جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

لاشه هواپیمایی مالزیایی پیدا شد+ فیلم

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 435953
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خبر داد که لاشه هواپیمایی پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود، در سواحل ماداگاسکار پیدا شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از شاهدان عینی خبر داد که لاشه هواپیمایی بوئینگ ۷۷۷ پرواز شماره ۳۷۰ هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود، در سواحل ماداگاسکار پیدا شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قول مقامات آمریکایی خبر داد که تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که قطعات پیدا شده متعلق به یک هواپیمای متعلق به بوئینگ است.

کارشناس سی‌ان‌ان در گزارش خود تصریح کرد که هواپیما احتمالا در فاصله ۲۶۴۷ مایلی محلی که لاشه پیدا شده سقوط کرده است و لاشه مذکور این فاصله را با جریان آبی اقیانوس هند طی کرد و به سمت غرب حرکت کرده و دیگر قطعات هواپیما نیز با جریان آبی اقیانوس هند در سطح وسیعی از این اقیانوس انتقال یافته است.


پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی (MH۳۷۰) پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بود که در مارس سال ۲۰۱۴ از کوالالامپور با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن شد اما هرگز به مقصد نرسید و به دلایل نامعلوم پس از تغییر مسیر، تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما با مشارکت ۲۶ کشور که بزرگ‌ترین عملیات جستجو در جهان بود از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین تا تنگه مالاکا و دریای آندامانو را در بر می‌گرفت ولی این جستجوها در سطح و کف اقیانوس با زیر دریایی‌های بدون سرنشین نتیجه‌ای نداشت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
ای کاش زودتر پیدا می شد تا چند قسمتی به سریال پایتخت اضافه می شد