جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۱
۷۰
بازتاب برخورد شنیع مأموران سعودی با زائران ایرانی؛

طرح‌ مجلس برای‌ لغو حج عمره/ مصاحبه با نزدیکان 2 زائر نوجوانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند +صوت

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 416251
سیدحسین نقوی حسینی اعلام کرد که طرح یک فوریتی لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت حجاج ایرانی با بیش از ۸۰ امضاء امروز تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
طرح‌ مجلس برای‌ لغو حج عمره/ مصاحبه با نزدیکان 2 زائر نوجوانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند +صوت
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، از تهیه و تدوین طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت حجاج ایرانی خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه اخیرا جسارت‌ها و توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها به حجاج عمره ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره افزایش پیدا کرده و به‌خصوص به تازگی نیز این بی‌حرمتی در قبال ۲ نوجوان ایرانی انجام شده، نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی آماده کرده‌اند که مطابق آن تا حصول اطمینان از امنیت، حرمت و احترام حجاج ایرانی حج عمره لغو شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این طرح امروز با بیش از ۸۰ امضاء نمایندگان تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.



نامه کمیسیون فرهنگی مجلس به رئیس‌جمهور


در همین حال، کمیسیون فرهنگی مجلس نامه ای را به رئیس جمهور صادر کرده که مشروح این بیانیه به شرح زیر است:‌

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی

سلام علیکم

با احترام چند سالی است که در ایام عمره مفرده و تمتع شاهد برخوردهای توهین آمیز و سخیف مأموران عربستان با حجاج ایرانی هستیم و اگرچه مسئولان سازمان حج و زیارت پیگیری‌هایی را در این زمینه داشته‌اند اما متأسفانه این رفتارهای وقیحانه ادامه دارد.

به ویژه در روزهای ابتدای سال جاری برخورد شنیع مأموران عربستان با دو نوجوان ایرانی موجب تألمات شدید روحی نامبردگان و جریحه‌دار شدن قلوب مؤمنین به ویژه خانواده و بستگان آن دو عزیز شده‌اند لذا از آن مقام محترم انتظار اکید داریم ضمن پیگیری ویژه در این خصوص برای جلوگیری از رفتارهای مشابه در آینده تدابیر خاصی اندیشیده شود.

دومین نامه نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره هتک حرمت زائران ایرانی


از سوی دیگر، محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره هتک حرمت دو نوجوان ایرانی از سوی ماموران فرودگاه جده گفت: ما در مجلس طرحی را تهیه کردیم که زیارت عمره متوقف شود.

وی با اشاره به ادعای عربستان سعودی در اسلام و دینداری خاطرنشان کرد: این کشور انسان‌های فاسدی را در اموال و آزادی آبروی مسلمانان حاکم کرده است که نمونه‌اش را در ماجرای فرودگاه جده شاهد بودیم و به نظر من این نشان می‌دهد که حکومت عربستان لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد.

دهقان با یادآوری اینکه در طرح پیشنهادی تاکید شده است که تا زمانی که امنیت زائران ایرانی تضمین نشود باید حج عمره مفرده متوقف شود گفت: ما این مسیر را قطعا طی خواهیم کرد و البته ملت ما هم باید قدری تحمل کنند تا ما این موضوع را درست کنیم چرا که ما فرزندان خود را به سرزمین حج می‌فرستیم تا توشه معنوی برداشت کنند اما عربستان افراد فاسدی را در فرودگاه به کار گمارده است که آبروی اسلام و مسلمانی را برده‌اند.

وی با تاکید بر حساسیت مجلس شرایط اسلامی بر تضمین شدن حرمت و آبروی زائران ایرانی تصریح کرد: از همان روز اول انتشار این خبر ما نامه‌ای با امضای چند نفر از نمایندگان به آقای رئیس‌جمهور نوشتیم که این موضوع را پیگیری کند و از حق ملت ایران دفاع کند و با دولت عربستان برخورد مناسب صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته بحث تجاوز به معنی خاص در فرودگاه جده صورت نگرفته است بلکه نوعی بی‌ادبی همراه با تعرض صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر غیریت شما.دولت دیپلماسی که یک بیانیه هم نداده
Iran, Islamic Republic of
دولت فقط میتونه برای مسایل دست چندمی کمیته تشکیل بده
مدیر حج
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که همون ته عزت و شخصیتی که توی گذرنامه های ایران بوذ هم ظرف این دوساله به باد رفت
برخوردهای تحقیر کننده فقط مربوط به عربستان نیست
امارات
عراق
و خیلی از کشورهای دیگه هم با ایرانی ها مث ملت های عقب افتاده برخورد میکنن
البته این موضوع توی عربستان خیلی بیشتره
درپایان این رو هم باید بگم که درصدی از تقصر ها هم متوجه خود ما مردمه که احتیاج و آسیب شناسی و فرهنگ سازی داره
من عراق رفتم ولی چیزی ندیدم
شهاب
Iran, Islamic Republic of
بعضی از فروشندگان -راننده ها در عراق رفتار تحقیر کننده ای دارن
این صحبت مدیر حج عزیز رو هم قبول دارم که قسمتی از تقصیر ها متوجه ماست
بعضی از ماها کلاس و شخصیت خودمونو مخصوصا در هتل ها و فروشگاهها حفظ نمیکنیم
وقتی این چیزها با تبلیغات وسیع دشمنان جمع میشه از ما یک ملت حقیر و عقب افتاده در ذهن اونها درست میکنه
متاسفانه درعراق در فرودگاه نجف هم بنده در دو سفر که داشتم شاهد اذیت و بی احترامی از طرف پلیس آنجا بودم .
محمد
وقتی که خود مسئولین در رفت و امد به این کشور ها بدون تشریفات و با احترام خاص رد می شوند دیگر کاری ندارند که مردم در ورود و خروج از کشورهائی مثل حجاز و عراق چه اذیت ها و توهین هایی که از طرف بعضی از ماموران آنها می شوند در فرودگاه جده ماموران هر طور که بتوانند مردم را اعم از پیر یا جوان تحقیر می کنند در بازرسی حتی دمپائی ها و انگشتر زائران را در می آورند و با رفتا زشت برخورد می کنند و در فرودگاه نجف اشرف هم خصوصا در موقع ثبت ورود به کشور عراق این زائران با بی احترامی کامل حالا اکثرا پیرمرد ها و پیر زن های خسته را پشت سر هم بعض مواقع تا حدود نیم ساعت و بیشتر نگه می دارند به بهانه های مختلف از اینکه کامپیوتر هنگ کرده و باید منتظر بمانید تا مهندس بیاید و کامپیوتر را درست کند (این موضوع را اکثریت کسانی که به فردگاه نجف اشرف رفته اند تایید می کنند) و اگر هم کامپیوتر مشکل نداشته باشد مامور شروع می کند به سیگار کشیدن یا با تلفن همراه بازی کردن و یا صحبت کردن و این مروم بیچاره هم جرئت ندارند که حرفی بزنند که در صورت اعتراض انگار که خرابکار گیر آورده اند پلیس ها به طرف مردم هجوم آورده و بر خورده های زننده همراه با تو هین و.... می کنند .
Iran, Islamic Republic of
من بنا به شغلم سفرهای خارجی زیاد میرم
تبلیغات علیه ما خیلی زیاده
توی عراق یکی بهم گفت خدا رو شکر که روحانی اومده و برای شما اینترنت آورده!
واقعا قبلا فکر میکردن اینترنت نداریم!
توی عربستان رفتم یه پیراهن با رنگ شاد بخرم (یه فروشگاه با کلاس داخل شهر - نه اونجاهایی که همه زایرا خریدمیکنن) فروشنده گفت این رنگو چرا بر میداری؟توی ایران ممنوعه پوشیدنش!
و...
در چندسال اخیر این رفتارهای تحقیرآمیز بیشتر شده
اگر به علی مطهری جسارت میشد حمله می کردن به عربستان
فرید
این اقدام خوبه اما لطفا عمق فاجعه را ماست مالی نفرمایید. پزشک در فرودگاه جده این عمل شنیع را تایید کرده و سرتیم شرطه ها برای این کار عذر خواهی کرده و... بعد شما می فرمایید" البته بحث تجاوز به معنی خاص در فرودگاه جده صورت نگرفته است "!!!!!!
بايد چنين باشد . بايد اين طرح را هنگام اقدام آن مردك قاتل ارائه مي دادند كه در ايران آدم مي كشد و به راحتي از كشور مي رود. يك سال عمره را لغو كنيم تا درآمد عربستان به نصف برسد.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از مجلس محترم، از نمایندگان انقلابی و ولایی تقاضا داریم به این موضوع با قاطعیت رسیدگی نمایند مردم که از این دولت نا امیدند چون از باب تدبیر! و امید! و منافع! و مصالح! ملی! نمی تواند به طرف بگوید بالای چشمش ابروست مطمئنا بخ... از اینها بلند نمی شود تمام نگاه و توجه مردم به شما نمایندگان است.
آقایان نخواستیم این عرت و کرامت را به پاسپورت ایرانی!
سوال بنده از دولتیان این است که: آیا واقعا قرار بود اینطور عزتمند بشویم؟! توهین و تحقیر تا کجا؟! چقدر؟!!!
saman
Iran, Islamic Republic of
بابا تو رو فاطمه زهرا یه ذره غیرت داشته باشید .حداقل این سفرهای عمره رو ممنوع کنید تا انقد پول تو جیب این عربا نریزیم.
محمد.
آقا سامان عزیز
فکر می کنید این سعودی های خاین حسود به چند ده یا چندصدمیلیون دلار ما نیاز دارند؟؟!
اونها از روی حسادت شون حاضر شدن میایاردها دلار از معاملات نفتی شون رو با پایین آوردن قیمت نفت از دست بدن.
آری اینچنین است برادر.
باید از موضع صاحبخانه و نه مثل یک میهمان، با سعودی های غاصب حرمین شریفین برخورد کنیم البته با ظرافت های لازم سیاسی و حقوقی.
همین.
سهیل
سخن شما درست است اما این ارقام هم شما فکر میکنید که تاثیر ندارد مطمئن باشید ادامه دار خواهد بود این ارقامی که شما محاسبه کردید به صورت مستقیم است اما مطمئن باشید اگه ایران این کار رو شروع کنه کشورهای دیگه هم شروع میکنند. تازه این عمل بازتاب بین المللی خواهد داشت.
سهیل
آقا این که چیزی نیست ما سال 87 عمره دانشجویی رفتیم از تمام بچه های کاروان عکس مغز گرفتند میگفتند جای اثر انگشت می باشد حالا اگه دروغ گفته باشن و اون دستگاه امواجی داشت که روی مغز اثر می گذاشت چی شما حساب کنید کلی دانشجو و مغز متفکر یک جامعه رو اینجوری داغون کنند
مجيدافشار
نگين توروخدا سفرمستحبي عمره ازهمه چيزمهم تره حتي ازخون مسلمانان سوريه وعراق وبحرين ويمن وافغانستان و هزارجاي ديگه كه اين وهابي هاي تكفيري عزيزباهمين پولهاباعث ريختنش ميشن .مااگرامام زمان هم بخواد بياد خداي نكرده بااين عزيزان برخوردكنه باهمه احترامي كه براشون قايليم ازشون اعلام برائت ميكنيم .اصلا ماآل سعود خونخوارتكفيري رو باهيچ چي عوض نمي كنيم .خدابايد قوانينشو عوض كنه .فقط دين يعني سفرعمره ولاغير
درود بر شرفشان، به نظرم باید از حضرات ایات فتوی هم گرفته شود که برخی به این نمایندگان انگ بی دینی نزنند
به نظر شما چیزی درست میشه حیثیت و آبروشان برمیگرده
جلوی اقدامات بعدی شون را که می شه گرفت. اگه هیچی نگیم بیشتر از همسشه تکرار می کنن. و البته این اتفاق هم چه بسا که نتیجه سکوتهای سابق باشه که جسته گریخته چیزهایی شنیده شده
محمد.
با سلام و احترام+همدردی با خانواده ی این دوعزیز+انتقادشدیدازبی عرضگی و.خارجه و س.حج و زیارت؛
و اما ۱ سوال و نکته ی بسیار مهم:
اگر شما در رفتن به محله ای که منزل پدری تان درآن واقع است با تعدی اراذل و قمه کشان آن منطقه مواجه شوید، آیا به عنوان اعتراض دیگر به صله ی ارحام آن هم پدرومادرتان نمی پردازید؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان لطفا مساله را با فشارهای بسیار شدید سیاسی و حقوقی و ... حل کنند و نه اینکه آن مساله را پاک کنند.
حرمین شریفین به مصداق " انا و علی أبوا هذه الأمة " منزل پدری ماست.
پیام رسید خدمتتان عزیزان مومن ؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
نه داداش حفظ حرمت جامعه اسلامي مهمتر است از خانه پدري
شما چگونه می توانی داداش و برادر بنده باشید در حالیکه برای پدرم احترام قایل نیستی ؟؟؟

تا وقتی خودت را با ابزار های متعدد فدایش نکنی نمی توانی داداش بنده باشی برادر گرامی.
هادی
حتی اگر بدانید برای رفتن به خانه پدری و انجام صله رحم احتمال دارد به ناموستان تجاوز شود و هزار جور توهین و تحقیر نصیبتان شود باز هم میروید؟؟؟
مومن را با غیرتش میشناسند نه با سفرهای زیارتیش و انجام مستحبات
محمد.
آقای هادی عزیز؛
شما متن مفصل بنده را نخوانده اید گویا.
در آن متن گفتم خاک بر سر و.خارجه و س.حج و زیارت. در آنجا گفتم باید تمام ترتیبات سیاسی و حقوقی با شدت و حدت لازم انجام شود. اما :
اینکه شما با یک تعدی ای که بسیار دردناک است و با خانواده ی آن عزیزان همدردی هم کردم؛ نمی باید و نمی توانی از وظیفه ی دیگر که عرض و ناموس مذهبی مان است دست بکشی و آن مراقبت و حضور مستمر برای پاسبانی از حرم رسول الله الاعظم ص و بقیع و کعبه است.
اگر به این وهابی ها باشد می خواهند حرم رسول ص و آن مقبره ی کوچک امامان ع را هم با خاک یکسان کنند. آیا این را بارها و بارها از تکفیری های سعودی نشنیده اید؟؟؟؟

تنها راه حضور هوشمندانه و با کمترین هزینه مالی و با بالاترین تاثیر فرهنگی در آن اجتماع عظیم مومنان و مسلمانان سراسر عالم است. و صدالبته و هزار البته با انجام وظیفه ی دقیق و موثر سازمان های سیاسی و خدماتی مربوطه.

اگر آنجا نرویم یعنی عرصه را خالی کرده ایم یعنی ترسیده ایم یعنی شیعه نیستیم.
آدمیزاد
Colombia
شعری از گلستان سعدی
"عبادت به جز خدمت خلق نیست
به تسبیح و سجاده و دلق نیست"
Iran, Islamic Republic of
در حدیث داریم که آبروی مومن از کعبه بالاتر است!
محمد.
برادرم
این قضیه ابعاد متعدد دارد در دردآور بودن آن قضیه هیچ حرفی نیست. اما
نباید با برخورد احساسی کاری کنیم که نتوانیم برای دفاع از حرم نبوی ص و مراقد ائمه ع عرصه ای برای دفاع نداشته باشیم.
صد و بلکه هزار البته سعودی ها بیشترین مجازات های سیاسی و فرهنگی و تبلیغی و حقوقی را با افشاگری ها و پیگیری های مردم و مسئولین مان باید متحمل شوند اما خودسانسوری ما و نرفتن به حرمین شریفین، کاری نادرست است.
زیارت و حج جدای از مستحب بودن و واجب بودنش دارای کارکردهای متعددی است که نمی شود در اینجا بیش از این توضیح داد. همین را سربسته بگویم که از وقتی ما به سامرا نرفتیم تکفیریها فرصت پیدا کردند تا در عمق پی و ستون های حرم عسکریین دینامیت کار بگذارند..
شیعه و محب ثقلین باید پروانه وار دور حرم های معصومین بچرخد و پاسبانی کند اما با تمام هوشیاری های لازم و صدالبته با انجام وظیفه ی مامورین سیاسی و حقوقی و غیره.
پیام رسید عزیز؟؟
آمیزاد
Colombia
آقای محمد ، شما میگویید ،عربستان منزل پدری شماست ، به عربی هم که مسلطید ، خوب از پدرتان بخواهید یا بپرسید که فردا همه وهابی ها را از خانه پدریتان بیرون کند تا بتوانید هر روزبه حج بروید (راستی رفتن به خانه پدری ما برای ما هیچ خرجی ندارد برای شما چه طور؟) .
United States
اگر شما یا از بستگانتان هم جای آن دونفر بودید همین حرف را می زدید .عزت وآبروی مسلمان از همه چیز بالاتر است .
Spain
مرگ بر آل سعود
Iran, Islamic Republic of
محمد آقا
اگر پسر خودت بود این نظر و می دادی؟
محمد.
عزیزم این سوال آنقدر برایم دردناک است که تصورش هم برایم سخت است اما :
اگر آنجا بودم تا وقتی که کنسول ایران در جده برسد چون زبان عربی را مسلط هستم با جوسازی هایی که میکردم خرخره ی آن شرطه های ملعون را (طبعا از جهت فرهنگی و تبلیغی!) می جویدم و آبرویی برایشان باقی نمی گذاشتم.
باید بپرسیم آقای مدیر کاروان آنجا چه کرده است و نیز روحانی مربوطه.
علی
هر سال میلیون ها دلار پول میدیم به سعودی ها تا سلاح های پیشرفته بخرند و ... والله رسول خدا هم از این حج عمره راضی نیست
از کجا به پسر بودن دو نوجوان معصوم و مظلوم رسیدی!!؟؟
حسین شهبازی
این دقیقا همان عزت واعتباری است که به زعم اقای رییس جمهور ازبین رفته بود وایشاان میخواستند برگردانند!!!!!!!!وا اسفا
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
آن دو مأمور آل سعود به دلیل جرم .... باید اعدام گردند. دستگاه های دولتی پیگیری کنند.
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید یه مدتی عمره را قطع کرد البته آنها آدم بشو نیستند
اقا اسيد پاشي اصفهان چي شد؟؟؟؟ اونا دختران اين مملكت نبودند؟؟؟ غيرت فقط تو موارد خاصه؟!؟!؟
Romania
آقا شما چرا برای مرگ پادشاه عربستان پیام میدید ولی برای تعرض به 2 هموطن در عربستان بی تفاوت هستید؟
این بود اون عزتی که میخواستید به پاسبورد ایرانی بدین؟
الان منظورتون چیه از این اظهار نظر؟ میخواید در اعتراض به اسیدپاشی ها، سفر به اصفهان هم کلا لغو و ممنوع بشه؟!!! واقعا که بعضی ها چه حرفای بی ربطی میزنن!!
مقصر اصلی این قضیه دولت و وزیر خارجه هستند که با توجه به رفتار سعودی ها باز هم عزت ایرانی ها رو نادیده گرفتند و مرتب پیام تبریک و تسلیت به دشمنان اسلام می فرستند.
حرمت پاسپورت ایرانی را نخواستیم ناموسمون را حفط کنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
اگر این نوجوانان از نزدیکان اعضای هیئت دولت بودند هم همینگونه برخورد میشد؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقا محمد به فرض اینکه جوسازی هم می کردی و این کار انجام نمی شد.
وقتی ما می دانیم پول هرینه سفر حج خرج بمب و موشک می شود و بر سر یک عده بی گناه ریخته می شود، واقعاً این حج ثواب دارد؟
محمد.
احمد جان،
پول عمره ی ما نهایتا چندده تاچندصد میلیون دلاراست که اکثر آن هم هزینه ی جاری است و نه سود آن. حال از شما می پرسم:
آیا می دانید این حکام خاین و حسود سعودی برای اینکه اقتصاد ما را زمین بزنند چند ده میلیارد دلار را از مردم فقیر خودش دریغ کردند و قیمت نفت اوپک را نصف کردند؟؟!!
راهکار چیز دیگری است برادرم. باید خودمان و مسئولین صورت مساله را درست متوجه شویم.
ب
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر وهابيون
اين گزارش رو پيک بامدادي راديو شنيدم
ننگ بر عربستان
United Kingdom
اگر عمره را رها کنیم، هتاکی ها به حج منتقل می شود اگر به جای تحرک بیشتر دولت، به تعطیلی عمره فکر کنیم؛ هم دشمن گستاخ تر می شود و هم از این حربه برای از بین بردن حضور ایرانیان در حج، استفاده خواهند کرد پس هر کار قرار است فردای عقب نشینی از عمره انجام شود، همین امروز دنبال شود. اگر ان راننده مست سعودی که یک هموطن ما را زیر گرفته بود به جزایش می رسید امروز شاهد این واقعه نبودیم
خیلی متاسفم برای کسانی که فارغ از همه این جریانات حاکم به دنبال حج و حج بازی هستند اقا یه سوال ساده اگر این اتفاق برای برادر یا خواهر خودتون می افتاد بازهم میگفتید حج خوبه باید رفت خب چه جوری باید گفت که این واجب و مستحب رو باید ترک کرد چون داره ابرو و غیرت همه همون رو به باد میده عفت جامعه مون کله دار شده
Iran, Islamic Republic of
اگر این اتفاق خدای نکرده برای یک گردشگر خارجی در فرودگاههای ایران اتفاق می افتاد چه جنجال ژورنالیستی را ه می افتاد علیه ایران به ظر من این حرکت از پیش طراحی شده است و برخوردی متناسب با آن می بایستی صورت بگیرد نمی دانم چه منافعی برای آقایان دارد که حج عمره را قطع نمی کنند .
Iran, Islamic Republic of
سالهاست كه بدترين برخورد در فرودگاه اطراف و داخل حرمين شريفين نسبت به زائران همه كشورها به ويژه زائران و مخصوصا روحانيون كاروان ها انجام مي شود و مسئولان ما ساكت هستند و گاهي توصيه اكيد مي‌كنند كه نگاه تند به اين وهابيون خبيث هم نكنيد. ما هم هرچه فرياد مي‌زنيم به جايي نمي‌رسد. مگر مجلس فكري بردارد. ما ني دانيم چه مصلحتي در تحمل اين رفتارهاي خلاف انساني است.
سعید
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر کنید که این این وهابی های کثیف مثل نوزاد حرامزاده خود داعش دو نوجوان را با سر بریده تحویل خانواده نداده اند که بعید نیست آنهم با تلاشهای شبانه روزی دولت محترم برای پیگیری و برخورد حکم شرعی این حرکات !!!!!!به وقوع بپیوندد.
جواد
به امید زنده شدن غیرت
محمد
باسلام وتشکر ازنمایندگان ملت
لطفا جهت انجام وتصویب این طرح با مراجع هم رایزنی شود.
فعلاً دستگاه دیپلماسی سرگرم تعطیل کردن نیروگاه‌هاست،مزاحم نشید...
جواد
من سال 87عمره که رفتم تو فرودگاه احساس کردم مرا مثل حیوان در نطر می گیرند مامور بررسی مدارک به عربی حرفهای تندی زد که تحقیر شدم ولی من چون محقرم حالیم نشد تو مدینه هم برخورد نیروها تند وتحقیر آمیز بودولی در مسجدالحرام برخور نیروها واقعا"عالی بود
خدایا زاعران خانه ات را خود گرامی بدار
عابدزاده
این تعرضات باین مسایل منحصرنمیشودمناسب است کمیسیون اصل نودتیمی راجهت تحقیق وبررسی نسبت سوابق سوءسعودیهادرابعاد بدرفتاری بازائران،توهین وتحقیر تحرکات تبلیغی وهابیت نسبت به دانشجویان پسرودختر وبرخوردهای سوءاخلاقی بازائران دانشجوی دخترو...صورت پذیردالنهایه تصمیمات اساسی اتخاذشودالبته مورداخیرهرچه سریعترباید رسیدگی گردد
سلام بر علماء بزرگوار و نمایندگان عزیز مجلس
درست است که باید قاطعانه و سریع با این عمل شنیع و زشت عربستان برخورد شود ولی مواظب باشیم هیجانی و زود تصمیم نگیریم
چرا که خواسته دل اونها اینه که شیعیان و مخصوصا ایرانی ها کمتر به عربستان بروند تا تفکر شیعه کمتر ننتشر بشه و در عوض اونها بتونند براحتی تفکر افراطی خودشون رو به نام اسلام منتشر کنند ... فتاملوا .....
سعيدازخرم آباد
اف بر مسولين مربوطه .
ع-ر
عمره روها عمرا" اگه برای زیارت برن بیشتربرای تفریح واصطلاحا" حاجی شدنه خوب حالا که حاجی شدین وخوب هم تفریح کردین اگه از دهنتون دراومد حالا کمی هم ازاموالتان را به نیازمندان دوروبرتان بدین تادیگه خداوند شماراگیرچنین افرادی نیندازد.انشاالله.
علی
چرا دولت سکوت کرده درمقابل این عمل زشت ان هم با مهمانان خدا
Iran, Islamic Republic of
تاعذرخواهی رسمی پادشاه عربستان باید عمره تحریم بشه

