پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۸

جابجایی دو نوزاد در بیمارستان درجه یک!

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 418051
جابجایی عجیب و غیرمنتظره دو نوزاد در یکی از بیمارستان‌های درجه یک خصوصی تهران، ماجرایی غم‌انگیز و بحرانی را برای دو خانواده و مسئولان بیمارستان رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از «شفاآنلاین»، صبح روز ۲۲ فروردین امسال مرد جوانی هراسان و مضطرب خود را به اورژانس یکی از بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران در شهرک غرب رساند و از مسئولان اورژانس برای کمک به همسر باردارش کمک خواست.

بلافاصله زن جوان که از شدت درد زایمان به خود می‌پیچید به اورژانس منتقل شد. پزشکان پس از بررسی‌های اولیه دستور دادند این زن بلافاصله برای عمل سزارین به اتاق عمل منتقل شود. دقایقی بعد هم نوزاد دختر با شرایط طبیعی به دنیا آمد.

با این حال به‌رغم اینکه مادر و نوزاد در شرایط طبیعی بودند ولی چند ساعت بعد، به بخش منتقل شدند. مرد جوان و سایر اعضای خانواده‌اش که بی‌صبرانه منتظر این لحظه بودند، همزمان با فیلمبرداری، مادر جوان و نوزادش را در آغوش کشیدند.

پدر نوزاد که نخواست نامش فاش شود، با بیان این مطالب گفت: آن شب با خوشحالی راهی خانه شدم و روز بعد به بیمارستان رفتم و پس از تسویه‌حساب همراه همسر و فرزندم به خانه برگشتیم. این در حالی بود که تعداد زیادی از اقوام و فامیل منتظرمان بودند. اما چند ساعت از رسیدن ما به خانه نگذشته بود که تلفن همراهم به صدا درآمد. وقتی تلفن را جواب دادم، صدای یکی از پرسنل بیمارستان را شنیدم که با اضطراب از من خواست هر چه سریع‌تر همراه همسر و نوزادمان به بیمارستان برگردیم. وقتی با تعجب و دلهره علت را پرسیدم، گفت: متاسفانه فکر می‌کنیم فرزند شما با نوزاد دختر دیگری جابجا شده است و ... .

مردجوان با صدایی بغض‌آلود و ناراحت ادامه داد: چند نفر ازبستگان و دوستان نزدیک که در خانه ما شاهد گفت‌وگوی تلفنی و دگرگونی چهره‌ام شده بودند، از من درباره اتفاقی که رخ داده بود، سوال کردند. من هم در اوج ناراحتی موضوع را مطرح کردم. همسرم و بقیه فامیل و نزدیکان با شنیدن حرف‌هایم شوکه شدند. همان موقع نیز با مشاهده دستبند نوزاد متوجه شدیم مشخصات درج‌شده با مشخصات فرزند ما صد در صد مغایرت دارد.

این پدر جوان افزود: با عذرخواهی از میهمانان بلافاصله راهی بیمارستان شدیم. پس از ورود به بخش، چند تن از مسئولان مربوطه با نشان دادن خانواده دیگری اعلام کردند که آنها متوجه موضوع احتمالی جابجایی بچه‌ها شده‌اند و به همین خاطر نیز درخواست پیگیری ماجرا را داده‌اند.

مرد جوان گفت: در حالی که همچنان شوکه بودیم، به این سهل‌انگاری بسیار بزرگ اعتراض کردیم. مسئولان مربوطه نیز در پاسخ گفتند که برای حل مشکل باید هر دو مادر و نوزادها در بیمارستان بمانند تا آزمایش‌های لازم صورت گیرد. در عین حال از من و مرد جوان دیگری که تازه پدر شده بود نیز نمونه‌برداری‌های لازم صورت گرفت اما متاسفانه از طریق آزمایش خون نتیجه‌ای حاصل نشد. ضمن اینکه چهره بچه‌ها نیز شباهت زیادی به هم داشتند و از این بابت نیز با مشکل روبه‌رو بودیم.

پدر نوزاد جابجاشده اظهار کرد: در حالی که همگی ما و خانواده‌هایمان شرایط بحرانی و پراسترسی داشتیم به ما اعلام شد که تنها راه تشخیص هویت بچه‌ها انجام آزمایش‌های دقیق ژنتیکی است که البته این روند نیز نیازمند طی مراحل قضایی و اداری مربوطه بود. با این حال قرار شد تا زمان انجام این آزمایش‌ها و اعلام نتایج، هر دو مادر و نوزدانی که تحویل آنها شده بود، در بیمارستان بمانند و ضمن شیردهی و مراقبت از بچه‌ها منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها باشیم.

وی افزود: در این چند روز همگی ما شرایط بسیار سخت و بحرانی را پشت سرگذاشتیم اما متاسفانه در نخستین آزمایش‌های ژنتیکی نیز نتیجه لازم به دست نیامد. به همین خاطر دوباره مجبور به انجام این آزمایش‌ها شدیم تا اینکه سرانجام روز چهارشنبه نتایچ آزمایش‌های اولیه اعلام و مشخص شد که هر دو نوزاد جابه‌جا شده بودند؛ یعنی نوزادی که ما به اسم فرزندمان به خانه آورده بودیم، فرزند خودمان نبود.

این مرد جوان با انتقاد شدید از مسئولان بیمارستان گفت: به‌طور قطع، این اتفاق تلخ تاثیر بسیار بد روحی و روانی برای همه اعضای دو خانواده داشته و ما منتظر اعلام نظر رسمی مسئولان بیمارستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گلایه‌ای که از مسئولان بیمارستان داریم اینست که روز انتقال همسرم به بیمارستان در حالی که او به شدت از درد به خود می‌پیچید به ما اعلام کردند تا زمانی که پولی به حساب بیمارستان واریز نشود، از پذیرش معذورند. این در حالی بود که من دارای بیمه تکمیلی هم بودم اما با این حال مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کردم. ضمن اینکه به‌رغم تمامی مشکلات پیش‌آمده برای ما آنها حتی حاضر نشدند هیچ تخفیفی بدهند.

شفاآنلاین نوشت: خبرنگاران ما طی چند روز اخیر بارها با بیمارستان مذکور تماس گرفته شده و ضمن پیگیری موضوع، خواستار شنیدن توضیحات آنها در این‌باره شدند اما آنها از اساس این اتقاق را به شدت تکذیب کردند.

در پی انتشار این گزارش، تیمی از کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور، رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با این همه سهل انگاری، حتی تحمل یه سریال طنز را هم ندارند.
مسئولان پزشکی قانونی جواب بدن!
نظام پزشکی نبود که نظری بده؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا سریال درحاشیه طنز نیست بلکه درست است.
كارشناس
بعد آقايان با غرور تمام از سريال در حاشيه انتقاد مي كنند و با تبختر اعلام مي كنند ما قشر تحصيل كرده و........ هستيم همه مردم حرفهايي از پزشك و بيمارستان دارند كه اگر بنويسيم مثنوي هفتاد من مي شود...............
موهای تنم سیخ شد
Iran, Islamic Republic of
دیشب تلویزیون نشونش داد. بیمارستان بهمن بود. مردم باید مراقب این بیمارستان باشند!!!
United Kingdom
بنده خدا مهران مديري
France
بیمارستان بهمن سالهای اخیر بدلیل قرارداد با بیمه های تکمیلی بسیار شلوغ شده بود ویکی ازدوستان میگفت شب بدلیل پربودن بخش در اتاق عمل باقی مانده بود ودر جواب اعتراضش که وقتی دوبخش جاندارید چرا پذیرش کردید؟ رییس بیمارستان گفته بود همینه که هست