلتفورم بر خودروهای ولوو، آئودی و جنرال موتورز نیز نصب خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *