پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اقدامات وزیر در رابطه با بورسیه‌ها پاسخ مناسبی به دستور رهبری نیست/ دادستانی باید وارد عمل شود

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 436655
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه اقداماتی که تا به حال وزیر علوم در رابطه با بورسیه‌ها انجام داده‌است، پاسخ مثبت و مناسبی به مطالبات مقام معظم رهبری نبوده‌است.
اقدامات وزیر در رابطه با بورسیه‌ها پاسخ مناسبی به دستور رهبری نیست/ دادستانی باید وارد عمل شود
به گزارش جهان، قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع بورسیه‌ها گفت: مخاطب اول و مستقیم سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با بورسیه‌ها وزیر علوم است، حال اینکه وی با ابهام بگوید یک کارهایی در حال انجام است، چند نفر را تعلیق کردیم، جلسه برگزار می‌کنیم و رسیدگی خواهیم کرد و از این حرف‌ها، جالب و درست نیست. وزیر علوم باید خیلی جدی و با قاطعیت وارد عمل شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم اسلامی در رابطه با بورسیه‌ها ابراز نگرانی کردند و گفتند که در این ماجرا به خیلی‌ها ظلم شده است. با توجه به این موضوع انتظار داشتیم وزیر علوم با قدرت تمام برای برخورد با متخلفان این مسئله اقدام کنند ولی متاسفانه اقداماتی که تا به حال وزیر علوم انجام داده‌است، پاسخ مثبت و مناسبی به مطالبات و دستور مقام معظم رهبری در رابطه با بورسیه‌ها نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در رابطه با مسئله بورسیه‌ها به یک عده ظلم شده‌است به نوعی حاکم اسلامی حکم داده است پس باید مظلوم را برای اعاده حق و حیثیت شناسایی کرد و در مرحله بعد بررسی شود که اگر این مسئله تعمدی بوده با آن طبق قانون برخورد شود و اگر عمدی هم در کار نبوده حداقل مشخص شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در رابطه با مسئله بورسیه‌ها وزیر علوم، کمسیون آموزش، کمیسیون اصل ۹۰ مسئولیت‌هایی دارند و چون حاکم اسلامی حکم داده‌اند که ظلم شده است، مسئولیت دادستان است که وارد عمل شود. ولی مشخص نیست چرا اقدامی در این رابطه صورت نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... دراین دولت زیاد است!
Iran, Islamic Republic of
برخی در وزارت دغل کارند
مصطفی
تو الان چکاره ای؟ نماینده ولی فقیه در مجلسی؟ می خوای تو بیا از این به بعد جای رهبر صحبت کن
United States
ایشون دنبال اینه تهمت وزارت علوم مشخص بشه!
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باش
وظیفه نماینده های مجلس است و باید ورود کنند (سوال،تذکر،اخطار و...واستیضاح) و بعد دادستانی
Iran, Islamic Republic of
ولي ايشان فرمودند بايد به تخلف صورت گرفته شده هم رسيدگي شود و اين مهمتر است چون به اوناهايي هم كه اصلحتر بودند و به دليل پارتي بازي نتوانستند ادامه تحصيل دهند هم ظلم شده