روح میرزای شیرازی شاد که فتوای معروف تحریم تنباکو راصادر کرد

نشون میده لقمه حرام تا کجاها رفته!

امیر المومنین علی علیه السلام فرمود :

« لَعَنَ اللّهُ مَنْ لایغارُ ؛ خدا لعنت کند کسى را که غیرت ندارد »
علی
سایر نمایندگان کجایند که امضا نکردن اسامی نمایندگانی که نامه را امضاءنکردند منتشرکنند تا مردم بی غیرتان را بشناسند
پول عمره ایرانی ها بمب میشه و تو سر مردم مظلوم یمن مبخوره . غیرت داشته باشید . مردم خودشون عمره رو تحریم کنن
فرهاد
متاسفم از اینهمه انفعال
من در تعجبم که چقدر باید ضعف نشان داد که عربستان اساس کند که عدم موضع گیری شدید ما نشانه ترس یا نشانه قدرت اوست.....
چرا نباید موضع صریح و کوبنده بدیم مگه عربستان کیه یا چیه؟
من نون ندارم بخورم.پول ندارم ازدواج کنم.ملت هرسال میرن مکه دلار میدیزن به پای اعراب.
حقتونه.واقعا حقتونه
مهدی فرهنگ پور
سلام بر نمایندگاندمحترم مجلس،اقدام غیر اخلاقی و دینی دو پلیس سعودی نسبت به فرزندان این مرز و بوم باید هرچه زودتر به پایان سفر به مکه بیانجامد درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
حرکتی از مجلس دیدیم .
حسین
امام حسین در کربلا زیر بار ظلم نه رفت
حلا ما برای یک عمل مستحب زیر بار خفت بریم حاشا به غیرت ایرانی
ما در 8 سال جنگ به دنیا گفتیم ما زیر بار ظلم نمی رویم
واقعا رواست که در جای که به هموتن ما تجاوز شوده برویم
محسن
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه این بچه ها همه چیو گفتن خدا میدونه چه تجاوزاتی به زنان و مردان ایرانی بخصوص زنان شده که هرگز از ترس آبروشون صداشو درنیاوردن...