جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لزوم حذف دلالان از توریست‌درمانی ایران

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 376157
نایب رئیس اتاق اکو کشور گفت: با اجرای طرح گردشگری سلامت ورود توریست درمانی بدون واسطه انجام می‌شود.
به گزارش جهان، احمد اصغری قاجاری امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان رامسر با بیان اینکه کشور ترکیه در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در زمینه جذب توریست انجام داده است، اظهار داشت: مسئولان ترکیه رقابت زیادی برای کسب میزبانی این کنفرانس انجام دادند.

وی با اشاره به تلاش‌های داخلی استان‌ها برای دریافت میزبانی کنفرانس افزود: مسئولان استان فارس یک میلیارد تومان برای واریز به حساب اکو اختصاص داده بودند تا بتوانند میزبانی این رویداد بین‌ا‎لمللی را به دست بیاورند اما تلاش‌های زیادی انجام دادیم تا این میزبانی به استان مازندران واگذار شود.

نایب رئیس اتاق اکو کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری همچنین شرایط خوب آب و هوایی در مازندران ابراز داشت: این شرایط و حمایت استاندار از میزبانی مازندران تاثیرگذار بود و پس از چندین جلسه در ماه‌های گذشته شهر رامسر برای این اجلاس مصوب شد.

اصغری قاجاری گفت: کنفرانس گردشگری سلامت با حضور هشت کشور عضو افتتاح شد و تنها نماینده کشور ترکمنستان در این نشست حضور نداشت.

این مسئول تاکید کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری را طوری فراهم کنیم تا حتی یک گردشگر نیز پس از ورود به شهرهای ما برای دریافت خدمات سرگردان نشود.

اصغری قاجاری اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس در مازندران دو ویژگی داخلی و خارجی برای کشور در بر داشت.

وی ویژگی بین‌المللی این اجلاس را مراجعه بیماران و گردشگران از کشورهای اطراف و کشورهای عربی برای دریافت این خدمات دانست.

اصغری با بیان اینکه نباید به درآمد نفت متکی باشیم افزود: این یکی از دغدغه رهبری معظم انقلاب است که بتوانیم از طریق راه‌هایی مانند صدور کالاهای فنی و مهندسی و استفاده از توانمندی‌های کشور و استان از وابستگی به درآمدهای نفتی بکاهیم.

نایب رئیس اتاق اکو کشور و مدیر تشریفات کنفرانس بین‌المللی اکو با اشاره به بی‌اطلاعی بیماران خارجی اطراف از امکانات ما افزود: تنها کشور افغانستان در ساله‌های گذشته بیش از دو میلیون بیمار به هند اعزام کرده است.

این مسئول بیان داشت: جذب گردشگر سلامت تا امروز به دلیل نبود تشکل منسجم از طریق واسطه‌ها انجام شده است و یکی از پیامدهای این نشست قطع این روند است.

اصغری با بیان اینکه کشورهای عضو اکو جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ میلیون نفر و وسعتی این کشورها ۷ میلیون کیلومتر مربع دارند، گفت: مجموع صادرات این ۱۰ کشور از ۳۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به ۳۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ افزایش یافت.

نایب رئیس اتاق اکو افزود: واردات ایران در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵ میلیارد دلار و صادرات بیش از ۶ میلیارد دلار بوده است که مهم‌ترین مساله برای برنامه‌ریزی در مازندران مشخص شدن سهم مازندران از این مبادلات ۱۱ میلیارد دلاری است.

وی در پایان جذب گردشگران سلامت، ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری و بهداشت و درمان استان، جذب گسترده سرمایه‌گذاری در بخش سلامت، جذب متخصصین برجسته داخلی و خارجی، ارتقا و ایجاد درآمد ارزی برای استان، تبادل دانش نوین و به روز در عرصه گردشگری، توسعه همکاری گردشگری در زمینه اکو و آشنایی مردم کشورهای منطقه با ظرفیت‌های موجود کشور از اهداف این کنفرانس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *