شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

افتتاح خط 10 بي.آر.تي تهران افتتاح

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 175051
مردم تهران خط 10 اتوبوس‌هاي تندرو (BRT) را قبل از برگزاري مراسم رسمي افتتاح كردند و اين خط عملاً بلافاصله بعد از بهره‌برداري آزمايشي مورد بهره‌برداري مردم قرار گرفت.

به گزارش  فارس، سيد جعفر تشكري‌هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين‌باره گفت: در حال حاضر توسعه خطوط تندرو به يك مطالبه عمومي شهروندان در مناطق مختلف شهر تبديل شده و استقبال مسافران از خط 10 تندرو قبل از افتتاح رسمي اين خط گواه اين مطلب است.

وي ادامه داد: خود را موظف به تكميل اتوبوس‌هاي مورد نياز خط 10 تندرو مي‌دانيم و علاوه بر اتوبوس‌هايي كه تدارك ديده‌ايم، اتوبوس‌هاي دوكابين جديد اين خط را نيز تا قبل از مهر ماه سال جاري به كار مي‌گيريم.

بر اساس اين گزارش با بهره‌برداري از اين خط و از به هم پيوستن خطوط BRT و مترو در برخي نقاط، شبكه به هم پيوسته حمل و نقل شهري در تهران در حال شكل‌گيري است.

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران مدت زمان در نظر گرفته شده براي طي كردن مسير 12 كيلومتري خط10 BRT را 45 دقيقه اعلام كرد و گفت: با توجه به 13 ايستگاهي كه در طول اين مسير قرار دارد، مدت زمان توقف اتوبوس‌ها در هر ايستگاه يك دقيقه در نظر گرفته شده است.

پيمان سنندجي افزود: در حال حاضر با توجه به 35 دستگاه اتوبوسي كه در اين خط مشغول به فعاليت هستند، يك دستگاه اتوبوس‌ وارد ايستگاه مي‌شود اما با افزايش ناوگان دو يا سه دستگاه اتوبوس به صورت هم‌زمان وارد ايستگاه‌ها مي‌شوند.

گفتني است در حال حاضر ميزان جابه‌جايي مسافران در خطوط اتوبوس‌هاي تندرو روزانه يك ميليون و 800 هزار نفر است كه با بهره‌برداري كامل از خط BRT و ادامه خط 4 BRT پيش‌بيني مي‌شود اين رقم به زودي به 2 ميليون نفر افزايش پيدا كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این چجور خبریه حداقل مسیرهایش را اعلام میکردید
Iran, Islamic Republic of
دست آقای قالیباف عزیز درد نکنه . اما مشکل خیلی ها برخورد عواملی هست که در ایستگاه مشغول اخذ بلیط هستند (مخصوصاً ایستگاه آزادی به سمت تهران پارس) برخورد این افراد واقعاً شرم آوره.
نباید این ایستگاهها رو به پیمانکاران واگذار کرد. باید از کارکنان اتوبوسرانی باشند.
خلاصه این افراد بی فرهنگ و بی نزاکت زحمت عزیزان شهرداری و اتوبوسرانی رو هدر می دهند. تشکر. به امید حل این مشکل.